Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz " Zabawy z wodą w przedszkolnym laboratorium"


Wpis dodał(a) Katarzyna Sobolewska
ponad 7 lat temu, wyświetleń 3306


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Temat: „Odkrywamy tajemnice wody w  przedszkolnym laboratorium” - doświadczenia z wykorzystaniem wody.

Grupa: dzieci 5,6-letnie

Cele ogólne:

- budowanie aktywnej postawy w odkrywaniu tajemnic świata i  przyrody,

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych .

Cele operacyjne:

- dziecko potrafi podać przykłady wykorzystania wody ,

- dziecko potrafi powiedzieć dlaczego woda jest tak ważna,

- dziecko stosuje się do podanych przez nauczyciela instrukcji,

- dziecko nazywa zjawiska: topnienia, parowania, rozpuszczania, zamrażania,

- dziecko potrafi zwerbalizować swoje spostrzeżenia,

- dziecko uczestniczy w zabawie ruchowej,

- dziecko ostrożnie porusza się podczas zajęć,

- dziecko przestrzega zasad bezpieczeństwa „małego eksperymentatora”

Formy pracy:

indywidualna i grupowa

Metody :

  • słowne
  •  oparte na działalności praktycznej uczniów

Pomoce dydaktyczne:

naczynia z wodą, sól, cukier, groch. łyżeczki, kartki, pędzel, gips, fasola, czajnik, butelka po wodzie mineralnej.

 

 

Przebieg.

1. Wprowadzenie w tematykę zajęć wierszem „Kropla wody”.

2. Określanie właściwości fizycznych wody: kolor, barwa, zapach, smak.

3. Malowanie wodą na kartce papieru.

4. „Co stało się z tymi substancjami?”- mieszanie wody z różnymi substancjami- zrozumienie zjawiska rozpuszczania. Rozróżnienie wybranych substancji na rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie.

5. Zabawa ruchowa „Podróż kropli wody”

5. „Co stało się z lodem?”- poznanie zjawiska topnienia i potrzebnych do niego warunków dzieciom istnienia stałej postaci wody- lodu.

6. „Niezwykłe przemiany wody”- poznanie zjawiska parowania i skraplania się wody.

7. Oglądanie kartek  z namalowanymi uprzednio (wodą )– przedmiotami. Poznanie zjawiska parowania i warunków koniecznych dla tego zjawiska.

8. „Siła kiełkowania”- podsumowanie doświadczenia z fasolą zatopioną w gipsie. Uświadomienie dzieciom ogromnego znaczenia wody w przyrodzie.

9. Podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach, pożegnanie przybyłych gości wierszem

 S. Karaszewskiego „Woda”.

 

 

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Sobolewska



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Sobolewska

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Sobolewska