Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Pozycja boczna bezpieczna – tworzenie sytuacji edukacyjnych.


Wpis dodał(a) Katarzyna Grom
rok temu, wyświetleń 392


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Cele ogólne:

- zapoznanie dzieci z podstawowymi sposobami udzielania pomocy poszkodowanemu

- nabywanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej

Cele:

- omówienie zasad udzielania pierwszej pomocy

- ustalanie i ćwiczenia ułożenia poszkodowanego w pozycji bocznej bezpiecznej

- układanie historyjki obrazkowej

- ilustracja ruchowa piosenki

Metody:

- słowne: objaśniająca i instrukcji

- oglądowe: obserwacji i pokazu

- czynne: zadań stawianych dziecku

- audiowizualne

Formy:

- indywidualna

- grupowa

- zbiorowa

Środki dydaktyczne: melodia do piosenki pt. „My jesteśmy krasnoludki”; ilustracja z zasadami udzielania pierwszej pomocy; historyjka obrazkowa; film edukacyjny „ABC pierwszej pomocy: pozycja boczna ustalona” (3 – TV dla dzieci; https://www.youtube.com/watch?v=qMtb2jqe0CI)

PRZEBIEG:

Zajęcia wprowadzające

  1. „Mały ratownik”- piosenka na powitanie do melodii „My jesteśmy krasnoludki”.

Nauczyciel zaprasza dzieci do wspólnego koła.

  1. Jestem małym ratownikiem,

hop sa-sa, hop sa-sa

Mój kubraczek jest czerwony,

hop sa-sa hop sa-sa

  1. Gdy ktoś tylko jest w potrzebie,

oj oj oj, oj oj oj,

To karetka szybko jedzie,

oj oj oj, oj oj oj,

  1. Już sygnały głośne słychać,

oj tak-tak, oj tak-tak

Ratownicy pomagają,

To ich znak, to ich znak.

Zajęcia właściwe

  1. „Bezpieczeństwo to podstawa” – omówienie zasad udzielania pierwszej pomocy w oparciu o ilustrację. Nauczyciel przypomina dzieciom zasady udzielania pierwszej pomocy, szczególnie zwracając uwagę na udzielanie pomocy poszkodowanemu, który jest nieprzytomny i oddycha.
  1. „ABC pierwszej pomocy: pozycja boczna ustalona” – oglądanie filmu edukacyjnego.

Dzisiaj na zajęciach będziemy uczyć się, w jaki sposób osobę, która oddycha ale jest nieprzytomna należy właściwie ułożyć w pozycji bocznej ustalonej/bezpiecznej.

 

  1. „Pozycja boczna ustalona” – ćwiczenia praktyczne w parach.

Najpierw nauczyciel pokazuje dzieciom, w jaki sposób krok po kroku ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej. Następnie dzieci dobierają się w pary, które są zmieniane, tak aby stworzyć możliwość współpracy ze wszystkimi dziećmi i przechodzą do ćwiczeń praktycznych.

  1. Uklęknij przy poszkodowanym i upewnij się, że obie jego nogi są wyprostowane.
  2. Rękę bliższą tobie ułóż pod kątem prostym w stosunku do ciała i zegnij w łokciu tak, aby dłoń ręki była skierowana do góry.
  3. Dalszą rękę przełóż w poprzek klatki piersiowej i przytrzymaj stroną grzbietową przy bliższym tobie policzku poszkodowanego.
  4. Drugą ręką chwyć za dalszą kończynę dolną poszkodowanego tuż powyżej kolana i podciągnij ją ku górze, nie odrywając stopy od podłoża.
  5. Przytrzymując dłoń dociśniętą do policzka, pociągnij za dalszą kończynę dolną tak, aby poszkodowany obrócił się na bok w twoim kierunku.
  6. Ułóż kończynę, za którą przetaczałeś poszkodowanego w taki sposób, aby staw kolanowy i biodrowy były zgięte pod kątem prostym.
  7. Odchyl głowę ratowanego ku tyłowi, by upewnić się, że drogi oddechowe są drożne.
  8. Ułóż rękę poszkodowanego pod policzkiem tak, by utrzymać głowę w odgięciu, twarzą zwróconą do podłoża, aby umożliwić wydostawanie się treści płynnej z ust.
  9. Regularnie sprawdzaj oddech.

Jeżeli poszkodowany musi być ułożony w tej pozycji dłużej niż 30 minut, po tym czasie odwróć go na drugi bok, aby zwolnić ucisk na leżące niżej ramię.

Zajęcia końcowe

10. „Potrafię pomagać” – układanie historyjki obrazkowej.

Nauczyciel zaprasza dzieci do stolików, na których ułożone są koperty z obrazkami. Zadaniem dzieci jest ułożenie 4-elementowej historyjki utrwalającej układanie osobny w pozycji bocznej ustalonej.

11. Podsumowanie i zakończenie zajęć.

Katarzyna Grom, PS 45 w Białymstoku

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Grom



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Grom

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Grom

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się