Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Leki to nie cukierki" - uroczystość grupowa w PM 11 w Pabianicach.


Wpis dodał(a) Agnieszka Baśko
ponad 6 lat temu, wyświetleń 902


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz organizacji uroczystości grupowej w ramach realizacji programu zajęć dodatkowych pt. „Bezpieczny przedszkolak – mądry przedszkolak” oraz obchodów Światowego Dnia Zdrowia.

  1. Tytuł uroczystości:  „Leki to nie cukierki”, czyli o tym jak zachować bezpieczeństwo w kontakcie
    z lekarstwami i różnymi środkami chemicznymi.
  2. Termin:  13. 04. 2018 r.
  3. Miejsce: Sala gimnastyczna PM 11.
  4. Adresaci: Dzieci z grupy II „Kangurki” oraz z grupy VII „Kotki” z Przedszkola Miejskiego Nr 11
    z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach.
  5. Organizator/Gospodarz: Dzieci z grupy II „Kangurki” oraz z grupy VII „Kotki”z PM 11.
  6. Cele uroczystości:
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia przestrzegania zasad warunkujących ich bezpieczeństwo i zdrowie oraz zakazów dotyczących wykorzystywania do zabaw lekarstw lub innych środków chemicznych.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu.
  • Przypomnienie prawidłowego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia wraz z numerami alarmowymi.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu
    i właściwego zachowania się w trakcie uroczystości.

Etap I –   PRZYGOTOWANIA   POPRZEDZAJĄCE   UROCZYTSOŚĆ:

  1. Ustalenie terminu i przebiegu uroczystości, włączenie się do obchodów Światowego Dnia Zdrowia, pozyskanie informacji ze strony  Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie oraz Światowej Organizacji Zdrowia (WHD) dotyczących tegorocznych obchodów oraz hasła przewodniego.
  2. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz przygotowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych (scenariusz, ilustracje tematyczne, zbiór opowiadań Grzegorza Kasdepke pt. „Ostrożnie”, plansza z symbolem pogotowia ratunkowego i numerem 999, notatka do gazety i kroniki, telefon, butelki z różnymi płynami, sokami i wodą, tabletki w pudełkach i listkach, syropy, pasta do zębów, płyn do naczyń, czekolada, cukierki i ciasteczka, karma dla psa lub kota).
  3. Przygotowanie plakatu informacyjnego dla rodziców o planowej uroczystości grupowej.
  4. Przygotowanie oprawy fotograficznej - aparat fotograficzny.

Etap II –   PRZEBIEG   UROCZYSTOŚCI:

  1. Powitanie dzieci, wprowadzenie do tematu, przybliżenie informacji o znaczeniu obchodów Światowego Dnia Zdrowia i hasła przewodniego tegorocznych obchodów: „Zdrowie dla wszystkich” oraz zaproszenie do rozmowy kierowanej pytaniami dotyczącej sposobów dbania o zdrowie.
  2. „Co dzieci lubią jeść?” – podawanie propozycji związanych ze zdrowymi i mniej zdrowymi produktami spożywczymi zjadanymi przez dzieci.
  3. „Czego nie wolno nam jeść” – wysłuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke
    pt. „Oj, nie wszystko warto jeść… Blleeee” czytanego przez nauczycielkę, zaproszenie do rozmowy na temat opowiadania, zwrócenie uwagi na postępowanie chłopca, przypomnienie o przestrzeganiu zaleceń dorosłych – rodziców, dziadków lub innych osób opiekujących się dzieckiem pod ich nieobecność, dotyczących jedzenia pokarmów, picia napojów bez pozwolenia.
  4. „Tak czy nie?” – zabawa ruchowa przy piosence.
  5. „Mogę czy nie mogę” – zabawa dydaktyczna polegająca na oglądaniu, nazywaniu
    i segregowaniu przygotowanych bezpiecznych i niebezpiecznych przedmiotów oraz próbie uzasadniania swojego wyboru. Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące tego, gdzie możemy spotkać wskazane produkty i czy dzieci mogą je brać lub dotykać bez wiedzy i kontroli dorosłych. Dostrzeganie różnic miedzy pożywieniem, a lekami, chemikaliami czy trucizną.
  6. „Na ratunek” – przybliżenie konsekwencji połknięcia leków lub wypicia nieznanego pochodzenia płynów mających wpływ na zdrowie i życie dzieci. Rozumienie konieczności natychmiastowego zgłaszania jakichkolwiek dolegliwości osobie dorosłej związanych z przyjęciem leków lub połknięciem innych substancji chemicznych. Przypomnienie numeru alarmowego na pogotowie ratunkowe oraz prawidłowego sposobu powiadamiania służb ratunkowych o niebezpiecznej sytuacji lub zdarzeniu.
  7. „Jestem bezpieczny, bo jestem ostrożny” – zabawa ruchowa polegająca na ustawieniu się na dany sygnał słowny na kartkach przedstawiających produkty
    i przedmioty, które dzieci mogą bezpiecznie brać lub dotykać.
  8. „Bądź uważny, a będziesz bezpieczny” – quiz na podsumowanie wiedzy
    i umiejętności dzieci – podnoszenie czerwonych lub zielonych kół na znak prawidłowych odpowiedzi do przedstawionych sytuacji, zwrócenie uwagi na fakt, iż tylko jedna z podanych sytuacji jest prawidłowa, zadaniem dzieci jest wychwycenie jej.
  • Mama codziennie daje ci pigułkę witaminową. Mówi, że pomaga ona na wzrost i siłę. Sądzisz, że jeżeli weźmiesz więcej witamin, będziesz wyższy i silniejszy. Czy powinieneś wziąć więcej witamin?
  • Malujesz w kuchni na stole i rozlałeś trochę farby. Bierzesz środek do mycia. Na opakowaniu jest napis ”Ostrożnie”. Czy będziesz go używał?
  • W słoiku w szafce kuchennej jest biały proszek. Myślisz, że to cukier, ale nie jesteś pewien, gdyż na słoiku nie ma napisu. Czy wsypiesz ten proszek do swojej szklanki z herbatą?
  • Jesteś chory. Tata zabiera cię do lekarza. który przypisuje receptę na zakup lekarstw. Tata kupuje i daje ci je. Czy je weźmiesz?
  • Znalazłeś w szafce małą czerwoną drażetkę. Nie jesteś pewien, czy to cukierek, czy lekarstwo. Czy zjadłbyś ją?
  • Kiedy Mateusza bolała głowa, mama dała mu aspirynę. Teraz znowu boli go głowa, a mamy nie ma w domu. Czy powinien wziąć aspirynę?
  • Mama zrobiła zakupy i zostawiła butelki  kolorowymi płynami na stole, bardzo ciekawi Cię co w nich jest. Czy możesz odkręcić korki i zobaczyć, powąchać, a może spróbować nieznanych płynów?.
  • Tata Joli bierze pigułki na żołądek, które wyglądają i mają smak jak cukierki miętowe. Jola lubi cukierki miętowe. Czy może zjeść pigułki taty?
    9. Podsumowanie uroczystości, podziękowanie przedszkolakom za udział pożegnanie, czynności porządkowe w sali gimnastycznej.

 

Pabianice, 13. 04. 2018r.                                                Opracowanie: Agnieszka Baśko i Katarzyna Wota-Magdziarz


Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko



Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Baśko

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się