Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

„Lubimy liczyć”- zabawy matematyczne z wykorzystaniem narzędzi TIK.


Wpis dodał(a) Katarzyna Grom
rok temu, wyświetleń 283


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Podstawa programowa:

Fizyczny obszar rozwoju: 4,5,8,9

Emocjonalny obszar rozwoju: 7,8

Społeczny obszar rozwoju: 1,2,5,8

Poznawczy obszar rozwoju: 2,7,12,15,19

 

Cele ogólne:

  • rozwijanie kompetencji matematycznych dzieci
  • kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez podejmowanie wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z komputera
  • kształtowanie kompetencji cyfrowych dzieci poprzez aktywne korzystanie z tablicy interaktywnej i zasobów internetowych

 

Cele:

  • wyjaśnienie znaczenie zasad bezpiecznego korzystania z komputera i gier
  • rozpoznawanie wskazanych kolorów
  • rozpoznawanie i wskazywanie podanych figur geometrycznych (trójkąt, koło, prostokąt, kwadrat)
  • przeliczanie elementów i określanie, ile jest razem
  • dobieranie właściwej liczby do ilości elementów
  • podawanie poprawnego wyniku dodawania i odejmowania poprzez przeliczanie elementów oraz liczenie w pamięci na miarę możliwości dzieci
  • odczytywanie informacji zapisanych za pomocą symboli
  • aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • ustalanie miejsca liczb w szeregu poprzez ustawianie się w rzędzie w kolejności od najmniejszego do największego wg wylosowanej liczby

 

Metody wg M. Kwiatowskiej:

  • słowne: objaśniająca i instrukcji
  • oglądowe: obserwacji i pokazu
  • czynne: zadań stawianych dziecku

 

Formy:

  • zbiorowa
  • grupowa
  • indywidualna

 

Środki dydaktyczne: gra interaktywna w aplikacji Learning Apps „Liczymy figury”; gra interaktywna ze strony Wheel Decide i Word Wall; figury geometryczne w różnych kolorach (tak, aby było na wszystkie dzieci - 25 szt. np. 4 zielone trójkąty, 4 czerwone koła, 4 żółte kwadraty, 4 żółte koła, 3 czerwone trójkąty, 3 pomarańczowe prostokąty, 3 zielone kwadraty); tamburyno; szarfy dla połowy grupy w kolorze żółtym i dla drugiej połowy w kolorze czerwonym; karteczki z liczbami od 1 do 25

 

PRZEBIEG:

Zajęcia wprowadzające.

  1. „Kodeks mądrego internauty”- utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych

KODEKS MĄDREGO INTERNAUTY:

1. Z internetu i gier korzystamy z umiarem.

2. W sieci okazujemy innym szacunek.

3. Chronimy swoją prywatność w sieci.

4. Przestrzegamy zasady ograniczonego zaufania wobec obcych.

5. Zgłaszamy dorosłym, jeśli coś nas niepokoi.

 

  1. „Figury”- zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci biegają po sali w rytm uderzeń w tamburyno. Na przerwę w grze chwytają dowolną figurę i ustawiają się w grupy zgodnie z kolorem i kształtem figury. Zabawę powtarzamy w miarę potrzeby.

Zajęcia właściwe.

  1. „Znajdź figurę” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem papierowych łapek.

Nauczyciel dzieli dzieci na grupy zgodnie z wylosowanymi wcześniej figurami. Każda grupa siada przed planszą z takim samym oznaczeniem. Zadaniem dzieci jest wskazywanie papierowymi łapkami wymienianych figur, np. zielony trójkąt, czerwone koło.

  1. „Liczymy figury”- gra interaktywna z wykorzystaniem aplikacji Learning Apps.

Dzieci przeliczają konkretne figury na swoich planszach a następnie na ekranie tablicy podają właściwą sumę dopasowując odpowiednią liczbę do obrazka.

  1. „Matematyczna gimnastyka”- zabawy ruchowe z wykorzystaniem aplikacji Wheel Decide i Word Wall.

Dzieci poruszają się po całej sali w rytm uderzeń w tamburyno. Na przerwie w grze wskakują do szarf w kolorze żółtym i czerwonym, które będą stanowiły podział na dwie drużyny. Dzieci z jednej grupy losują działania a z drugiej wykonywane ćwiczenia.

Zadaniem dzieci z żółtej grupy jest podać poprawny wynik wylosowanego działania a drużyny czerwonej zakręcenie kołem i wylosowanie ćwiczenia, które wszyscy będą wykonywać tyle razy, ile wskazuje wynik działania. Po połowie drużyny zamieniają się miejscami.

Zajęcia końcowe.

  1. „Od najmniejszego do największego” – marsz po obwodzie koła.

Dzieci losują numerki od 1 do 25 i ustawiają się jeden za drugim w kolejności od najmniejszego do największego po czym maszerują w rytm uderzeń w tamburyno po obwodzie koła.

  1. Zakończenie i podsumowanie zajęć.

Rozdanie dzieciom dyplomów „MATEMATYCZNEGO GENIUSZA".

 

Katarzyna Grom

PS 45 Białystok

 

Linki do zajeć:

https://wheeldecide.com/?c1=3%2B1&c2=7-5&c3=7%2B3&c4=6-3&c5=4%2B4&c6=10-4&c7=4%2B3&c8=9-4&c9=8%2B1&c10=7-6&c11=5-5&c12=2%2B1&c13=7%2B4&c14=8-4&c15=9%2B5&c16=1%2B0&c17=6-4&c18=3%2B2&c19=7%2B1&c20=5-2&c21=8%2B4&c22=7-4&c23=7%2B6&c24=4%2B2&c25=10%2B5&c26=5%2B4&c27=5-0&t=Matematyczna%20gimnastyka&time=5

https://wordwall.net/pl/resource/54666589/matematyczna-gimnastyka2

https://learningapps.org/watch?v=pm43qpuyn23

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Grom



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Grom

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Grom

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!