Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Bawimy się ruchem i muzyką


Wpis dodał(a) Katarzyna Rusek
ponad 7 lat temu, wyświetleń 7494


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ ZAJĘĆ TANECZNYCH

 

Temat: Bawimy się ruchem i muzyką

 

Grupa wiekowa: 4-5- latki

 

Cele:

•rozwijanie poczucia rytmu

• odreagowanie napięć psychoruchowych,

•ćwiczenie koordynacji ruchowej oraz werbalno – ruchowej

•ćwiczenie uważnego słuchania i prawidłowej reakcji na polecenia

•wykształcenie prawidłowych reakcji na zmianę tempa, dynamiki, rejestru, nastroju

•wyrabianie poczucia świadomego ruchu

•wyrabianie umiejętności świadomego rozluźniania i napinania ciała

•rozwijanie koncentracji uwagi

•ćwiczenie umiejętności gospodarowania oddechem

•kształcenie inwencji twórczej (improwizacja ruchowa)

•Ćwiczenie świadomego wyrażania emocji i rozpoznawania ich u innych osób

 

Metody:

Zabawy rytmiczne i ruchowe

 

Forma pracy:

Z całą grupą, w małych zespołach,

 

Środki dydaktyczne: klawesyn, muzyka relaksacyjna, chusta animacyjna, odtwarzacz CD, płyta z nagraniami muzyki klasycznej i filmowej (tytuły w treści scenariusza), chustki dla każdego dziecka, lekkie plastikowe piłeczki, 

Przebieg zajęć:

I. Odreagowanie

1. Powitanie – „Wszyscy są…” zabawa integracyjna, śpiew na różne sposoby.

2. Zabawa „Marionetka”, w pozycji stojącej tańczą poszczególne części ciała, potem całe ciało. Wyobraź sobie marionetkę pociąganą za sznurki –

(muzyka z filmu „Amelia” La Valse D`Amelie (Piano Version) autor Yann Tiersen )

3. Ćwiczenia oddechowe w pozycji stojącej. Ręce w górę nabieranie powietrza nosem, ręce w dół wypuszczanie powietrza buzią.

II. Zrytmizowanie

Zapraszamy do wspólnej zabawy.

1. W takt muzyki granej na klawesach przez nauczyciela maszerujemy w różnych kierunkach, maszerujemy w miejscu z równoczesnym klaskaniem w dłonie. Kończąc klaszczemy w uda, ręce.

2. Ćwiczenia oddechowe – na stojąco, trzymanie się za boki, nabieranie powietrza i wypuszczanie z równoczesnym lekkim pochylaniem się do przodu.

3. Taniec z chustami. Taniec dowolny, przerwa w nagraniu muzycznym, dzieci stojąc w miejscu odtwarzają zapamiętaną melodię przy pomocy wyrazów dźwiękonaśladowczych. (Utwór Eine Kleine Nachtmusic Allegro Wolfgang Amadeusz Mozart.

4. Ćwiczenia oddechowe – dzieci siedzą na nogach, ręce wyciągnięte do góry, zamknięte oczy i głębokie wdechy i wydechy.

III. Uwrażliwienie

1. Marsz w parach, marsz w miejscu czwórkami, podział dzieci na cztery

grupy.

2. Zabawa „Uczucia”. Każda grupa ma inne instrumenty, przedstawiamy grając na instrumentach emocje (smutek, radość, złość) Pozostałe dzieci w

grupach odgadują, jakie zostały zagrane emocje. Wszyscy razem zagramy smutek, radość, złość (głośno, cicho).

3. Ćwiczenia oddechowe na stojąco z unoszeniem rąk.

4. Zabawa z chustkami. Grupowa improwizacja do muzyki. Chustka jako lekkie piórko (delikatne miękkie ruchy), chusta jako ciężka kula (ruchy z wysiłkiem). Muzyka podpowiada, co „trzymamy” w ręce (dźwięki wysokie i niskie)

5. Ćwiczenia oddechowe – dzieci siedzą po turecku dmuchają na chustki.

6. Zabawa z chustą animacyjną. Dzieci trzymają chustę, na chuście leżą

piłki, do muzyki podnoszą i opuszczają chustę.

IV. Relaks

Kładziemy się, ciało ułożone luźno.

1. Ćwiczenia izometryczne – równoczesne zaciskanie pięści i prostowanie nóg w kolanach, po sekundzie rozluźnianie mięśnie, powtarzamy ćwiczenie kilka razy.

2. Ćwiczenia oddechowe – na leżąco, wykonujemy kilka szybkich oddechów przez nos, usta zamknięte. Wykonujemy kilka oddechów głęboko i spokojnie.

3. Sugestia słowna – muzyka relaksacyjna.

A teraz wyobraź sobie, że jest ciepły słoneczny dzień. Leżysz na miękkiej białej chmurce. Całe twoje ciało miękko na niej spoczywa. Wszystkie części ciała toną w chmurze i żadna nie musi nic robić, bo chmura utrzymuje cię  w powietrzu. Leżysz i płyniesz z

chmurą. Wieje lekki, zimny wietrzyk na  twoje ciało. Nad tobą, w górze,

słońce świeci i ogrzewa twoje ciało ciepłymi promieniami . Dobrze ci tu. Chmura unosi cię  coraz wyżej i wyżej, kołyszesz się na niej.

Wsłuchujesz się w muzykę, płyniesz po niebieskim,  delikatnym niebie.

Zaczynasz delikatnie  się poruszać, najpierw palcami u rąk i nóg. Teraz poruszają się ręce i nogi. Porusza się całe twoje ciało i powoli podnosi z chmurki. Powoli siadasz, rozciągasz się, nabierasz powietrze nosem a wydmuchujesz ustami, wstajesz i  poruszasz się jak drzewo na wietrze. Strzepujesz ręce i nogi.

V. Aktywacja

1. Zabawa „Kwiaty”. Dzieci siedzą na dywanie, przyjmują formę pąka kwiatowego, stopniowo rozwijają się (różne części ciała) w rytm oddechów. Np. najpierw rozwiń zaciśniętą dłoń - weź głęboki wdech i wydychając powietrze uwolnij palce. Dalej rozwiń swoje ciało, by przybrało formę kwiatu w pełnym rozkwicie. Energię do rozkwitu da ci oddech.

2. Improwizacja taneczna z chustami do utworu Wolfganga Amadeusza Mozarta Eine Kleine Nachtmusik Romance andante .

VI. Zakończenie

Rozmowa o uczuciach i wrażeniach doznanych w czasie zajęć.

Poszukiwacze Przygód - W krainie tańca


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Rusek



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Rusek

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Rusek