Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz " Zabawy z wodą w przedszkolnym laboratorium"


Wpis dodał(a) Katarzyna Sobolewska
ponad 5 lat temu, wyświetleń 1929


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Temat: „Odkrywamy tajemnice wody w  przedszkolnym laboratorium” - doświadczenia z wykorzystaniem wody.

Grupa: dzieci 5,6-letnie

Cele ogólne:

- budowanie aktywnej postawy w odkrywaniu tajemnic świata i  przyrody,

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych .

Cele operacyjne:

- dziecko potrafi podać przykłady wykorzystania wody ,

- dziecko potrafi powiedzieć dlaczego woda jest tak ważna,

- dziecko stosuje się do podanych przez nauczyciela instrukcji,

- dziecko nazywa zjawiska: topnienia, parowania, rozpuszczania, zamrażania,

- dziecko potrafi zwerbalizować swoje spostrzeżenia,

- dziecko uczestniczy w zabawie ruchowej,

- dziecko ostrożnie porusza się podczas zajęć,

- dziecko przestrzega zasad bezpieczeństwa „małego eksperymentatora”

Formy pracy:

indywidualna i grupowa

Metody :

  • słowne
  •  oparte na działalności praktycznej uczniów

Pomoce dydaktyczne:

naczynia z wodą, sól, cukier, groch. łyżeczki, kartki, pędzel, gips, fasola, czajnik, butelka po wodzie mineralnej.

 

 

Przebieg.

1. Wprowadzenie w tematykę zajęć wierszem „Kropla wody”.

2. Określanie właściwości fizycznych wody: kolor, barwa, zapach, smak.

3. Malowanie wodą na kartce papieru.

4. „Co stało się z tymi substancjami?”- mieszanie wody z różnymi substancjami- zrozumienie zjawiska rozpuszczania. Rozróżnienie wybranych substancji na rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie.

5. Zabawa ruchowa „Podróż kropli wody”

5. „Co stało się z lodem?”- poznanie zjawiska topnienia i potrzebnych do niego warunków dzieciom istnienia stałej postaci wody- lodu.

6. „Niezwykłe przemiany wody”- poznanie zjawiska parowania i skraplania się wody.

7. Oglądanie kartek  z namalowanymi uprzednio (wodą )– przedmiotami. Poznanie zjawiska parowania i warunków koniecznych dla tego zjawiska.

8. „Siła kiełkowania”- podsumowanie doświadczenia z fasolą zatopioną w gipsie. Uświadomienie dzieciom ogromnego znaczenia wody w przyrodzie.

9. Podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach, pożegnanie przybyłych gości wierszem

 S. Karaszewskiego „Woda”.

 

 

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Sobolewska



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Sobolewska

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Sobolewska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka