Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Plan rozwoju zawodowego


Wpis dodał(a) Angelika Tkocz
miesiąc temu, wyświetleń 172


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Dołączone pliki:

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

Imię i nazwisko nauczyciela: 

Miejsce i adres zakładu pracy:
Imię i nazwisko opiekuna stażu: 

Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2024

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2026


Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego


 

Podstawa prawna awansu zawodowego nauczyciela: 

• Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2020 r. poz. 2200) 

• USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 oraz z 2022 r. poz. 935, 1116, 1700 i 1730) 

• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2022 poz. 1914) 

§ 7 ust. 2. pkt. 1. 

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły  

 

Zadania

Formy i sposób realizacji

termin

Oczekiwane efekty



 

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

1. Zawarcie kontraktu – ustalenie zasad określających przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram)

2.Opracowanie planu rozwoju zawodowego 

3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 

4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna 

5. Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć 

6. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu realizacji planu awansu zawodowego

IX.2024

 


 

Wg harmonogramu 

4 x w roku









 

V 2026

Zawarcie kontraktu z opiekunem Ustalenie harmonogramu spotkań. Umiejętność obserwacji, korzystanie z doświadczeń innych – wyciąganie wniosków z obserwowanych i prowadzonych zajęć.

 

Doskonalenie zawodowe - kontynuacja i podejmowanie różnych form doskonalenia zawodowego 

1. Udział w wewnątrz przedszkolnych formach szkolenia zawodowego (w szkoleniowych Radach Pedagogicznych) 

2. Udział w instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne) 

3. Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych - studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej

cały okres stażu 

Wzbogacenie warsztatu pracy, nabycie nowych umiejętności

 

Publikacje własnych prac 

1. Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie www.bliżejprzedszkola.pl oraz na blogu www.paniciocia.pl

 

2. Publikacja scenariuszy z wybranych wydarzeń przedszkolnych na stronie www.bliżejprzedszkola.pl oraz na www.paniciocia.pl 

 

3. Publikacja autorskich kart pracy oraz pomocy dydaktycznych na blogu www.paniciocia.pl oraz na stronie Facebookowi https://www.facebook.com/profile.php?id=61556807998875

IX 2024

Dzielenie się własnymi wiadomościami i doświadczeniem z szerszym gronem pedagogicznym

Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeby szkoły i środowiska lokalnego

1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej 

2. Współpraca w organizowaniu uroczystości przedszkolnych 

3. Prowadzenie strony internetowej przedszkola

Cały okres stażu 

Nabycie umiejętności w organizowaniu imprez

 

Rozbudowa własnego warsztatu pracy

1. Konstruowanie miesięcznych planów pracy z uwzględnieniem podstawy programowej wychowania przedszkolnego, 

2. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej, płytoteki oraz nagrań w formacie mp3 

3. Opracowanie scenariuszy zajęć i uroczystości 

4. Wykonywanie pomocy dydaktycznych do zajęć 

5. Poszukiwanie oraz wdrażanie aktywizujących i innowacyjnych metod pracy z dziećmi

6. Opracowywanie narzędzi do ewaluacji podejmowanych działań

Cały okres stażu

Wzbogacenie warsztatu pracy

 

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

1. Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, scenariuszy) 

2. Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 

3. Złożenie wniosku o postępowanie egzaminacyjne

VI 2026

Wszczęcie postępowania










 

§ 7 ust. 2 pkt 2 

Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej


 

Zadania

Formy i sposób realizacji 

Termin

Oczekiwane efekty

 

Poznanie środowiska rodzinnego dzieci

1. Opracowanie planu współpracy z rodzicami 

2. Stały i systematyczny kontakt z rodzicami poprzez organizację i udział w różnych formach współpracy z rodzicami 

3. Poznanie oczekiwań rodziców względem placówki i nauczycielek przedszkola w sposób bezpośredni lub pośredni

Wrzesień każdego roku

 

 W okresie całego stażu

Znajomość warunków życia, tradycji i zwyczajów rodzin dzieci – uwzględnienie ich w działalności nauczyciela Zintegrowanie środowiska rodzinnego z przedszkolem


 

Diagnozowanie i analizowanie wyników prowadzonych obserwacji, wskazanie drogi dalszego rozwoju

1. Prowadzenie obserwacji dziecka 

2. Przeprowadzenie badania gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 

3. Analizowanie wyników prowadzonych obserwacji pedagogicznych oraz diagnozy przedszkolnej, ustalenie dalszej drogi rozwoju dziecka 

4. Opracowywanie indywidualnych planów pracy z dzieckiem 

5. Dokumentowanie i analizowanie prowadzonej pracy indywidualnej z dzieckiem 

Cały okres stażu

Optymalizacja rozwoju dziecka


 

Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

1. Prowadzenie dokumentacji pracy z dzieckiem wykazującym zdolności lub trudności 

2. Monitorowanie postępów pracy z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem wykazującym trudności, ewaluacja prowadzonych działań.

3. Współpraca z rodzicami w zakresie doskonalenia umiejętności czy sprawności poznawanych w przedszkolu przez dziecko wykazujące zdolności lub trudności

cały okres stażu

Znajomość indywidualnych możliwości dziecka

Optymalizacja rozwoju dziecka

 

Współpraca ze specjalistycznymi poradniami

1. Ustalenie z logopedą zakresu współpracy dotyczącego pracy z dzieckiem w zakresie kształcenia poprawności wymowy 

2. W porozumieniu z rodzicami kierowanie dzieci do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (w miarę potrzeb) 

3. Nawiązanie współpracy z pedagogiem specjalnym i psychologiem mającym dyżur w placówce

cały okres stażu

Optymalizacja rozwoju dziecka

 

Organizowanie przestrzeni stymulującej rozwój dziecka

1. Organizacja stałych i okresowych kącików zabaw umożliwiających rozwój dziecka 

cały okres stażu

Rozwijanie zainteresowań dzieci, optymalizacja ich rozwoju










 

§ 7 ust. 2 pkt 3 

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia


 

Zadania

Formy i sposób realizacji 

termin

Oczekiwane efekty




 

Uaktualnienie i zastosowanie wiedzy dotyczącej metod aktywizujących 

1. Stworzenie katalogu metod aktywizujących wykorzystywanych w pracy nauczyciela 

2. Publikacja scenariuszy zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących na stronie przedszkola lub innym portalu edukacyjnym (strona internetowa www.paniciocia.pl

3. Udział w wewnątrzprzedszkolnych formach szkolenia zawodowego (w szkoleniowych Radach Pedagogicznych z uwzględnieniem metod aktywizujących) 

4. Udział w instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne uwzględniających metody aktywizujące)

cały okres stażu

Wzbogacenie warsztatu pracy Uaktualnienie i pogłębianie znajomości metod aktywizujących Dzielenie się własnymi wiadomościami i doświadczeniem z szerszym gronem pedagogicznym Łatwiejsze przyswajanie różnego rodzaju wiedzy i umiejętności przez dzieci







 

§ 7 ust. 2 pkt 4 

Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy 

 

Zadania 

Formy i sposób realizacji

Termin

Oczekiwane efekty




 

Ewaluacja własnych działań edukacyjnych

1. Opracowanie własnego katalogu dokonywania ewaluacji prowadzonych zajęć/ działań edukacyjnych 

2. Rozmowy na temat przeprowadzanych zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora lub innych nauczycieli 

3. Wysuwanie wniosków do dalszej pracy i wyznaczanie sobie celów służących udoskonaleniu kolejnych działań edukacyjnych 

4. Analiza skuteczności własnych działań poprzez obserwację umiejętności i zachowania dzieci 

5. Rozmowy z rodzicami 

Cały okres stażu

Udoskonalenie umiejętności dokonywania ewaluacji własnych działań edukacyjnych Optymalizacja rozwoju dziecka poprzez stałe udoskonalanie własnych działań edukacyjnych


