Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Scenariusz " Zabawy z wodą w przedszkolnym laboratorium"
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Temat: „Odkrywamy tajemnice wody w przedszkolnym laboratorium” - doświadczenia z wykorzystaniem wody.
Grupa: dzieci 5,6-letnie
Cele ogólne:
- budowanie aktywnej postawy w odkrywaniu tajemnic świata i przyrody,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych .
Cele operacyjne:
- dziecko potrafi podać przykłady wykorzystania wody ,
- dziecko potrafi powiedzieć dlaczego woda jest tak ważna,
- dziecko stosuje się do podanych przez nauczyciela instrukcji,
- dziecko nazywa zjawiska: topnienia, parowania, rozpuszczania, zamrażania,
- dziecko potrafi zwerbalizować swoje spostrzeżenia,
- dziecko uczestniczy w zabawie ruchowej,
- dziecko ostrożnie porusza się podczas zajęć,
- dziecko przestrzega zasad bezpieczeństwa „małego eksperymentatora”
Formy pracy:
indywidualna i grupowa
Metody :
- słowne
- oparte na działalności praktycznej uczniów
Pomoce dydaktyczne:
naczynia z wodą, sól, cukier, groch. łyżeczki, kartki, pędzel, gips, fasola, czajnik, butelka po wodzie mineralnej.
Przebieg.
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć wierszem „Kropla wody”.
2. Określanie właściwości fizycznych wody: kolor, barwa, zapach, smak.
3. Malowanie wodą na kartce papieru.
4. „Co stało się z tymi substancjami?”- mieszanie wody z różnymi substancjami- zrozumienie zjawiska rozpuszczania. Rozróżnienie wybranych substancji na rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie.
5. Zabawa ruchowa „Podróż kropli wody”
5. „Co stało się z lodem?”- poznanie zjawiska topnienia i potrzebnych do niego warunków dzieciom istnienia stałej postaci wody- lodu.
6. „Niezwykłe przemiany wody”- poznanie zjawiska parowania i skraplania się wody.
7. Oglądanie kartek z namalowanymi uprzednio (wodą )– przedmiotami. Poznanie zjawiska parowania i warunków koniecznych dla tego zjawiska.
8. „Siła kiełkowania”- podsumowanie doświadczenia z fasolą zatopioną w gipsie. Uświadomienie dzieciom ogromnego znaczenia wody w przyrodzie.
9. Podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach, pożegnanie przybyłych gości wierszem
S. Karaszewskiego „Woda”.
Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Sobolewska
Wyślij wiadomość
do Katarzyna Sobolewska
Nagrody dla dzieci nowość
Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl