Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć - Światowy dzień kota


Wpis dodał(a) Izabela Onisk
ponad 4 lat temu, wyświetleń 40792


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE  5 – LATKÓW


Temat: Światowy dzień kota.

Termin realizacji: 17.02.2021 r.
Prowadząca: Agnieszka Marcych

 

Cele ogólne:
- rozwijanie empatii - uwrażliwianie na potrzeby wszystkich zwierząt,
- przekazywanie informacji na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami,
- wyrabianie szacunku dla zwierząt,
- rozwijanie aktywności twórczej: językowej, ruchowej, plastycznej, muzycznej.


Cele szczegółowe (dziecko):
- swobodnie wypowiada się na temat zwierząt - kotów,
- nawiązuje życzliwe kontakty z kolegami,
- aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych,
- wykonuje swojego kota, dba o estetyczny wygląd pracy.

Metody pracy:
- słowna: rozmowa, objaśnienie, instrukcja, pogadanka,
- czynna: zadań stawianych do wykonania, aktywność własna,
- oglądowa: obserwacja, pokaz.

Formy pracy:
- zbiorowa,
- grupowa,
- indywidualna.

Środki dydaktyczne: sylwety kota, opaski kota dla wszystkich dzieci, prezentacja multimedialna, pluszowe koty,  zdjęcia przedstawiające różne rasy kotów,  magnetofon, płyty CD; teksty piosenek.

Przebieg:

 

1. Zabawa na powitanie – dzieci  siedzą w kole. Nauczyciel trzyma pluszowego kotka. Manipulując nim cytuje rymowankę. Następnie dzieci podają sobie kotka z rąk do rąk, witając się z nim i naśladując jego głos (miau, miau)

Miauczy kotek: miau, miau, miau.
Z dziećmi się przywitać chciał.
 

2. Oglądanie  zdjęć różnych ras kotów oraz prezentacji multimedialnej "Wszystko o kotach dużych i małych".                     

Dzieci określają wygląd kotów, ich budowę, wielkość, kolor. Opowiadają też o sposobie życia i odżywiania kotów domowych.

 

Zagadki o kotach

- Co przysmakiem kotka jest, białe, pyszne, pewnie wiesz. (mleko)
- Kto przed kotem wciąż ucieka i postrachem jest człowieka. (mysz)
- Te kuleczki są wełniane i dla kotów są zwijane. (kłębki wełny)
- Tam wszedł kotek i mruga, podobno ładna z tego piosenka, niedługa. (płotek)
- Każdy zwierzak, także ja, swój zwierzęcy język ma. Piesek mówi hau, hau, hau, a koteczek.... (miau, miau, miau)
 

3. Zabawa z pokazywaniem do piosenki „Kotki dwa”. Nauczycielka śpiewa piosenkę zachęcając tym samym do wspólnej, koleżeńskiej zabawy.

My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa uszka ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa uszka ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwa uszka ma

My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa oczka ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa oczka ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwa oczka ma

My jesteśmy kotki dwa każdy z nas wąsiki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas wąsiki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas wąsiki ma

My jesteśmy kotki dwa każdy z nas pazurki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas pazurki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas pazurki ma

My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwie łapki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwie łapki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwie łapki ma

 

4.  Zabawa ruchowa „Kotki piją mleko”.

 

Nauczycielka kładzie na dywanie 4-6 kolorowych tacek - „misek dla kotków”, dzieci maszerują po sali, na przerwę w akompaniamencie przykucają przy dowolnej misce - „kotki piją mleko”. Nauczycielka prosi przy każdej tacce - misce o przeliczenie, ile kotków pije z niej mleko?
 

5. „Kotek i płotek” - zabawa dydaktyczna.

 

Nauczycielka umieszcza sylwetę kota na płocie, obok płotu, przed płotem, za płotem. Dzieci określają gdzie jest kot - określają stosunki przestrzenne.

 
6. „Mały kotek”- zabawa muzyczno - ruchowa. 

 

Dzieci siedzą w kole, jedno dz. w środku - kotek:

 

Mały kotek sobie śpi, ciii. Coś smacznego mu się śni, ciii. Nagle słyszy jakiś szmerek - kot wyrusza na spacerek. Wstaje, wstaje, wstaje, rączkę swą podaje i wybiera kotka, żeby wszedł do środka. Wybiera dziecko, które grzecznie siedzi. Zabawa trwa do momentu zainteresowania nią dzieci.

 

7. Wykonanie pracy plastycznej „Kotek” – wyklejanie sylwety kota wydzieranką z kolorowego papieru oraz włóczką.

 

8. Porządkowanie miejsca pracy.

9. Podsumowanie zajęć i podziękowanie za wspólną zabawę. Dzieci, którym podobały się zajęcia  rysują buzie uśmiechniętą, a dzieciom,  którym zajęcia się nie podobały rysują buzię smutną


Zobacz wszystkie wpisy
od Izabela Onisk



Wyślij wiadomość
do Izabela Onisk

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Izabela Onisk

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź