Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"W poszukiwaniu wiosny" - spotkanie czytelnicze w PM Nr 11 w Pabianica
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ORGANIZACJI WIOSENNEGO SPOTKANIA CZYTELNICZEGO
W RAMACH AKCJI CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
POŁĄCZONEGO Z OBCHODAMI ŚWIATOWEGO DNIA WODY.
- TYTUŁ SPOTKANIA: „W POSZUKIWANIU WIOSNY”.
- TERMIN: 18. 03. 2016 r.
- MIEJSCE: SALA ZABAW GRUPY IV INTEGRACYJNEJ „MISIAKI”.
- ADRESACI: DZIECI Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH. - ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA I INTEGRACYJNA „WESOŁE KACZORKI” ORAZ GRUPA VII „KOTKI”.
- OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG WYDARZENIA: AGNIESZKA BAŚKO I MAŁGORZATA BOROWIEC.
- CELE WYDARZENIA:
- rozwijanie u dzieci pasji czytelniczej oraz zainteresowania książką,
- przybliżenie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną oraz zwyczajów związanych z jej powitaniem,
- rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzycznej poprzez ilustrowanie ruchem wybranych utworów muzyki klasycznej,
- uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody dla roślin, ludzi i zwierząt oraz rozumienie potrzeby jej oszczędzania i racjonalnego wykorzystywania,
- integrowanie się dzieci z poszczególnych grup podczas wspólnej zabawy.
Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE SPOTKANIE:
1. Ustalenie terminu i przebiegu wydarzenia, włączenie się do światowych obchodów dnia wody.
2. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz przygotowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych (scenariusz, obrazki i zagadki, ilustracje dotyczące oszczędzania wody, woda mineralna i kubeczki, kolorowe paski bibuły, tekst wiersza i opowiadania, notatka do gazety i kroniki).
3. Przygotowanie plakatu informacyjnego o planowanym wydarzeniu.
4. Zorganizowanie przebrania dla nauczycielki – Pani Wiosny.
5. Przygotowanie wiosennej dekoracji w klasie (wazon z baziami i wiosennymi kwiatami ustawiony na stoliku).
6. Przygotowanie sprzętu nagłaśniającego oraz oprawy muzycznej i fotograficznej – płyty z muzyką, magnetofon, aparat fotograficzny.
Etap II – PRZEBIEG SPOTKANIA:
1. Powitanie wszystkich dzieci, podanie celu spotkania i zaproszenie do wspólnego zaśpiewania piosenki pt. „Uciekaj zimo”.
2. „Taniec na przywołanie wiosny” – zabawa ruchowa przy tańcu integracyjnym „Seed Dance”.
3. Wysłuchanie opowiadania Ewy Szelburg – Zarębiny pt. „Wesoła historia o śniegowym bałwanku, który przed wiosną do morza uciekał”, popartego ilustracjami oraz krótka jego analiza poprzez udzielanie odpowiedzi na zadawane przez nauczycielkę pytania.
4. „Pożegnanie bałwanka” – taniec z kolorowymi paskami bibuły - zabawa muzyczno-ruchowa do utworu Edwarda Griega „Poranek – I suita op. 46”. Dzieci poruszają kolorowymi paskami bibuły zgodnie z rytmem utworu, rysując wzory
(np.: koła, fale) - swobodna ekspresja ruchowo-muzyczna.
5. „Powitanie Wiosny” – nauczycielka przebrana za Panią Wiosnę wchodzi i wita się z dziećmi przy utworze „Cztery pory roku – Wiosna” Antonio Vivaldiego, rzucając z koszyczka zielone kawałki bibuły jako trawkę. Podczas prezentacji sylwetki wiosny następuje recytacja wiersza Jana Brzechwy pt. „Przyjście wiosny”, a następnie omówienie wyglądu Pani Wiosny i sposobu przybycia do dzieci.
- „Wiosna budzi przyrodę do życia” – zabawa naśladowcza przy fragmencie utworu „Taniec kurcząt w skorupkach” Modesta Musorgskiego. Dzieci zamieniają się w ptaki, które przyleciały z ciepłych krajów i właśnie budują gniazda.
- „Oznaki wiosny” – zagadki słowno - obrazkowe dla reprezentantów grup, połączone z wyborem z koszyczka Pani Wiosny odpowiednich obrazków i przyczepianiem ich na plakacie.
- „Deszczyk” – zabawa ruchowa przy pląsie z zabaw integracyjnych Klanza.
- „Co jest potrzebne wszystkim do życia?” – zabawa słowna, podawanie propozycji dzieci – nawiązanie do Światowego Dnia Wody.
- „W jaki sposób można oszczędzać wodę” – prezentacje ilustracji tematycznych oraz własnych doświadczeń dzieci, zwrócenie uwagi na sposoby oszczędzania wody oraz jej racjonalnego wykorzystywania.
- „Czy woda może mieć smak?” – zabawa badawcza - próbowanie wody mineralnej bez smaku i o smaku truskawkowym, określanie smaku, wybieranie symbolicznych kropelek wody samych lub z truskawką.
- Podziękowanie za udział w zajęciach, ewaluacja, pożegnanie, czynności porządkowe w klasie.
Pabianice, 18.03.2016r.
Opracowanie:
Agnieszka Baśko
Małgorzata Borowiec
Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko
Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl