Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Scenariusz " Zabawy z wodą w przedszkolnym laboratorium"
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Temat: „Odkrywamy tajemnice wody w przedszkolnym laboratorium” - doświadczenia z wykorzystaniem wody.
Grupa: dzieci 5,6-letnie
Cele ogólne:
- budowanie aktywnej postawy w odkrywaniu tajemnic świata i przyrody,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych .
Cele operacyjne:
- dziecko potrafi podać przykłady wykorzystania wody ,
- dziecko potrafi powiedzieć dlaczego woda jest tak ważna,
- dziecko stosuje się do podanych przez nauczyciela instrukcji,
- dziecko nazywa zjawiska: topnienia, parowania, rozpuszczania, zamrażania,
- dziecko potrafi zwerbalizować swoje spostrzeżenia,
- dziecko uczestniczy w zabawie ruchowej,
- dziecko ostrożnie porusza się podczas zajęć,
- dziecko przestrzega zasad bezpieczeństwa „małego eksperymentatora”
Formy pracy:
indywidualna i grupowa
Metody :
- słowne
- oparte na działalności praktycznej uczniów
Pomoce dydaktyczne:
naczynia z wodą, sól, cukier, groch. łyżeczki, kartki, pędzel, gips, fasola, czajnik, butelka po wodzie mineralnej.
Przebieg.
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć wierszem „Kropla wody”.
2. Określanie właściwości fizycznych wody: kolor, barwa, zapach, smak.
3. Malowanie wodą na kartce papieru.
4. „Co stało się z tymi substancjami?”- mieszanie wody z różnymi substancjami- zrozumienie zjawiska rozpuszczania. Rozróżnienie wybranych substancji na rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie.
5. Zabawa ruchowa „Podróż kropli wody”
5. „Co stało się z lodem?”- poznanie zjawiska topnienia i potrzebnych do niego warunków dzieciom istnienia stałej postaci wody- lodu.
6. „Niezwykłe przemiany wody”- poznanie zjawiska parowania i skraplania się wody.
7. Oglądanie kartek z namalowanymi uprzednio (wodą )– przedmiotami. Poznanie zjawiska parowania i warunków koniecznych dla tego zjawiska.
8. „Siła kiełkowania”- podsumowanie doświadczenia z fasolą zatopioną w gipsie. Uświadomienie dzieciom ogromnego znaczenia wody w przyrodzie.
9. Podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach, pożegnanie przybyłych gości wierszem
S. Karaszewskiego „Woda”.
Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Sobolewska
Wyślij wiadomość
do Katarzyna Sobolewska
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl