Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Leki to nie cukierki" - uroczystość grupowa w PM 11 w Pabianicach.


Wpis dodał(a) Agnieszka Baśko
ponad 8 lat temu, wyświetleń 1570


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz organizacji uroczystości grupowej w ramach realizacji programu zajęć dodatkowych pt. „Bezpieczny przedszkolak – mądry przedszkolak” oraz obchodów Światowego Dnia Zdrowia.

  1. Tytuł uroczystości:  „Leki to nie cukierki”, czyli o tym jak zachować bezpieczeństwo w kontakcie
    z lekarstwami i różnymi środkami chemicznymi.
  2. Termin:  13. 04. 2018 r.
  3. Miejsce: Sala gimnastyczna PM 11.
  4. Adresaci: Dzieci z grupy II „Kangurki” oraz z grupy VII „Kotki” z Przedszkola Miejskiego Nr 11
    z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach.
  5. Organizator/Gospodarz: Dzieci z grupy II „Kangurki” oraz z grupy VII „Kotki”z PM 11.
  6. Cele uroczystości:
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia przestrzegania zasad warunkujących ich bezpieczeństwo i zdrowie oraz zakazów dotyczących wykorzystywania do zabaw lekarstw lub innych środków chemicznych.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu.
  • Przypomnienie prawidłowego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia wraz z numerami alarmowymi.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu
    i właściwego zachowania się w trakcie uroczystości.

Etap I –   PRZYGOTOWANIA   POPRZEDZAJĄCE   UROCZYTSOŚĆ:

  1. Ustalenie terminu i przebiegu uroczystości, włączenie się do obchodów Światowego Dnia Zdrowia, pozyskanie informacji ze strony  Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie oraz Światowej Organizacji Zdrowia (WHD) dotyczących tegorocznych obchodów oraz hasła przewodniego.
  2. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz przygotowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych (scenariusz, ilustracje tematyczne, zbiór opowiadań Grzegorza Kasdepke pt. „Ostrożnie”, plansza z symbolem pogotowia ratunkowego i numerem 999, notatka do gazety i kroniki, telefon, butelki z różnymi płynami, sokami i wodą, tabletki w pudełkach i listkach, syropy, pasta do zębów, płyn do naczyń, czekolada, cukierki i ciasteczka, karma dla psa lub kota).
  3. Przygotowanie plakatu informacyjnego dla rodziców o planowej uroczystości grupowej.
  4. Przygotowanie oprawy fotograficznej - aparat fotograficzny.

Etap II –   PRZEBIEG   UROCZYSTOŚCI:

  1. Powitanie dzieci, wprowadzenie do tematu, przybliżenie informacji o znaczeniu obchodów Światowego Dnia Zdrowia i hasła przewodniego tegorocznych obchodów: „Zdrowie dla wszystkich” oraz zaproszenie do rozmowy kierowanej pytaniami dotyczącej sposobów dbania o zdrowie.
  2. „Co dzieci lubią jeść?” – podawanie propozycji związanych ze zdrowymi i mniej zdrowymi produktami spożywczymi zjadanymi przez dzieci.
  3. „Czego nie wolno nam jeść” – wysłuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke
    pt. „Oj, nie wszystko warto jeść… Blleeee” czytanego przez nauczycielkę, zaproszenie do rozmowy na temat opowiadania, zwrócenie uwagi na postępowanie chłopca, przypomnienie o przestrzeganiu zaleceń dorosłych – rodziców, dziadków lub innych osób opiekujących się dzieckiem pod ich nieobecność, dotyczących jedzenia pokarmów, picia napojów bez pozwolenia.
  4. „Tak czy nie?” – zabawa ruchowa przy piosence.
  5. „Mogę czy nie mogę” – zabawa dydaktyczna polegająca na oglądaniu, nazywaniu
    i segregowaniu przygotowanych bezpiecznych i niebezpiecznych przedmiotów oraz próbie uzasadniania swojego wyboru. Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące tego, gdzie możemy spotkać wskazane produkty i czy dzieci mogą je brać lub dotykać bez wiedzy i kontroli dorosłych. Dostrzeganie różnic miedzy pożywieniem, a lekami, chemikaliami czy trucizną.
  6. „Na ratunek” – przybliżenie konsekwencji połknięcia leków lub wypicia nieznanego pochodzenia płynów mających wpływ na zdrowie i życie dzieci. Rozumienie konieczności natychmiastowego zgłaszania jakichkolwiek dolegliwości osobie dorosłej związanych z przyjęciem leków lub połknięciem innych substancji chemicznych. Przypomnienie numeru alarmowego na pogotowie ratunkowe oraz prawidłowego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o niebezpiecznej sytuacji lub zdarzeniu.
  7. „Jestem bezpieczny, bo jestem ostrożny” – zabawa ruchowa polegająca na ustawieniu się na dany sygnał słowny na kartkach przedstawiających produkty
    i przedmioty, które dzieci mogą bezpiecznie brać lub dotykać.
  8. „Bądź uważny, a będziesz bezpieczny” – quiz na podsumowanie wiedzy
    i umiejętności dzieci – podnoszenie czerwonych lub zielonych kół na znak prawidłowych odpowiedzi do przedstawionych sytuacji, zwrócenie uwagi na fakt, iż tylko jedna z podanych sytuacji jest prawidłowa, zadaniem dzieci jest wychwycenie jej.
  • Mama codziennie daje ci pigułkę witaminową. Mówi, że pomaga ona na wzrost i siłę. Sądzisz, że jeżeli weźmiesz więcej witamin, będziesz wyższy i silniejszy. Czy powinieneś wziąć więcej witamin?
  • Malujesz w kuchni na stole i rozlałeś trochę farby. Bierzesz środek do mycia. Na opakowaniu jest napis ”Ostrożnie”. Czy będziesz go używał?
  • W słoiku w szafce kuchennej jest biały proszek. Myślisz, że to cukier, ale nie jesteś pewien, gdyż na słoiku nie ma napisu. Czy wsypiesz ten proszek do swojej szklanki z herbatą?
  • Jesteś chory. Tata zabiera cię do lekarza. który przypisuje receptę na zakup lekarstw. Tata kupuje i daje ci je. Czy je weźmiesz?
  • Znalazłeś w szafce małą czerwoną drażetkę. Nie jesteś pewien, czy to cukierek, czy lekarstwo. Czy zjadłbyś ją?
  • Kiedy Mateusza bolała głowa, mama dała mu aspirynę. Teraz znowu boli go głowa, a mamy nie ma w domu. Czy powinien wziąć aspirynę?
  • Mama zrobiła zakupy i zostawiła butelki  kolorowymi płynami na stole, bardzo ciekawi Cię co w nich jest. Czy możesz odkręcić korki i zobaczyć, powąchać, a może spróbować nieznanych płynów?.
  • Tata Joli bierze pigułki na żołądek, które wyglądają i mają smak jak cukierki miętowe. Jola lubi cukierki miętowe. Czy może zjeść pigułki taty?
    9. Podsumowanie uroczystości, podziękowanie przedszkolakom za udział pożegnanie, czynności porządkowe w sali gimnastycznej.

 

Pabianice, 13. 04. 2018r.                                                Opracowanie: Agnieszka Baśko i Katarzyna Wota-Magdziarz


Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko



Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Baśko