Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Scenariusz zajęć - Światowy dzień kota
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE 5 – LATKÓW
Temat: Światowy dzień kota.
Termin realizacji: 17.02.2021 r.
Prowadząca: Agnieszka Marcych
Cele ogólne:
- rozwijanie empatii - uwrażliwianie na potrzeby wszystkich zwierząt,
- przekazywanie informacji na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami,
- wyrabianie szacunku dla zwierząt,
- rozwijanie aktywności twórczej: językowej, ruchowej, plastycznej, muzycznej.
Cele szczegółowe (dziecko):
- swobodnie wypowiada się na temat zwierząt - kotów,
- nawiązuje życzliwe kontakty z kolegami,
- aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych,
- wykonuje swojego kota, dba o estetyczny wygląd pracy.
Metody pracy:
- słowna: rozmowa, objaśnienie, instrukcja, pogadanka,
- czynna: zadań stawianych do wykonania, aktywność własna,
- oglądowa: obserwacja, pokaz.
Formy pracy:
- zbiorowa,
- grupowa,
- indywidualna.
Środki dydaktyczne: sylwety kota, opaski kota dla wszystkich dzieci, prezentacja multimedialna, pluszowe koty, zdjęcia przedstawiające różne rasy kotów, magnetofon, płyty CD; teksty piosenek.
Przebieg:
1. Zabawa na powitanie – dzieci siedzą w kole. Nauczyciel trzyma pluszowego kotka. Manipulując nim cytuje rymowankę. Następnie dzieci podają sobie kotka z rąk do rąk, witając się z nim i naśladując jego głos (miau, miau)
Miauczy kotek: miau, miau, miau.
Z dziećmi się przywitać chciał.
2. Oglądanie zdjęć różnych ras kotów oraz prezentacji multimedialnej "Wszystko o kotach dużych i małych".
Dzieci określają wygląd kotów, ich budowę, wielkość, kolor. Opowiadają też o sposobie życia i odżywiania kotów domowych.
Zagadki o kotach
- Co przysmakiem kotka jest, białe, pyszne, pewnie wiesz. (mleko)
- Kto przed kotem wciąż ucieka i postrachem jest człowieka. (mysz)
- Te kuleczki są wełniane i dla kotów są zwijane. (kłębki wełny)
- Tam wszedł kotek i mruga, podobno ładna z tego piosenka, niedługa. (płotek)
- Każdy zwierzak, także ja, swój zwierzęcy język ma. Piesek mówi hau, hau, hau, a koteczek.... (miau, miau, miau)
3. Zabawa z pokazywaniem do piosenki „Kotki dwa”. Nauczycielka śpiewa piosenkę zachęcając tym samym do wspólnej, koleżeńskiej zabawy.
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa uszka ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa uszka ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwa uszka ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa oczka ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwa oczka ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwa oczka ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas wąsiki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas wąsiki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas wąsiki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas pazurki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas pazurki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas pazurki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwie łapki ma
My jesteśmy kotki dwa każdy z nas dwie łapki ma
Aaa kotki dwa każdy z nas dwie łapki ma
4. Zabawa ruchowa „Kotki piją mleko”.
Nauczycielka kładzie na dywanie 4-6 kolorowych tacek - „misek dla kotków”, dzieci maszerują po sali, na przerwę w akompaniamencie przykucają przy dowolnej misce - „kotki piją mleko”. Nauczycielka prosi przy każdej tacce - misce o przeliczenie, ile kotków pije z niej mleko?
5. „Kotek i płotek” - zabawa dydaktyczna.
Nauczycielka umieszcza sylwetę kota na płocie, obok płotu, przed płotem, za płotem. Dzieci określają gdzie jest kot - określają stosunki przestrzenne.
6. „Mały kotek”- zabawa muzyczno - ruchowa.
Dzieci siedzą w kole, jedno dz. w środku - kotek:
Mały kotek sobie śpi, ciii. Coś smacznego mu się śni, ciii. Nagle słyszy jakiś szmerek - kot wyrusza na spacerek. Wstaje, wstaje, wstaje, rączkę swą podaje i wybiera kotka, żeby wszedł do środka. Wybiera dziecko, które grzecznie siedzi. Zabawa trwa do momentu zainteresowania nią dzieci.
7. Wykonanie pracy plastycznej „Kotek” – wyklejanie sylwety kota wydzieranką z kolorowego papieru oraz włóczką.
8. Porządkowanie miejsca pracy.
9. Podsumowanie zajęć i podziękowanie za wspólną zabawę. Dzieci, którym podobały się zajęcia rysują buzie uśmiechniętą, a dzieciom, którym zajęcia się nie podobały rysują buzię smutną
Zobacz wszystkie wpisy
od Izabela Onisk
Wyślij wiadomość
do Izabela Onisk
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl