Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

W fabryce cukierków


Wpis dodał(a) Katarzyna Rusek
ponad 7 lat temu, wyświetleń 2126


Wpis został sprawdzony przez moderatora

GRUPA: mieszana

FORMA:

  • grupowa, zespołowa, indywidualna

METODY (według M. Kwiatowskiej–Topińskiej):

  • czynna:

- zabawy dydaktyczne
- zadań stawianych do wykonania

- kierowania aktywności dzieci

- porównywanie liczebności zbiorów

  • oglądowa:

-obserwacja i pokaz
- układanie obrazu z mozaiki

  • słowna:

- rozmowy
- instrukcje

-pogadanka

-objaśnienie

CELE GŁÓWNE:

  • dziecko potrafi  rozpoznać  figury geometryczne
  • Potrafi wykonać proste  polecenia nauczyciela
  • Potrafi zgodnie bawić się i współpracować

CELE OPERACYJNE - Dziecko:

  • potrafi posegregować wg określonej cechy
  • potrafi posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • potrafi przeliczać w zakresie 10
  • potrafi odwzorować rytm

 

POMOCE:

  • mozaika geometryczna
  • pojemniki
  • cukierki wykonane z kolorowego papieru, kartoniki z cyframi
  • figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru,
  • klej
  • kartki z bloku
  • obręcze

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ: 

Dzieci siedzą na dywanie w kręgu. Powitanie dzieci, przypomnienie zasad pracy w grupie.


1. Rozmowa wprowadzająca.

Dzisiaj na zajęciach wybierzemy się do fabryki słodyczy.  W krainie tej cukierki mają różne kształty: koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty.

Demonstracja prawdziwych cukierków i przyporządkowanie im określonych kształtów.


2. Zabawa „szukamy cukierków”
Dzieci szukają ukrytych w sali papierowych cukierków i układają je w kole.

3. Zabawa dydaktyczna „porządkujemy cukierki”

Zwrócenie uwagi na bałagan w kole. Porządkowanie według kształtu (w dużym kole umieszczamy małe kółeczka do których dzieci wkładają cukierki według określonej cechy). Przeliczanie elementów zbiorów, porównanie, gdzie jest więcej, gdzie mniej i o ile.

 

4. Zabawa ruchowa 

Nauczyciel zamienia dzieci w cukierki. Krótko opowiada o procesie tworzenia cukierków. Każde dziecko jest cukierkiem o określonym kształcie (karteczki rozdane dzieciom).  Podczas gdy muzyka gra, dzieci swobodnie biegają po sali (rozpuszczanie cukru). Na przerwę w muzyce, zatrzymują się, a nauczyciel wymienia kształt lub kolor cukierków, które mają zostać spakowane (zrobić koło).

 

5. Zabawa matematyczna „układamy cukierki”

Dzieci układają z figur geometrycznych określony kształt cukierka. Wybrane dzieci przeliczają- ile i jakich figur użyły. Nauczyciel prosi, by dzieci podniosły kolejno: trójkąty, prostokąty, kwadraty, koła.

 

6. Karta pracy 

Pokaz bombonierki, wyjaśnienie, że cukierki w pudełkach są poukładane. Zadaniem dzieci będzie wklejenie po 4 figury odpowiedniego kształtu w każde pole.

 

7. Tęcza cukierkowa

Wykonanie doświadczenia, w  wyniku którego cukierki rozpłyną się na talerzu tworząc tęczę.

 

8. Ćwiczenie usprawniające proces myślenia i sprawność palców „zaczarowana skrzynia”

Dzieci w nagrodę za wytrwałą pracę wyszukują za pomocą dotyku cukierki  

w papierowej torbie. Poczęstunek. Przypomnienie, że nadmiar słodyczy szkodzi zdrowiu i należy spożywać przede wszystkim owoce i warzywa.

 

9. Zakończenie 

Dzieci siadają (w zależności do tego czy zajęcia im się podobały) przy buzi uśmiechniętej lub smutnej.

GRUPA: mieszania
FORMA:

  • grupowa, zespołowa, indywidualna

METODY (według M. Kwiatowskiej–Topińskiej):

  • czynna:

- zabawy dydaktyczne
- zadań stawianych do wykonania

-kierowania aktywności dzieci

- porównywanie liczebności zbiorów

  • oglądowa:

-obserwacja i pokaz
- układanie obrazu z mozaiki

  • słowna:

- rozmowy
- instrukcje

-pogadanka

-objaśnienie
CELE GŁÓWNE:

  • dziecko potrafi  rozpoznać  figury geometryczne
  • Potrafi wykonać proste  polecenia nauczyciela
  • Potrafi zgodnie bawić się i współpracować

CELE OPERACYJNE - Dziecko:

  • potrafi posegregować wg określonej cechy
  • potrafi posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • potrafi przeliczać w zakresie 10
  • potrafi odwzorować rytm

 

 

 

POMOCE:

  • mozaika geometryczna
  • pojemniki
  • cukierki wykonane z kolorowego papieru, kartoniki z cyframi
  • figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru,
  • klej
  • kartki z bloku
  • obręcze

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ: 
Dzieci siedzą na dywanie w kręgu. Powitanie dzieci, przypomnienie zasad pracy w grupie.


1. Rozmowa wprowadzająca.

Dzisiaj na zajęciach wybierzemy się do fabryki słodyczy.  W krainie tej cukierki mają różne kształty: koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty.

Demonstracja prawdziwych cukierków i przyporządkowanie im określonych kształtów.


2. Zabawa „szukamy cukierków”
Dzieci szukają ukrytych w sali papierowych cukierków i układają je w kole.

3. Zabawa dydaktyczna „porządkujemy cukierki”

Zwrócenie uwagi na bałagan w kole. Porządkowanie według kształtu (w dużym kole umieszczamy małe kółeczka do których dzieci wkładają cukierki według określonej cechy). Przeliczanie elementów zbiorów, porównanie, gdzie jest więcej, gdzie mniej i o ile.

 

4. Zabawa ruchowa 

Nauczyciel zamienia dzieci w cukierki. Krótko opowiada o procesie tworzenia cukierków. Każde dziecko jest cukierkiem o określonym kształcie (karteczki rozdane dzieciom).  Podczas gdy muzyka gra, dzieci swobodnie biegają po sali (rozpuszczanie cukru). Na przerwę w muzyce, zatrzymują się, a nauczyciel wymienia kształt lub kolor cukierków, które mają zostać spakowane (zrobić koło).

 

5. Zabawa matematyczna „układamy cukierki”

Dzieci układają z figur geometrycznych określony kształt cukierka. Wybrane dzieci przeliczają- ile i jakich figur użyły. Nauczyciel prosi, by dzieci podniosły kolejno: trójkąty, prostokąty, kwadraty, koła.

 

6. Karta pracy 

Pokaz bombonierki, wyjaśnienie, że cukierki w pudełkach są poukładane. Zadaniem dzieci będzie wklejenie po 4 figury odpowiedniego kształtu w każde pole.

 

7. Tęcza cukierkowa

Wykonanie doświadczenia, w  wyniku którego cukierki rozpłyną się na talerzu tworząc tęczę.

 

Zajęcia dodatkowe

 Odbijanie i liczenie piłką - dzieci siedzą w kręgu, tyłem. Jedno dziecko odbija piłkę, pozostałe dzieci liczą ile razy piłka odbije się od podłogi. Odbijana piłka to cukierki, które zostaną wrzucone do opakowania.

Poszukiwacze Przygód - W krainie matematyki


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Rusek



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Rusek

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Rusek