Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 369.39 kb
Stron: 3
Id: 4182

Brzydkie kaczątko w gospodarstwie wiejskim (zajęcia inspirowane bajką)

Edyta Kaczanowska   Maj 2014

Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Przyglądam się koniowi. Ilustracje zwierząt zaraz zostaną zakryte. Za chwilę po kolei odkryjecie po jednym z obrazków. Trzeba będzie użyć nazwy tego zwierzęcia w zdaniu: „Przyglądam się…”. Na końcu jeszcze raz wszystkie dzieci utrwalają formę celownika nazw zwie... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 3

Zobacz również

bajkabaśńedukacja czytelniczascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie łabędzi – znajdziesz je TU;
  • szablony-kolorowanki ze zwierzętami z wiejskiego gospodarstwa – TU;
  • szablony-ślady zwierząt wiejskich oraz karta pracy – TU.
Od Autorki:
W maju bohater jednej z bardziej znanych bajek Jana Christiana Andersena „Brzydkie kaczątko” oprowadzi dzieci po gospodarstwie hodowlanym. Zachęci również do układania zdań i wyodrębniania wyrazów. Podczas pisania scenariusza inspirowałam się metodami pedagogiki zabawy, a sytuacje edukacyjne ujęłam w formę zadaniową, nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.

W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
  • uważne słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę;
  • wysnucie morału z bajki o brzydkim kaczątku;
  • wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
  • rozróżnianie i naśladowanie odgłosów wybranych zwierząt hodowlanych;
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt hodowlanych oraz miejsc, w których bytują;
  • rozpoznawanie atrybutów i śladów wybranych zwierząt hodowlanych;
  • naśladowanie ruchem wybranych zwierząt hodowlanych;
  • używanie poprawnej formy celownika nazw zwierząt hodowlanych;
  • układanie zdania z nazwą związaną z gospodarstwem hodowlanym;
  • wyodrębnianie i przeliczanie kolejnych wyrazów w podanym zdaniu;
  • współdziałanie i współpraca.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Przyglądam się koniowi. Ilustracje zwierząt zaraz zostaną zakryte. Za chwilę po kolei odkryjecie po jednym z obrazków. Trzeba będzie użyć nazwy tego zwierzęcia w zdaniu: „Przyglądam się…”. Na końcu jeszcze raz wszystkie dzieci utrwalają formę celownika nazw zwierząt hodowlanych poprzez powtórzenie zdań. ● Kurki do kurnika. Podzielę was teraz na dwie grupy. Jedną grupę zamienię w kurnik. Nauczycielka ustawia dzieci z tej grupy w dwóch szeregach naprzeciwko siebie. Dzieci te unoszą ramiona w górę i łapią się za ręce z osobami stojącymi naprzeciw, tworząc dach kurnika. Pozostałe dzieci będą poruszać się po sali jako kurki i koguty. Będą też wydawać odpowiednie dźwięki. Gdy zawołam: „kurki do kurnika!”, wtedy szybciutko wchodzą do swojego „domku”. Następnie grupa naśladująca kurki i koguty zostaje zamieniona w stajnię. Dzieci ponownie zostają ustawione w dwa szeregi, unoszą ramiona w górę i łapią się za ręce z osobami stojącymi naprzeciwko, tworząc dach stajni. Pozostałe przedszkolaki naśladują koniki. Kolejnym razem „koniki” zostaną zamienione w oborę. Pozostali będą krowami. Potem „krówki” zamieniają się w stodołę, a pozostali w koty.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania