
Brzydkie kaczątko w gospodarstwie wiejskim (zajęcia inspirowane bajką)
Edyta Kaczanowska
Maj 2014
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Przyglądam się koniowi. Ilustracje zwierząt zaraz zostaną zakryte. Za chwilę po kolei odkryjecie po jednym z obrazków. Trzeba będzie użyć nazwy tego zwierzęcia w zdaniu: „Przyglądam się…”. Na końcu jeszcze raz wszystkie dzieci utrwalają formę celownika nazw zwie... więcej
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Przyglądam się koniowi. Ilustracje zwierząt zaraz zostaną zakryte. Za chwilę po kolei odkryjecie po jednym z obrazków. Trzeba będzie użyć nazwy tego zwierzęcia w zdaniu: „Przyglądam się…”. Na końcu jeszcze raz wszystkie dzieci utrwalają formę celownika nazw zwie... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 3
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
W maju bohater jednej z bardziej znanych bajek Jana Christiana Andersena „Brzydkie kaczątko” oprowadzi dzieci po gospodarstwie hodowlanym. Zachęci również do układania zdań i wyodrębniania wyrazów. Podczas pisania scenariusza inspirowałam się metodami pedagogiki zabawy, a sytuacje edukacyjne ujęłam w formę zadaniową, nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- fotografie łabędzi – znajdziesz je TU;
- szablony-kolorowanki ze zwierzętami z wiejskiego gospodarstwa – TU;
- szablony-ślady zwierząt wiejskich oraz karta pracy – TU.
W maju bohater jednej z bardziej znanych bajek Jana Christiana Andersena „Brzydkie kaczątko” oprowadzi dzieci po gospodarstwie hodowlanym. Zachęci również do układania zdań i wyodrębniania wyrazów. Podczas pisania scenariusza inspirowałam się metodami pedagogiki zabawy, a sytuacje edukacyjne ujęłam w formę zadaniową, nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- uważne słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę;
- wysnucie morału z bajki o brzydkim kaczątku;
- wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
- rozróżnianie i naśladowanie odgłosów wybranych zwierząt hodowlanych;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt hodowlanych oraz miejsc, w których bytują;
- rozpoznawanie atrybutów i śladów wybranych zwierząt hodowlanych;
- naśladowanie ruchem wybranych zwierząt hodowlanych;
- używanie poprawnej formy celownika nazw zwierząt hodowlanych;
- układanie zdania z nazwą związaną z gospodarstwem hodowlanym;
- wyodrębnianie i przeliczanie kolejnych wyrazów w podanym zdaniu;
- współdziałanie i współpraca.