Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
W fabryce cukierków
Wpis został sprawdzony przez moderatora
GRUPA: mieszana
FORMA:
- grupowa, zespołowa, indywidualna
METODY (według M. Kwiatowskiej–Topińskiej):
- czynna:
- zabawy dydaktyczne
- zadań stawianych do wykonania
- kierowania aktywności dzieci
- porównywanie liczebności zbiorów
- oglądowa:
-obserwacja i pokaz
- układanie obrazu z mozaiki
- słowna:
- rozmowy
- instrukcje
-pogadanka
-objaśnienie
CELE GŁÓWNE:
- dziecko potrafi rozpoznać figury geometryczne
- Potrafi wykonać proste polecenia nauczyciela
- Potrafi zgodnie bawić się i współpracować
CELE OPERACYJNE - Dziecko:
- potrafi posegregować wg określonej cechy
- potrafi posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- potrafi przeliczać w zakresie 10
- potrafi odwzorować rytm
POMOCE:
- mozaika geometryczna
- pojemniki
- cukierki wykonane z kolorowego papieru, kartoniki z cyframi
- figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru,
- klej
- kartki z bloku
- obręcze
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Dzieci siedzą na dywanie w kręgu. Powitanie dzieci, przypomnienie zasad pracy w grupie.
1. Rozmowa wprowadzająca.
Dzisiaj na zajęciach wybierzemy się do fabryki słodyczy. W krainie tej cukierki mają różne kształty: koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty.
Demonstracja prawdziwych cukierków i przyporządkowanie im określonych kształtów.
2. Zabawa „szukamy cukierków”
Dzieci szukają ukrytych w sali papierowych cukierków i układają je w kole.
3. Zabawa dydaktyczna „porządkujemy cukierki”
Zwrócenie uwagi na bałagan w kole. Porządkowanie według kształtu (w dużym kole umieszczamy małe kółeczka do których dzieci wkładają cukierki według określonej cechy). Przeliczanie elementów zbiorów, porównanie, gdzie jest więcej, gdzie mniej i o ile.
4. Zabawa ruchowa
Nauczyciel zamienia dzieci w cukierki. Krótko opowiada o procesie tworzenia cukierków. Każde dziecko jest cukierkiem o określonym kształcie (karteczki rozdane dzieciom). Podczas gdy muzyka gra, dzieci swobodnie biegają po sali (rozpuszczanie cukru). Na przerwę w muzyce, zatrzymują się, a nauczyciel wymienia kształt lub kolor cukierków, które mają zostać spakowane (zrobić koło).
5. Zabawa matematyczna „układamy cukierki”
Dzieci układają z figur geometrycznych określony kształt cukierka. Wybrane dzieci przeliczają- ile i jakich figur użyły. Nauczyciel prosi, by dzieci podniosły kolejno: trójkąty, prostokąty, kwadraty, koła.
6. Karta pracy
Pokaz bombonierki, wyjaśnienie, że cukierki w pudełkach są poukładane. Zadaniem dzieci będzie wklejenie po 4 figury odpowiedniego kształtu w każde pole.
7. Tęcza cukierkowa
Wykonanie doświadczenia, w wyniku którego cukierki rozpłyną się na talerzu tworząc tęczę.
8. Ćwiczenie usprawniające proces myślenia i sprawność palców „zaczarowana skrzynia”
Dzieci w nagrodę za wytrwałą pracę wyszukują za pomocą dotyku cukierki
w papierowej torbie. Poczęstunek. Przypomnienie, że nadmiar słodyczy szkodzi zdrowiu i należy spożywać przede wszystkim owoce i warzywa.
9. Zakończenie
Dzieci siadają (w zależności do tego czy zajęcia im się podobały) przy buzi uśmiechniętej lub smutnej.
GRUPA: mieszania
FORMA:
- grupowa, zespołowa, indywidualna
METODY (według M. Kwiatowskiej–Topińskiej):
- czynna:
- zabawy dydaktyczne
- zadań stawianych do wykonania
-kierowania aktywności dzieci
- porównywanie liczebności zbiorów
- oglądowa:
-obserwacja i pokaz
- układanie obrazu z mozaiki
- słowna:
- rozmowy
- instrukcje
-pogadanka
-objaśnienie
CELE GŁÓWNE:
- dziecko potrafi rozpoznać figury geometryczne
- Potrafi wykonać proste polecenia nauczyciela
- Potrafi zgodnie bawić się i współpracować
CELE OPERACYJNE - Dziecko:
- potrafi posegregować wg określonej cechy
- potrafi posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- potrafi przeliczać w zakresie 10
- potrafi odwzorować rytm
POMOCE:
- mozaika geometryczna
- pojemniki
- cukierki wykonane z kolorowego papieru, kartoniki z cyframi
- figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru,
- klej
- kartki z bloku
- obręcze
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Dzieci siedzą na dywanie w kręgu. Powitanie dzieci, przypomnienie zasad pracy w grupie.
1. Rozmowa wprowadzająca.
Dzisiaj na zajęciach wybierzemy się do fabryki słodyczy. W krainie tej cukierki mają różne kształty: koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty.
Demonstracja prawdziwych cukierków i przyporządkowanie im określonych kształtów.
2. Zabawa „szukamy cukierków”
Dzieci szukają ukrytych w sali papierowych cukierków i układają je w kole.
3. Zabawa dydaktyczna „porządkujemy cukierki”
Zwrócenie uwagi na bałagan w kole. Porządkowanie według kształtu (w dużym kole umieszczamy małe kółeczka do których dzieci wkładają cukierki według określonej cechy). Przeliczanie elementów zbiorów, porównanie, gdzie jest więcej, gdzie mniej i o ile.
4. Zabawa ruchowa
Nauczyciel zamienia dzieci w cukierki. Krótko opowiada o procesie tworzenia cukierków. Każde dziecko jest cukierkiem o określonym kształcie (karteczki rozdane dzieciom). Podczas gdy muzyka gra, dzieci swobodnie biegają po sali (rozpuszczanie cukru). Na przerwę w muzyce, zatrzymują się, a nauczyciel wymienia kształt lub kolor cukierków, które mają zostać spakowane (zrobić koło).
5. Zabawa matematyczna „układamy cukierki”
Dzieci układają z figur geometrycznych określony kształt cukierka. Wybrane dzieci przeliczają- ile i jakich figur użyły. Nauczyciel prosi, by dzieci podniosły kolejno: trójkąty, prostokąty, kwadraty, koła.
6. Karta pracy
Pokaz bombonierki, wyjaśnienie, że cukierki w pudełkach są poukładane. Zadaniem dzieci będzie wklejenie po 4 figury odpowiedniego kształtu w każde pole.
7. Tęcza cukierkowa
Wykonanie doświadczenia, w wyniku którego cukierki rozpłyną się na talerzu tworząc tęczę.
Zajęcia dodatkowe
Odbijanie i liczenie piłką - dzieci siedzą w kręgu, tyłem. Jedno dziecko odbija piłkę, pozostałe dzieci liczą ile razy piłka odbije się od podłogi. Odbijana piłka to cukierki, które zostaną wrzucone do opakowania.
Poszukiwacze Przygód - W krainie matematyki
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Rusek
Wyślij wiadomość
do Katarzyna Rusek
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl