Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

W CYFERKOWIE


Film dodał(a) Agnieszka Bugajska 3 miesiące temu, wyświetleń 160


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Zadaniem, które rozpoczęło naszą przygodę z cyframi w danym projekcie, było zaproszenie dzieci do przejścia boso przez sensoryczną ścieżkę. Ścieżka była przygotowana z różnych materiałów, o różnorodnych fakturach i ułożona w kształty cyfr od 0 do 9. Na dzieci czekała także sala z ułożonymi na podłodze cyframi. Zadaniem dzieci było zabrać z podłogi tyle cyferek, ile mają lat, a następnie umieścić je w odpowiednim miejscu (pod taką samą cyfrą). Zadanie to miało na celu rozwijanie percepcji wzrokowej oraz utrwalenie znajomości cyfr. Ten sam cel realizowaliśmy pracując z plakatem ,,W Cyferkowie”. Przedszkolaki odszukiwały poszczególne obiekty, przeliczały je oraz utrwalały graficzny znak danej cyfry.

Zajęcia staraliśmy się dzieciom uatrakcyjnić w różny sposób, aby - tak jak zawsze - połączyć naukę z zabawą. Dlatego też bawiliśmy się w:

  • pieczenie naleśników (po wylosowaniu danej cyfry dodawaliśmy lub odejmowaliśmy odpowiednią ilość naleśników z patelni)
  • szukanie światłem led ukrytych cyferek, napisanych długopisem UV na kostkach, a potem budowaliśmy z nich wieżę
  • ozdabialiśmy cyfry pomponami, ilość pomponów musiała zgadzać się z daną cyfrą
  • dopasowywaliśmy sylwety dzieci (na ubraniach miały różną ilość oczek) z latawcami (z cyframi), a następnie, aby rozwijać również sprawność małej motoryki, na ogony latawców dzieci nawlekały odpowiednią ilość pomponów
  • układaliśmy rodzinki do domków, umieszczonych przy danych cyfrach
  • odszukiwaliśmy cyfry w przygotowanej zdrapce, w pudełku sensorycznym i układaliśmy je po kolei na drewnianych stojakach
  • ćwiczyliśmy pisanie cyfr, układanie kształtu cyfr kolorowymi żetonami na podświetlanej tablicy
  • przechodziliśmy przez trasę z cyfr (zabawa ruchowa polegała na wykonaniu rożnych czynności i w odpowiedniej ilości przy zatrzymaniu się na danej planszy z cyfrą).
Komentarze
Wyślij wiadomość do Agnieszka Bugajska