 

Prowadzenie zajęć otwartych

1. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonanie ich ewaluacji

 • obserwowanych przez innych nauczycieli 

• w obecności dyrektora przedszkola 

2. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców

2x w ciągu trwania stażu 

 

1 raz w ciągu trwania stażu 

 

co najmniej 1raz w roku szkolnym

Wyciąganie wniosków z prowadzonych zajęć na podstawie prowadzonych rozmów z obserwatorami zajęć





 

§ 7 ust. 2 pkt 5 

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego 

 

Zadania 

Formy i sposób realizacji

Termin

Oczekiwane efekty


 

Dzielenie się swoimi zasobami

1. Udostępnianie innym nauczycielom pomocy dydaktycznych, plansz, ilustracji, kart pracy itp.

 2. Udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy zajęć. 3. Udostępnianie nauczycielom informacji i materiałów na temat wybranych projektów, programów i innych przedsięwzięć oraz zachęcanie do wzięcia w nich udziału. 4. Publikacja scenariuszy z wybranych wydarzeń przedszkolnych i zajęć otwartych na stronie przedszkola

Cały okres stażu 

Wzbogacenie warsztatu pracy innych nauczycieli, nabycie nowych umiejętności, kontynuacja współpracy z innymi nauczycielami


 

Dzielenie się z nauczycielami wiedzą zdobytą w czasie szkoleń 

1. Przekazywanie informacji zdobytych podczas szkoleń innym nauczycielom 

2. Dzielenie się materiałami uzyskanymi podczas szkoleń 3. Wykorzystywanie zdobytej wiedzy podczas szkoleń na zajęciach koleżeńskich i hospitowanych 

Cały okres stażu

Wzbogacenie warsztatu pracy innych nauczycieli, nabycie nowych umiejętności, kontynuacja współpracy z innymi nauczycielami







 

§ 7 ust. 2 pkt 6 

Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; 

 

Zadania 

Formy i sposób realizacji

Termin

Oczekiwane efekty



 

Promowanie przedszkola w środowisku lokalnym 

1. Współorganizowanie konkursów i przeglądów wewnątrzprzedszkolnych i zewnątrz przedszkolnych 

2. Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach i przeglądach organizowanych przez inne placówki (według aktualnej oferty) 

3. Organizacja uroczystości przedszkolnych (Dzień Mamy i Taty, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Pluszowego Misia, itp.) 

4. Udział w organizacji imprez/uroczystości w ramach działalności zespołów zadaniowych promujących placówkę w środowisku lokalnym

Cały okres stażu

Integracja przedszkola ze środowiskiem lokalnym Wspieranie akcji lokalnych Promocja przedszkola


 

Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz dzieci 

1. Nawiązanie współpracy ze Stowarzyszeniem Rodzin Zastępczych „Ser duchowo” 

2. Kontynuacja współpracy z biblioteką poprzez udział w zajęciach bibliotecznych 

3. Kontynuacja współpracy z Przedszkolem Specjalnym w Rybniku

4. W sytuacjach wymagających nawiązanie współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną

Cały okres stażu

Integracja przedszkola ze środowiskiem lokalnym Promocja przedszkola Optymalizacja rozwoju dziecka

Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego, odwoływanie się do autorytetów i ogólnie akceptowanych wartości 

1. Wprowadzanie w grupie ogólnych zasad i norm, egzekwowanie przestrzegania ich 

2. Prowadzenie z dziećmi zabaw relaksacyjnych oraz pozwalających na rozładowanie napięć emocjonalnych

3. Stosowanie w pracy metod bajkoterapii, muzykoterapii itd. 

4. Zachęcanie dzieci do udziału w akcjach charytatywnych, np. zbiórka na schronisko, zbiórka nakrętek, itp. 

5. Realizacja projektu edukacyjnego: “Sprintem do maratonu”, “Kreatywna matematyka”, “#20minutdlamatematyki”.

Cały okres stażu

Optymalizacja rozwoju dziecka

 

Edukacja z zakresu preorientacji zawodowej

1. Przybliżanie dzieciom podczas zajęć edukacyjnych wybranych zawodów 

2. Zapraszanie rodziców do przedszkola w celu prezentacji swojego zawodu 

cały okres stażu

Rozwijanie zainteresowań dzieci, optymalizacja ich rozwoju



 

Kształcenie postaw obywatelskich i patriotycznych 

1. Prowadzenie zajęć edukacyjnych rozwijających wiedzę na temat naszego kraju, jego symboli oraz swojego miasta. 2. Udział w uroczystości z okazji Święta Niepodległości 

3. Zapoznawanie dzieci ze zwyczajami związanymi np. ze Świętami Bożego Narodzenia, Nowym Rokiem, Narodowym Świętem Niepodległości, itp. (np. podczas zajęć edukacyjnych oraz uroczystości przedszkolnych) 

cały okres stażu

Znajomość kultury, tradycji i postaw obywatelskich, patriotycznych wśród najmłodszych uczestników życia społecznego Kultywowanie i poszanowanie do tradycji własnego regionu, kraju


 

Edukacja proekologiczna 

1. Prowadzenie zajęć edukacyjnych, uświadamiających dzieciom potrzebę dbania o środowisko naturalne 

2. Zachęcanie rodziców i dzieci do udziału w akcjach związanych z ochroną środowiska 

3. Wykorzystywanie odpadów (butelek, kartonów, papierowych rolek, itd.) w codziennej pracy przedszkola

 4. Udział w projektach/akcjach ekologicznych

Cały okres stażu

Przygotowanie przedszkolnej grupy wiekowej do życia w społeczeństwie z poszanowaniem do przyrody i zasobów dóbr naturalnych



 

Edukacja prozdrowotna 

1. Prowadzenie zajęć edukacyjnych na temat zdrowego odżywiania oraz potrzeby ruchu dla utrzymania zdrowia 

2. Uświadamianie dzieciom szkodliwych skutków zbyt częstego korzystanie z telewizora, telefonu lub komputera 3. Codzienne prowadzenie zajęć ruchowych, opracowanie własnych zestawów ćwiczeń gimnastycznych i zestawów zabaw ruchowych zgodnie z metodyką wychowania przedszkolnego włączając w to innowacyjne metody zajęć ruchowych

Cały okres stażu

Przygotowanie przedszkolnej grupy wiekowej do życia w społeczeństwie ze świadomością konieczności o dbanie 






















 

§ 7 ust. 2 pkt 8 

Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

 

Zadania 

Formy i sposób realizacji

Termin

Oczekiwane efekty

 

Wykorzystywanie nowoczesnych technologii cyfrowych w codziennej pracy w tym zasobów Internetu, przedszkolnej biblioteki multimedialnej

1. Umieszczanie pośrednio na stronach internetowych własnych publikacji, scenariuszy zajęć 

2. Poznanie zasad i technik cyfrowych prowadzenia strony internetowej przedszkola 

3. Doskonalenie umiejętności wykorzystywania w swojej pracy sprzętu komputerowego, oprogramowania i technologii informatycznej 

cały okres stażu

Możliwość ciągłego aktualizowania danych 

Promocja przedszkola Urozmaicanie własnego warsztatu pracy

 

Opracowała: Angelika Tkocz

 

 Zatwierdzam do realizacji: 

 

................................................................

 

................................................................ 

 

data i podpis


Zobacz wszystkie wpisy
od Angelika Tkocz



Wyślij wiadomość
do Angelika Tkocz

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Angelika Tkocz

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz