
Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Bezpieczny przedszkolak

Wpis został sprawdzony przez moderatora

W ramach realizacji projektu edukacyjnego „Doświadczanie przez działanie. My się nie boimy, my się nauczymy jak bezpiecznie żyć” nasze przedszkole odwiedzili ratownicy medyczni z Policealnej Szkoły Medycznej województwa śląskiego. W sposób ciekawy i przyjazny uświadomi dzieciom jak prawidłowo zadbać o własne bezpieczeństwo, jak również o bezpieczeństwo osób bliskich. W konkretny sposób zostały dzieciom przedstawione formy pomocy w przypadku skaleczenia, oparzenia, omdlenia. Wszystkie pogadanki poparte zostały zajęciami praktycznymi, dzieci uczyły się tamować krew, wiązać bandaże, wykorzystując fantom uczyły się nawiązywać kontakt z osoba nieprzytomną. Podsumowaniem tychże działań było wzywanie przez dzieci pogotowia. Nie jest to sprawa łatwa, gdyż trzeba zachować spokój i konkretnie odpowiadać na pytania dyżurnego. Zajęcia były naprawdę twórcze, a wychowankom i ratownikom towarzyszyły kotki - pacynki Micia i Kicia, które pomagały przełamać barierę strachu przed aktywnością podczas tak specyficznych zajęć. Dzieci bardzo przeżywały ten mini kurs ratownictwa, a na pytanie jednej z mam „ Co zrobisz gdy się skaleczę?”, dziecko odpowiedziało „ Sprawdzę najpierw czy oddychasz…”.
W mini kursie wzięły udział dzieci z grupy Jeżyki, Słoneczka, Pszczółki oraz Krasnale.
Moduł II „ABC pierwszej pomocy” Realizacja tematyki tygodniowej w grupie; Spotkanie na terenie przedszkola z ratownikami medycznymi; Aktywność dziecka połączona z przeżywaniem i działaniem (kąciki tematyczne, mini kurs pierwszej pomocy); Pedagogizacja rodziców - tablice informacyjne; Pamięciowe opanowanie numeru 999, oraz nabycie umiejętności wezwania pomocy przez telefon; Po zakończeniu modułu dziecko: · Zna zasady bezpiecznej zabawy w różnych porach roku; · Potrafi wezwać pomoc telefonicznie, bądź sygnalizuje niebezpieczeństwo osobie dorosłej; · Rozumie i stosuje zakaz zabawy lekarstwami i innymi środkami nieznanego pochodzenia; · Potrafi założyćprosty opatrunek, zabezpieczyć ranę; · Potrafi wybrać numer 999 lub 112 i powiadomić· o niebezpieczeństwie; · Ma świadomość konsekwencji z niewłaściwego korzystania z numerów alarmowych. Opracowanie : mgr Anna Boroń. mgr Dorota Kozioł - Żurawska
W mini kursie wzięły udział dzieci z grupy Jeżyki, Słoneczka, Pszczółki oraz Krasnale.
Moduł II „ABC pierwszej pomocy” Realizacja tematyki tygodniowej w grupie; Spotkanie na terenie przedszkola z ratownikami medycznymi; Aktywność dziecka połączona z przeżywaniem i działaniem (kąciki tematyczne, mini kurs pierwszej pomocy); Pedagogizacja rodziców - tablice informacyjne; Pamięciowe opanowanie numeru 999, oraz nabycie umiejętności wezwania pomocy przez telefon; Po zakończeniu modułu dziecko: · Zna zasady bezpiecznej zabawy w różnych porach roku; · Potrafi wezwać pomoc telefonicznie, bądź sygnalizuje niebezpieczeństwo osobie dorosłej; · Rozumie i stosuje zakaz zabawy lekarstwami i innymi środkami nieznanego pochodzenia; · Potrafi założyćprosty opatrunek, zabezpieczyć ranę; · Potrafi wybrać numer 999 lub 112 i powiadomić· o niebezpieczeństwie; · Ma świadomość konsekwencji z niewłaściwego korzystania z numerów alarmowych. Opracowanie : mgr Anna Boroń. mgr Dorota Kozioł - Żurawska
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
Komentarze
Wyślij wiadomość do Dorota Kozioł- Żurawska