Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Sensoryczne Powitanie Wiosny grupa 5-6 latków


Wpis dodał(a) Aleksandra Litwicka
5 dni temu, wyświetleń 53


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć

Nauczyciel: Aleksandra Piwowarczyk

Grupa: Kangurki

Temat kompleksowy: W poszukiwaniu wiosny

Temat dnia: Powitanie Wiosny

Data: 21.03.2025
Cele główne:

- kultywowanie tradycji związanych z powitaniem wiosny,

- rozwijanie percepcji sensorycznej,

- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz motoryki małej,

- ćwiczenie umiejętności współpracy w małym zespole,

- doskonalenie kompetencji matematycznych,

- rozwijanie poczucia rytmu,

- integrowanie społeczności przedszkolnej we wspólnym przeżywaniu i zabawie,

- rozbudzanie wrażliwości na piękno budzącej się do życia przyrody,

- doskonalenie samodzielności i umiejętności utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,

- promowanie wizerunku przedszkola w społeczności lokalnej.

 

Przebieg:

1. „Przywołanie słonecznej pogody” – aktywne słuchanie muzyki wg B. Strauss:

- odtwarzanie sekwencji ruchów zaprezentowanych przez nauczyciela,

- dostosowywanie swoich ruchów do tempa utworu muzycznego,

- umiejętne manipulowanie rekwizytem,

- wystukiwanie zasłyszanego rytmu,

- poruszanie się po obwodzie koła we wskazanym kierunku,

- zmiana kierunku poruszania się na ustalony sygnał słowny.

(Pomoce dydaktyczne: Nagranie utworu: „La mariposa”, nadmuchane balony w kolorze żółtym z koralikami wewnątrz)

2. „Magiczne przejście przez wiosenny tunel” – tor przeszkód:

- doskonalenie zwinność i gibkość oraz precyzyjnych ruchów,

- pełzanie, poruszanie się na czworakach, utrzymuje równowagi w przypadkowo przyjętej pozycji ciała,

- cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej.

(momoce dydaktyczne: hula hop, sylwety motyli przymocowane na nitkach)

3. „Kwiatki na zielonej trawce” – zabawa sensoryczna z elementami zabawy matematycznej:

- dostrzeganie podanego rytmu i kontynuowanie go samodzielnie,

- doskonalenie sprawności motorycznej rąk podczas manipulowania drobnymi elementami,

- podejmowanie próby samodzielnego stworzenia zadania dla rówieśników,

- porządkowanie miejsca pracy.

(Pomoce dydaktyczne: makaron typu spaghetti zabarwiony na zielono, sylwety kwiatów, robaczki z drucików kreatywnych, spinacze)

4. „Co kryją wiosenne chmury” – zabawa sensoryczna z elementami edukacji plastycznej:

- utrwalenie wiedzy dotyczącej kolorów podstawowych i pochodnych,

- odszukiwanie w pudełku sensorycznym wszystkich ukrytych elementów,

- grupowanie elementów ze względu na wyznaczone kryterium,

- dopasowywanie podpisów do odpowiednich elementów,

- czerpanie radości i satysfakcji podczas zabawy z wykorzystaniem masy plastycznej.

(Pomoce dydaktyczne: masa sensoryczna z wykorzystaniem pianki do golenia i maki ziemniaczanej, sylwety kropli w różnych kolorach).

5. „Kolory tęczy” – zabawa sensoryczna z wykorzystaniem zabarwionego ryżu:

- doskonalenie sprawności motorycznej rąk podczas zabawy z wykorzystaniem zabarwionego ryżu,

- utrwalenie kolejności barw występujących w tęczy,

- samodzielne tworzenie grzechotki z wykorzystaniem kolorowego ryżu,

- pozostawianie porządku na stanowisku pracy.

(Pomoce dydaktyczne: zabarwiony ryż w kolorach tęczy, lejki, plastikowe butelki, łyżeczki).

6. „Słoneczko cieplutkie” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem masy solnej i farby fakturowej:

- tworzenie sylwety słońca z wykorzystaniem masy solnej i makaronu,

- oszczędne gospodarowanie dostępnymi materiałami podczas tworzenia pracy,

- odpowiednie gospodarowanie przestrzenią na kartce,

- prezentowanie efektów swojej pracy na forum grupy,

- eksperymentowanie z farbami, samodzielne tworzenie różnych odcieni błękitu.

(Pomoce dydaktyczne: masa solna zabarwiona na żółto, farba fakturowa z wykorzystaniem maki ziemniaczanej w odcieniach błękitu, suchy makaron typu wstążki, tekturowe talerzyki).

7. „Ładne kwiatki” – zabawa sensoryczna z wykorzystaniem oleju i zabarwionego mleka.

- doskonalenie sprawności motorycznej rąk podczas pracy z wykorzystaniem pipety,

- obserwowanie efektów swoich działań,

- wysuwanie wniosków na podstawie samodzielnie przeprowadzonych doświadczeń,

- porządkowanie stanowiska po zakończonej pracy.

(Pomoce dydaktyczne: pipety, olej, zabarwione mleko, plastikowe pojemniki).

8. „Wiosenny pochód” – aktywność na świeżym powietrzu:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie i pogodzie,

- uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu,

- wytwarzanie pozytywnej atmosfery,

- promowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku lokalnym.

(Pomoce dydaktyczne: sylwety kwiatów).


Zobacz wszystkie wpisy
od Aleksandra Litwicka



Wyślij wiadomość
do Aleksandra Litwicka

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Aleksandra Litwicka
PROMOCJA – odbierz wyjątkowe bonusy Dowiedz się więcej
Analizujemy zanonimizowane informacje naszych użytkowników, aby lepiej dopasować naszą ofertę oraz zawartość strony do Twoich potrzeb. Strona ta korzysta również z plików cookie, aby np. analizować ruch na stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostęp plików cookie w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej.