Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

„Lubimy liczyć”- zabawy matematyczne z wykorzystaniem narzędzi TIK.


Wpis dodał(a) Katarzyna Grom
ponad 3 lat temu, wyświetleń 3437


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Podstawa programowa:

Fizyczny obszar rozwoju: 4,5,8,9

Emocjonalny obszar rozwoju: 7,8

Społeczny obszar rozwoju: 1,2,5,8

Poznawczy obszar rozwoju: 2,7,12,15,19

 

Cele ogólne:

  • rozwijanie kompetencji matematycznych dzieci
  • kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez podejmowanie wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z komputera
  • kształtowanie kompetencji cyfrowych dzieci poprzez aktywne korzystanie z tablicy interaktywnej i zasobów internetowych

 

Cele:

  • wyjaśnienie znaczenie zasad bezpiecznego korzystania z komputera i gier
  • rozpoznawanie wskazanych kolorów
  • rozpoznawanie i wskazywanie podanych figur geometrycznych (trójkąt, koło, prostokąt, kwadrat)
  • przeliczanie elementów i określanie, ile jest razem
  • dobieranie właściwej liczby do ilości elementów
  • podawanie poprawnego wyniku dodawania i odejmowania poprzez przeliczanie elementów oraz liczenie w pamięci na miarę możliwości dzieci
  • odczytywanie informacji zapisanych za pomocą symboli
  • aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • ustalanie miejsca liczb w szeregu poprzez ustawianie się w rzędzie w kolejności od najmniejszego do największego wg wylosowanej liczby

 

Metody wg M. Kwiatowskiej:

  • słowne: objaśniająca i instrukcji
  • oglądowe: obserwacji i pokazu
  • czynne: zadań stawianych dziecku

 

Formy:

  • zbiorowa
  • grupowa
  • indywidualna

 

Środki dydaktyczne: gra interaktywna w aplikacji Learning Apps „Liczymy figury”; gra interaktywna ze strony Wheel Decide i Word Wall; figury geometryczne w różnych kolorach (tak, aby było na wszystkie dzieci - 25 szt. np. 4 zielone trójkąty, 4 czerwone koła, 4 żółte kwadraty, 4 żółte koła, 3 czerwone trójkąty, 3 pomarańczowe prostokąty, 3 zielone kwadraty); tamburyno; szarfy dla połowy grupy w kolorze żółtym i dla drugiej połowy w kolorze czerwonym; karteczki z liczbami od 1 do 25

 

PRZEBIEG:

Zajęcia wprowadzające.

  1. „Kodeks mądrego internauty”- utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych

KODEKS MĄDREGO INTERNAUTY:

1. Z internetu i gier korzystamy z umiarem.

2. W sieci okazujemy innym szacunek.

3. Chronimy swoją prywatność w sieci.

4. Przestrzegamy zasady ograniczonego zaufania wobec obcych.

5. Zgłaszamy dorosłym, jeśli coś nas niepokoi.

 

  1. „Figury”- zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci biegają po sali w rytm uderzeń w tamburyno. Na przerwę w grze chwytają dowolną figurę i ustawiają się w grupy zgodnie z kolorem i kształtem figury. Zabawę powtarzamy w miarę potrzeby.

Zajęcia właściwe.

  1. „Znajdź figurę” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem papierowych łapek.

Nauczyciel dzieli dzieci na grupy zgodnie z wylosowanymi wcześniej figurami. Każda grupa siada przed planszą z takim samym oznaczeniem. Zadaniem dzieci jest wskazywanie papierowymi łapkami wymienianych figur, np. zielony trójkąt, czerwone koło.

  1. „Liczymy figury”- gra interaktywna z wykorzystaniem aplikacji Learning Apps.

Dzieci przeliczają konkretne figury na swoich planszach a następnie na ekranie tablicy podają właściwą sumę dopasowując odpowiednią liczbę do obrazka.

  1. „Matematyczna gimnastyka”- zabawy ruchowe z wykorzystaniem aplikacji Wheel Decide i Word Wall.

Dzieci poruszają się po całej sali w rytm uderzeń w tamburyno. Na przerwie w grze wskakują do szarf w kolorze żółtym i czerwonym, które będą stanowiły podział na dwie drużyny. Dzieci z jednej grupy losują działania a z drugiej wykonywane ćwiczenia.

Zadaniem dzieci z żółtej grupy jest podać poprawny wynik wylosowanego działania a drużyny czerwonej zakręcenie kołem i wylosowanie ćwiczenia, które wszyscy będą wykonywać tyle razy, ile wskazuje wynik działania. Po połowie drużyny zamieniają się miejscami.

Zajęcia końcowe.

  1. „Od najmniejszego do największego” – marsz po obwodzie koła.

Dzieci losują numerki od 1 do 25 i ustawiają się jeden za drugim w kolejności od najmniejszego do największego po czym maszerują w rytm uderzeń w tamburyno po obwodzie koła.

  1. Zakończenie i podsumowanie zajęć.

Rozdanie dzieciom dyplomów „MATEMATYCZNEGO GENIUSZA".

 

Katarzyna Grom

PS 45 Białystok

 

Linki do zajeć:

https://wheeldecide.com/?c1=3%2B1&c2=7-5&c3=7%2B3&c4=6-3&c5=4%2B4&c6=10-4&c7=4%2B3&c8=9-4&c9=8%2B1&c10=7-6&c11=5-5&c12=2%2B1&c13=7%2B4&c14=8-4&c15=9%2B5&c16=1%2B0&c17=6-4&c18=3%2B2&c19=7%2B1&c20=5-2&c21=8%2B4&c22=7-4&c23=7%2B6&c24=4%2B2&c25=10%2B5&c26=5%2B4&c27=5-0&t=Matematyczna%20gimnastyka&time=5

https://wordwall.net/pl/resource/54666589/matematyczna-gimnastyka2

https://learningapps.org/watch?v=pm43qpuyn23

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Grom



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Grom

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Grom