Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Wspomaganie terapii rozwoju mowy w grupie 5-,6-latków


Wpis dodał(a) Renata Zegarmistrz
ponad 7 lat temu, wyświetleń 699


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Temat zajęć: „Ćwiczę buzię, ćwiczę słuch – mówię ładnie, jestem zuch!”

Cele ogólne:

  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • Kształtowanie świadomości fonologicznej (zabawy z rymami, analiza i synteza wyrazowa, wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach)
  • Doskonalenie popranego toru oddechowego

Cele operacyjne:

Dziecko potrafi:

  • pokazać poszczególne części ciała zgodnie z tekstem piosenki
  • podzielić swoje imię na sylaby (dzieci starsze dodatkowo wyodrębnić pierwszą i ostatnią głoskę swojego imienia)
  • poruszać się w rytm muzyki, reagować na polecenia zawarte w piosence
  • po wysłuchaniu odgłosu zwierzęcia podać jego nazwę
  • poprawnie oddychać ( nabrać powietrze nosem i wypuścić ustami) dmuchają na kolorowe piórko
  • odnaleźć rymujące się ilustracje
  • grać w „Grę na miny” (przesunąć pionek na pole, które wskaże liczba oczek na kostce, wykonać ćwiczenie narządu artykulacyjnego wskazane na planszy)
  • wypowiedzieć głoskę „s” i „sz”
  • wylizać talerz posmarowany nutellą ( ze względu na seplenienie międzyzębowe, wskazane przez logopedę dzieci wylizują posmarowaną nutellą łyżeczkę, którą układają na podniebieniu)

Formy pracy:

  • zbiorowa
  • grupowa

Środki dydaktyczne:

radiomagnetofon, płyta z nagraniem piosenki „Głowa, ramiona, kolana…” M. Bogdanowicz, oraz „Jedzie pociąg”, gra pt: „Souns on the farm” (ilustracje zwierząt, płyta z nagraniem odgłosów zwierząt), kolorowe piórka, „kolorowe lizaki” z ilustracjami rymujących się przedmiotów, 2 gry planszowe w kształcie litery „s” i „z” przedstawiające tygryskowi minki, kostki do gry, klocki pełniące funkcje pionków, talerze, nutella, rękawiczki jednorazowe dla nauczyciela

                                                                  

Przebieg zajęć

1. „Gimnastyka – dobra sprawa, na powitanie świetna zabawa” – dzieci śpiewając piosenkę wykonują ćwiczenia gimnastyczne (piosenka pt: „Głowa, ramiona, kolana…” wg. opracowania M. Bogdanowicz.

2. „Jak masz na imię” – dzieci dzielą swoje imię na sylaby (dzieci starsze dodatkowo wyodrębniają pierwszą i ostatnią głoskę, Kuba tylko się przedstawia)

3. „Zabawa logorytmiczna z piosenką Jedzie pociąg” – dzieci poruszając się w rzędzie – jedno za drugim naśladują ruchem słowa piosenki.

4. „Co słychać na farmie?” – przedszkolaki podają nazwę zwierzęcia wydającego usłyszany dźwięk. Za poprawną odpowiedź zdobywają punkty. Wygrywa ten, kto uzbiera ich jak najwięcej.

5. „Raz, dwa, trzy, dmuchaj ze mną ty” – zabawa muzyczno – ruchowa, dzieci przy dźwiękach muzyki nabierają powietrze nosem i dmuchają na kolorowe piórko, tak by nie spadło na ziemię, na przerwę w muzyce stają nieruchomo.

6. „Gdzie te rymy się ukryły?” – dzieci otrzymują „lizaki” wycięte z kolorowego kartonu na których znajdują się obrazki, nauczyciel pokazuje swojego lizaka nazywając znajdujący się na nim element, a dzieci sprawdzają czy ich obrazek rymuje się z tym podanym przez nauczyciela. Przedszkolaki głośno wypowiadają powstały rym.

7. „Gimnastyka buzi na wesoło” – zabawa odbywa się w dwóch grupach, dzieci rzucają kostką i przesuwają klocek o tyle pól ile ona wskaże, następnie wykonują ćwiczenie narządów artykulacyjnych wskazane na planszy. Jedna gra ma kształt litery „s”, druga „z” po złożeniu dzieci otrzymują literę „sz”. Przedszkolaki wypowiadają głoskę „s” i „sz”

8. „Czekoladowe języczki” – przedszkolaki wylizują talerze posmarowane nutellą (Madzia, Zuzia, Bartek – ze względu na seplenienie międzyzębowe wylizują posmarowaną nutellą łyżeczkę, którą układają na podniebieniu)
 

Opracowanie: mgr Renata Zegarmistrz – oligofrenopedagog


Zobacz wszystkie wpisy
od Renata Zegarmistrz



Wyślij wiadomość
do Renata Zegarmistrz

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Renata Zegarmistrz

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź