Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Złotowłosa w domku misiów (zajęcia inspirowane bajką)

Edyta Kaczanowska   Marzec 2014

Przykładowa zabawa ze scenariusza: W domku misiów. Przyjrzyjcie się, co mają misie w swoim domku (nauczycielka pokazuje sylwety). Co tu widzimy? Tak, są tu stoliczki, krzesełka, łyżki, talerze i miseczki, łóżka, poduszki, szafki oraz książki. Złotowłosa bardzo uważnie rozglądała się w domku misiów.... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „W świecie baśni” – znajdziesz go TU;
  • historyjka obrazkowa do treści bajki o Złotowłosej – TU;
  • ilustracje do wykorzystania podczas zabawy dydaktycznej oraz karta pracy TU.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
  • uważne słuchanie bajki o Złotowłosej i trzech niedźwiedziach oraz wysnucie morału;
  • wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
  • opowiadanie treści ilustracji z bajki o Złotowłosej;
  • układanie obrazków w ciągu przyczynowo-skutkowym z użyciem kodu graficznego;
  • klasyfikowanie przedmiotów według określonych cech w sposób trójstopniowy;
  • opowiadanie dalszego ciągu sytuacji na obrazku z użyciem określenia „zaraz potem”;
  • zestawianie i tworzenie antonimów;
  • współdziałanie i współpraca.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: W domku misiów. Przyjrzyjcie się, co mają misie w swoim domku (nauczycielka pokazuje sylwety). Co tu widzimy? Tak, są tu stoliczki, krzesełka, łyżki, talerze i miseczki, łóżka, poduszki, szafki oraz książki. Złotowłosa bardzo uważnie rozglądała się w domku misiów. Pomóżmy dziewczynce opisać te przedmioty. Co tutaj jest duże? Co tutaj jest małe? Co tutaj jest długie (wysokie, niskie, głębokie, płaskie, grube, cienkie, szerokie, wąskie, miękkie, twarde)? Ułóżmy te przedmioty w podobny sposób, jak to było w misiowym domku. Zacznijmy od stolików. Jakie są kolejne stoliki? Tak, ten jest mały, ten… (większy), a ten… (największy). A miseczki? Pierwsza jest głęboka. Ta jest… (głębsza), a ta… (najgłębsza). Teraz łyżki. Tatusiowa łyżka jest długa. Ta jest… (krótsza), a ta… (najkrótsza). Nauczycielka pokazuje kolejne trójki przedmiotów i zabawa odbywa się w podobny sposób.

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Skok w nowy rok przedszkolny! Poznaj naszą gazetkę promocyjną Zobacz