Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"W poszukiwaniu wiosny" - spotkanie czytelnicze w PM Nr 11 w Pabianica
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ORGANIZACJI WIOSENNEGO SPOTKANIA CZYTELNICZEGO
W RAMACH AKCJI CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
POŁĄCZONEGO Z OBCHODAMI ŚWIATOWEGO DNIA WODY.
- TYTUŁ SPOTKANIA: „W POSZUKIWANIU WIOSNY”.
- TERMIN: 18. 03. 2016 r.
- MIEJSCE: SALA ZABAW GRUPY IV INTEGRACYJNEJ „MISIAKI”.
- ADRESACI: DZIECI Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH. - ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA I INTEGRACYJNA „WESOŁE KACZORKI” ORAZ GRUPA VII „KOTKI”.
- OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG WYDARZENIA: AGNIESZKA BAŚKO I MAŁGORZATA BOROWIEC.
- CELE WYDARZENIA:
- rozwijanie u dzieci pasji czytelniczej oraz zainteresowania książką,
- przybliżenie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną oraz zwyczajów związanych z jej powitaniem,
- rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzycznej poprzez ilustrowanie ruchem wybranych utworów muzyki klasycznej,
- uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody dla roślin, ludzi i zwierząt oraz rozumienie potrzeby jej oszczędzania i racjonalnego wykorzystywania,
- integrowanie się dzieci z poszczególnych grup podczas wspólnej zabawy.
Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE SPOTKANIE:
1. Ustalenie terminu i przebiegu wydarzenia, włączenie się do światowych obchodów dnia wody.
2. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz przygotowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych (scenariusz, obrazki i zagadki, ilustracje dotyczące oszczędzania wody, woda mineralna i kubeczki, kolorowe paski bibuły, tekst wiersza i opowiadania, notatka do gazety i kroniki).
3. Przygotowanie plakatu informacyjnego o planowanym wydarzeniu.
4. Zorganizowanie przebrania dla nauczycielki – Pani Wiosny.
5. Przygotowanie wiosennej dekoracji w klasie (wazon z baziami i wiosennymi kwiatami ustawiony na stoliku).
6. Przygotowanie sprzętu nagłaśniającego oraz oprawy muzycznej i fotograficznej – płyty z muzyką, magnetofon, aparat fotograficzny.
Etap II – PRZEBIEG SPOTKANIA:
1. Powitanie wszystkich dzieci, podanie celu spotkania i zaproszenie do wspólnego zaśpiewania piosenki pt. „Uciekaj zimo”.
2. „Taniec na przywołanie wiosny” – zabawa ruchowa przy tańcu integracyjnym „Seed Dance”.
3. Wysłuchanie opowiadania Ewy Szelburg – Zarębiny pt. „Wesoła historia o śniegowym bałwanku, który przed wiosną do morza uciekał”, popartego ilustracjami oraz krótka jego analiza poprzez udzielanie odpowiedzi na zadawane przez nauczycielkę pytania.
4. „Pożegnanie bałwanka” – taniec z kolorowymi paskami bibuły - zabawa muzyczno-ruchowa do utworu Edwarda Griega „Poranek – I suita op. 46”. Dzieci poruszają kolorowymi paskami bibuły zgodnie z rytmem utworu, rysując wzory
(np.: koła, fale) - swobodna ekspresja ruchowo-muzyczna.
5. „Powitanie Wiosny” – nauczycielka przebrana za Panią Wiosnę wchodzi i wita się z dziećmi przy utworze „Cztery pory roku – Wiosna” Antonio Vivaldiego, rzucając z koszyczka zielone kawałki bibuły jako trawkę. Podczas prezentacji sylwetki wiosny następuje recytacja wiersza Jana Brzechwy pt. „Przyjście wiosny”, a następnie omówienie wyglądu Pani Wiosny i sposobu przybycia do dzieci.
- „Wiosna budzi przyrodę do życia” – zabawa naśladowcza przy fragmencie utworu „Taniec kurcząt w skorupkach” Modesta Musorgskiego. Dzieci zamieniają się w ptaki, które przyleciały z ciepłych krajów i właśnie budują gniazda.
- „Oznaki wiosny” – zagadki słowno - obrazkowe dla reprezentantów grup, połączone z wyborem z koszyczka Pani Wiosny odpowiednich obrazków i przyczepianiem ich na plakacie.
- „Deszczyk” – zabawa ruchowa przy pląsie z zabaw integracyjnych Klanza.
- „Co jest potrzebne wszystkim do życia?” – zabawa słowna, podawanie propozycji dzieci – nawiązanie do Światowego Dnia Wody.
- „W jaki sposób można oszczędzać wodę” – prezentacje ilustracji tematycznych oraz własnych doświadczeń dzieci, zwrócenie uwagi na sposoby oszczędzania wody oraz jej racjonalnego wykorzystywania.
- „Czy woda może mieć smak?” – zabawa badawcza - próbowanie wody mineralnej bez smaku i o smaku truskawkowym, określanie smaku, wybieranie symbolicznych kropelek wody samych lub z truskawką.
- Podziękowanie za udział w zajęciach, ewaluacja, pożegnanie, czynności porządkowe w klasie.
Pabianice, 18.03.2016r.
Opracowanie:
Agnieszka Baśko
Małgorzata Borowiec
Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko
Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl