Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dzień daltoński w Przedszkolu w Szubinie


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska 9 miesięcy temu, wyświetleń 215


Wpis został sprawdzony przez moderatora

DZIEŃ DALTOŃSKI W SZUBINIE

W przeddzień Pierwszego Dnia Wiosny w Samorządowym Przedszkolu nr 2 w Szubinie odbył się Dzień Daltoński. Na zaproszenie dzieci przybyli rówieśnicy z Samorządowego Przedszkola nr 3 im. Wandy Chotomskiej oraz starsi koledzy i koleżanki z oddziałów przy Szkole Podstawowej nr 1 im Sędziwoja Pałuki z Szubina. Na początku spotkania grupy mogły zaobserwować samodzielną pracę gospodarzy. Przyglądały się, jak dzieci przywożą z kuchni produkty na śniadanie, układają podkładki pod zastawę talerzyka, kubka, aby później wlać samodzielnie do niego napój i przygotować sobie kanapkę. Po zakończonym posiłku oglądały układanie i sprzątanie naczyń oraz porządkowanie stolików.

Goście mogli obejrzeć daltońskie kąciki do codziennej pracy i zabawy oraz wtórować swoim małym mentorom w rozmaitych działaniach. W grupie Gumisiów uczniowie zaobserwowali zachowanie patyczaków w terrarium oraz przyglądały się wykonanym przez dzieci zadaniom na tygodniowej tablicy. Tygryski zapoznały gości z hałasomierzem, służącym do oznakowania poziomu hałasu, który tworzy odpowiedni klimat w grupie podczas określonych czynności dnia. Pochwaliły się również już zrealizowanymi zadaniami daltońskimi w tygodniu rozpoczętej pracy i zachęciły gości do ich wykonania, m.in.zrobiły wróbelka metodą kołowego origami wg instrukcji, wzięły udział w kodowaniu  „doprowadzenia pani Wiosny do przebiśniegów”, z uwzględnieniem trzech stopni trudności. Maluszki z grupy Biedronki zapoznały swoich gości z kolorami dni tygodnia na tablicy daltońskiej oraz utrwaliły podstawowe figury geometryczne. Zachęciły starszych kolegów do wykonania zadania daltońskiego,wykonując zgodnie z instrukcją „Kwiatek z kółek” metodą origami oraz klasyfikowały je według wielkości. W grupie Pszczółek zaproszone dzieci mogły również podjąć się wykonania zadania daltońskiego według instrukcji, a mianowicie  kolorowej pszczółki,  integrując się przy tym z rówieśnikami. W grupie Promyczki dzieci zapoznane z zegarem daltońskimmogłyudać się do sali komputerowo-warcabowej, żeby w wyznaczonym czasie skorzystać z dowolnych gier zadaniowych. W sali natomiast pracowały wielozadaniowo: kodowały na macie edukacyjnej dużej i małej, poznały zabawę Sudoku, programowały za pomocą symboli drogę wiosennego klimatu dla ozobota, projektowały z użyciem tabletu robota Milo, odtwarzały figury geometryczne aksonometrycznie. Grupa Skrzaty dokonywała obliczeń matematycznych na kartach pracy oraz odgadywała i nazywała emocje, a także układała ze starszymi kolegami puzzle. Zaproszone dzieci mogły również z zaciekawieniem majsterkować przy tablicy sensorycznej oraz wykonywać takie zadania, jak wiązanie, zapinanie, zamykanie kłódki, zasuwanie.

            Ucząc się kodowania, programowania, planowania, pracy w zespole, czy integrowania dzieci rozwijały procesy poznawcze, które stanowią podstawę przyszłych zdolności matematycznych, technicznych, logicznego i kreatywnego myślenia. W miłej atmosferze zaproszeni goście z pewnością odkryli motywację do działania. Ciekawe i aktywizujące zadania, dzięki którym przedszkolaki każdego dnia realizują pedagogikę Planu Daltońskiego, nakreśliły przybyłym gościom, w jaki sposób twórczo rozwijać samodzielność, współpracę, odpowiedzialność. Dzień Daltoński stał się inspiracją nie tylko dla zaproszonych, ale także dla gospodarzy, którzy znaleźli w sobie mobilizację, by swoją postawą zarażać innych, budując relacje oparte na współdziałaniu i dążeniu do wyznaczonego celu.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska