Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Zajęcia otwarte dla rodziców - scenariusz
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW W GRUPIE "ZAJĄCZKI"
TEMAT: “PODRÓŻE MAŁE I DUŻE”
PROWADZĄCE:
mgr Dorota Kozioł-Żurawska
mgr Ewa Prusik
CELE OGÓLNE:
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Kształcenie umiejętności dostrzegania rytmów, wychwytywania powtarzających się sekwencji
- Kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie pięciu
- Kształcenie umiejętności klasyfikowania wg określonej cechy
- Wyrabianie odpowiednich reakcji na różne elementy muzyki
- Rozwijanie umiejętności wydobywania dźwięków akustycznych z różnych przedmiotów
- Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej I koordynacji wzrokowo - ruchowej
- Wyrabianie umiejętności swobodnego wypowiadania się w nawiązaniu do treści bajki / baśni
- Doskonalenie umiejętności składania elementów w całość
- Doskonalenie sprawności manualnych
CELE SZCZEGÓŁOWE: Dziecko:
- Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
- Rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela
- Potrafi odszukać swoją wizytówkę
- Klasyfikuje przedmioty wg koloru
- Układa rytm wg wzoru podanego przez nauczyciela
- Przelicza do pięciu
- Prawidłowo reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy
- Potrafi wydobyć z gazety dźwięki akustyczne
- Umie rozpoznawać postacie i rekwizyty ze znanych bajek i baśni
- Podejmuje próbę opowiadania treści bajki / baśni
- Potrafi złożyć elementy układanki w całość
- Sprawnie posługuje się klejem
- Rysuje członków swojej rodziny
- Przestrzega zasad i norm panujących w grupie
FORMY PRACY:
- indywidualna
- zbiorowa
POMOCE DYDAKTYCZNE:
“Listki – wizytówki”, drzewka obecności, płyta CD “Zabawy przy muzyce”, 4 kartonowe drzwi, “Miś Matematyk”, nakrętki po napojach, kosze w 4 kolorach, plastikowe sztućce, “Matematyczne latawce”, klamerki, sylwety “Wiolina” i “Basa”, gazety, płyta CD “Muzykoterapia” B. Wapińskiej, płyta CD “Zabawy z szarym papierem”, sylwety postaci z baśni oraz charakterystyczne rekwizyty, fragmenty baśni (“Czerwony Kapturek”, “Trzy świnki”, “O królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach”, “Kopciuszek”, “Jaś i Małgosia”), sylweta “Pani Kredki”, kleje, karty pracy “Balon”, elementy układanki, kredki.
PRZEBIEG:
1. Powitanka “Dzień dobry”.
2. “Moje imię” - odszukanie swojej wizytówki i zawieszanie jej na drzewku obecności.
3. Wprowadzenie do tematyki zajęć.
4. “Samolot” - zabawa ruchowa. (płyta CD ZPM nr 19).
5. Wejście do I krainy - “Matematycznej”. Spotkanie z “Misiem Matematykiem”. Rozwiązywanie zadań proponowanych przez Misia. Za wykonanie poszczególnych zadań dzieci otrzymują pierwszy element układanki – skarbu.
a) “Miseczka dla Misia” - klasyfikacja wg kolorów nakrętek po napojach (4 kosze z kolorami).
b) “Kuchenne rytmy” - układanie sztućców wg schematu.
c) “Latawce” - przeliczanie w zakresie 5.
6. “Koła autobusu” - zabawa ruchowa.
7. Wejście do II krainy - “Muzyki”. Spotkanie z “Wiolinem” i “Basem”. “Wiolin” I “Bas” przygotowali następujące zadania do wykonania. Za dobrze wykonane zadania dzieci otrzymują kolejny element układanki – skarbu.
a) “Pająk i muchy” - różnicowanie wysokości dźwięków (CD ZPM nr 18)
b) “Zaprzęgi” - szybka reakcja na sygnał dźwiękowy (CD MBW nr 3)
c) “Dźwięki papieru” - manipulowanie papierem / gazetami w rytm muzyki. (CD ZSP)
8. “Pociąg” - zabawa ruchowa .
9. Wejście do III krainy - “Pięknego słowa”. Za drzwiami w koszyku czekają na dzieci różne postacie.
a) “Postacie” - losowanie sylwet znanych z różnych baśni.
b) “Jaka to bajka?” - czytanie fragmentów baśni, dopasowywanie sylwet do baśni
c) “Czyja zguba?” - dopasowywanie charakterystycznych rekwizytów do baśni
d) Próby opowiadania własnymi słowami treści baśni.
10. "Daleka wyprawa"- opowieść ruchowa.
11. Wejście do IV krainy - spotkanie z “Panią Kredką”. “Pani Kredka” prosi dzieci o odszukanie ukrytego skarbu, który będzie potrzebny im do wykonania ostatniego zadania.
a) Zagadki kierujące - próby odnalezienia skarbu (klej, czwarty element układanki).
12. Wykonanie pracy plastycznej - naklejanie poszczególnych elementów na sylwetę balonu, dorysowywanie postaci rodziny.
Zobacz wszystkie wpisy
od Dorota Kozioł- Żurawska
Wyślij wiadomość
do Dorota Kozioł- Żurawska
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl