Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 320.34 kb
Stron: 3
Id: 4028

Złotowłosa w domku misiów (zajęcia inspirowane bajką)

Edyta Kaczanowska   Marzec 2014

Przykładowa zabawa ze scenariusza: W domku misiów. Przyjrzyjcie się, co mają misie w swoim domku (nauczycielka pokazuje sylwety). Co tu widzimy? Tak, są tu stoliczki, krzesełka, łyżki, talerze i miseczki, łóżka, poduszki, szafki oraz książki. Złotowłosa bardzo uważnie rozglądała się w domku misiów.... więcej
Pobierz

Zobacz również

bajkabaśńedukacja czytelniczascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „W świecie baśni” – znajdziesz go TU;
  • historyjka obrazkowa do treści bajki o Złotowłosej – TU;
  • ilustracje do wykorzystania podczas zabawy dydaktycznej oraz karta pracy TU.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
  • uważne słuchanie bajki o Złotowłosej i trzech niedźwiedziach oraz wysnucie morału;
  • wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
  • opowiadanie treści ilustracji z bajki o Złotowłosej;
  • układanie obrazków w ciągu przyczynowo-skutkowym z użyciem kodu graficznego;
  • klasyfikowanie przedmiotów według określonych cech w sposób trójstopniowy;
  • opowiadanie dalszego ciągu sytuacji na obrazku z użyciem określenia „zaraz potem”;
  • zestawianie i tworzenie antonimów;
  • współdziałanie i współpraca.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: W domku misiów. Przyjrzyjcie się, co mają misie w swoim domku (nauczycielka pokazuje sylwety). Co tu widzimy? Tak, są tu stoliczki, krzesełka, łyżki, talerze i miseczki, łóżka, poduszki, szafki oraz książki. Złotowłosa bardzo uważnie rozglądała się w domku misiów. Pomóżmy dziewczynce opisać te przedmioty. Co tutaj jest duże? Co tutaj jest małe? Co tutaj jest długie (wysokie, niskie, głębokie, płaskie, grube, cienkie, szerokie, wąskie, miękkie, twarde)? Ułóżmy te przedmioty w podobny sposób, jak to było w misiowym domku. Zacznijmy od stolików. Jakie są kolejne stoliki? Tak, ten jest mały, ten… (większy), a ten… (największy). A miseczki? Pierwsza jest głęboka. Ta jest… (głębsza), a ta… (najgłębsza). Teraz łyżki. Tatusiowa łyżka jest długa. Ta jest… (krótsza), a ta… (najkrótsza). Nauczycielka pokazuje kolejne trójki przedmiotów i zabawa odbywa się w podobny sposób.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania