Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Zajęcia otwarte dla rodziców - scenariusz


Wydarzenie dodał(a) Dorota Kozioł- Żurawska
ponad 11 lat temu, wyświetleń 36507


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW W GRUPIE "ZAJĄCZKI"

TEMAT: “PODRÓŻE MAŁE I DUŻE”

 PROWADZĄCE:

mgr Dorota Kozioł-Żurawska

mgr Ewa Prusik

 

CELE OGÓLNE:

  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Kształcenie umiejętności dostrzegania rytmów, wychwytywania powtarzających się sekwencji
  • Kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie pięciu
  • Kształcenie umiejętności klasyfikowania wg określonej cechy
  • Wyrabianie odpowiednich reakcji na różne elementy muzyki
  • Rozwijanie umiejętności wydobywania dźwięków akustycznych z różnych przedmiotów
  • Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej I koordynacji wzrokowo - ruchowej
  • Wyrabianie umiejętności swobodnego wypowiadania się w nawiązaniu do treści bajki / baśni
  • Doskonalenie umiejętności składania elementów w całość
  • Doskonalenie sprawności manualnych

 

CELE SZCZEGÓŁOWE: Dziecko:

  • Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
  • Rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela
  • Potrafi odszukać swoją wizytówkę
  • Klasyfikuje przedmioty wg koloru
  • Układa rytm wg wzoru podanego przez nauczyciela
  • Przelicza do pięciu
  • Prawidłowo reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy
  • Potrafi wydobyć z gazety dźwięki akustyczne
  • Umie rozpoznawać postacie i rekwizyty ze znanych bajek i baśni
  • Podejmuje próbę opowiadania treści bajki / baśni
  • Potrafi złożyć elementy układanki w całość
  • Sprawnie posługuje się klejem
  • Rysuje członków swojej rodziny
  • Przestrzega zasad i norm panujących w grupie

 

FORMY PRACY:

  • indywidualna
  • zbiorowa

POMOCE DYDAKTYCZNE:

“Listki – wizytówki”, drzewka obecności, płyta CD “Zabawy przy muzyce”,  4 kartonowe drzwi, “Miś Matematyk”, nakrętki po napojach, kosze w 4 kolorach, plastikowe sztućce, “Matematyczne latawce”, klamerki, sylwety “Wiolina” i “Basa”, gazety, płyta CD “Muzykoterapia” B. Wapińskiej, płyta CD “Zabawy z szarym papierem”, sylwety postaci z baśni oraz charakterystyczne rekwizyty, fragmenty baśni (“Czerwony Kapturek”, “Trzy świnki”,                       “O królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach”, “Kopciuszek”, “Jaś i Małgosia”), sylweta “Pani Kredki”, kleje, karty pracy “Balon”, elementy układanki, kredki.

 

PRZEBIEG:

1. Powitanka “Dzień dobry”.

2. “Moje imię” - odszukanie swojej wizytówki i zawieszanie jej na drzewku obecności.

3. Wprowadzenie do tematyki zajęć.

4. “Samolot” - zabawa ruchowa. (płyta CD ZPM nr 19).

5. Wejście do  I krainy - “Matematycznej”. Spotkanie z “Misiem Matematykiem”. Rozwiązywanie zadań proponowanych przez Misia. Za wykonanie poszczególnych zadań dzieci otrzymują pierwszy element układanki – skarbu.

a)       “Miseczka dla Misia” - klasyfikacja wg kolorów nakrętek po napojach (4 kosze z kolorami).

b)      “Kuchenne rytmy” - układanie sztućców wg schematu.

c)      “Latawce” - przeliczanie w zakresie 5.

6. “Koła autobusu” - zabawa ruchowa.

7. Wejście do  II krainy - “Muzyki”. Spotkanie z “Wiolinem” i “Basem”. “Wiolin” I “Bas” przygotowali następujące zadania do wykonania. Za dobrze wykonane zadania dzieci otrzymują kolejny element układanki – skarbu.

a)       “Pająk i muchy” - różnicowanie wysokości dźwięków (CD ZPM nr 18)

b)      “Zaprzęgi” - szybka reakcja na sygnał dźwiękowy (CD MBW nr 3)

c)      “Dźwięki papieru” - manipulowanie papierem / gazetami w rytm muzyki. (CD ZSP)

8. “Pociąg” - zabawa ruchowa .

9. Wejście do  III krainy - “Pięknego słowa”. Za drzwiami w koszyku czekają na dzieci różne postacie.

a)       “Postacie” - losowanie sylwet znanych z różnych baśni.

b)      “Jaka to bajka?” - czytanie fragmentów baśni, dopasowywanie sylwet do baśni

c)      “Czyja zguba?” - dopasowywanie charakterystycznych rekwizytów do baśni

d)      Próby opowiadania własnymi słowami treści baśni.

10. "Daleka wyprawa"- opowieść ruchowa.

11. Wejście do IV krainy - spotkanie z “Panią Kredką”. “Pani Kredka” prosi dzieci o odszukanie ukrytego skarbu, który będzie potrzebny im do wykonania ostatniego zadania.

a)       Zagadki kierujące - próby odnalezienia skarbu (klej, czwarty element układanki).

12. Wykonanie pracy plastycznej - naklejanie poszczególnych elementów na sylwetę balonu, dorysowywanie postaci rodziny.

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Dorota Kozioł- Żurawska



Wyślij wiadomość
do Dorota Kozioł- Żurawska

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Dorota Kozioł- Żurawska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź