Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"W poszukiwaniu wiosny" - spotkanie czytelnicze w PM Nr 11 w Pabianica


Wydarzenie dodał(a) Agnieszka Baśko
ponad 10 lat temu, wyświetleń 3561


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ  ORGANIZACJI WIOSENNEGO SPOTKANIA CZYTELNICZEGO
W RAMACH AKCJI CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
POŁĄCZONEGO Z OBCHODAMI ŚWIATOWEGO DNIA WODY.

 

  1. TYTUŁ SPOTKANIA:  „W POSZUKIWANIU WIOSNY”.
  2. TERMIN:  18. 03. 2016 r.
  3. MIEJSCE: SALA ZABAW GRUPY IV INTEGRACYJNEJ „MISIAKI”.
  4. ADRESACI:  DZIECI Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11
    Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH.
  5. ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA I INTEGRACYJNA „WESOŁE KACZORKI” ORAZ GRUPA VII „KOTKI”.
  6.  OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG WYDARZENIA: AGNIESZKA BAŚKO I MAŁGORZATA BOROWIEC.
  7. CELE WYDARZENIA:
  • rozwijanie u dzieci pasji czytelniczej oraz zainteresowania książką,
  • przybliżenie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną oraz zwyczajów związanych z jej powitaniem,
  • rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzycznej poprzez ilustrowanie ruchem wybranych utworów muzyki klasycznej,
  • uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody dla roślin, ludzi i zwierząt oraz rozumienie potrzeby jej oszczędzania i racjonalnego wykorzystywania,
  • integrowanie się dzieci z poszczególnych grup podczas wspólnej zabawy.

Etap I –  PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE SPOTKANIE:

1.     Ustalenie terminu i przebiegu wydarzenia, włączenie się do światowych obchodów dnia wody.

2.     Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz przygotowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych (scenariusz, obrazki i zagadki, ilustracje dotyczące oszczędzania wody, woda mineralna i kubeczki, kolorowe paski bibuły, tekst wiersza i opowiadania, notatka do gazety i kroniki).

3.     Przygotowanie plakatu informacyjnego o planowanym wydarzeniu.

4.     Zorganizowanie przebrania dla nauczycielki – Pani Wiosny.

5.     Przygotowanie wiosennej dekoracji w klasie (wazon z baziami i wiosennymi kwiatami ustawiony na stoliku).

6.     Przygotowanie sprzętu nagłaśniającego oraz oprawy muzycznej i fotograficznej – płyty z muzyką, magnetofon, aparat fotograficzny.

Etap II –   PRZEBIEG SPOTKANIA:

1.      Powitanie wszystkich dzieci, podanie celu spotkania i zaproszenie do wspólnego zaśpiewania piosenki pt. „Uciekaj zimo”.

 

2.      „Taniec na przywołanie wiosny” – zabawa ruchowa przy tańcu  integracyjnym „Seed Dance”.

 

3.      Wysłuchanie opowiadania Ewy Szelburg – Zarębiny pt. „Wesoła historia o śniegowym bałwanku, który przed wiosną do morza uciekał”, popartego ilustracjami oraz krótka jego analiza poprzez udzielanie odpowiedzi na zadawane przez nauczycielkę pytania.

 

4.      „Pożegnanie bałwanka” – taniec z kolorowymi paskami bibuły - zabawa muzyczno-ruchowa do utworu Edwarda Griega „Poranek – I suita op. 46”.  Dzieci poruszają kolorowymi paskami bibuły zgodnie z rytmem utworu, rysując wzory
(np.: koła, fale) - swobodna ekspresja ruchowo-muzyczna.

 

5.       „Powitanie Wiosny” – nauczycielka przebrana za Panią Wiosnę wchodzi i wita się z dziećmi przy utworze „Cztery pory roku – Wiosna” Antonio Vivaldiego, rzucając z koszyczka zielone kawałki bibuły jako trawkę. Podczas prezentacji sylwetki wiosny następuje recytacja wiersza Jana Brzechwy pt. „Przyjście wiosny”, a następnie omówienie wyglądu Pani Wiosny i sposobu przybycia do dzieci.

 

  1. „Wiosna budzi przyrodę do życia” – zabawa naśladowcza przy fragmencie utworu „Taniec kurcząt w skorupkach” Modesta Musorgskiego. Dzieci zamieniają się w ptaki, które przyleciały z ciepłych krajów i właśnie budują gniazda.
  2. „Oznaki wiosny” – zagadki słowno - obrazkowe dla reprezentantów grup, połączone z wyborem z koszyczka Pani Wiosny odpowiednich obrazków i przyczepianiem ich na plakacie.
     
  3. „Deszczyk” – zabawa ruchowa przy pląsie z zabaw integracyjnych Klanza.
     
  4. „Co jest potrzebne wszystkim do życia?” – zabawa słowna, podawanie propozycji dzieci – nawiązanie do Światowego Dnia Wody.
     
  5. „W jaki sposób można oszczędzać wodę” – prezentacje ilustracji tematycznych oraz własnych doświadczeń dzieci, zwrócenie uwagi na sposoby oszczędzania wody oraz jej racjonalnego wykorzystywania.
     
  6. „Czy woda może mieć smak?” – zabawa badawcza -  próbowanie  wody mineralnej bez smaku i o smaku truskawkowym, określanie smaku, wybieranie symbolicznych kropelek wody samych lub z truskawką.
     
  7.  Podziękowanie za udział w zajęciach, ewaluacja, pożegnanie, czynności porządkowe w klasie.
     

Pabianice, 18.03.2016r.   
                                                      
Opracowanie:
Agnieszka Baśko   
Małgorzata Borowiec                                                                          


Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko



Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Baśko