Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

ZADANIA PLANU DALTOŃSKIEGO W GRUPIE PROMYCZKÓW


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska
ponad 6 lat temu, wyświetleń 1480


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Zadania daltońskie są w taki sposób przez nauczycielki w grupie Promyczków z Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie przygotowywane, aby dzieci z chęcią i zainteresowaniem zrealizowały je podczas dowolnej zabawy. Na szpatułkach podarowanych przez rodziców dziecko przyczepiało klamerkę w takim samym kolorze jak kolor naklejonego paska na szpatułce. Ćwiczyło w ten sposób koncentrację, skupienie uwagi oraz kształciło motorykę małą. Podczas układania białych kubeczków oznakowanych czarnymi kropkami w zakresie od 1-6, dziecko układało je według schematu pokazanego na liczbach. Ćwiczenie obejmowało kształcenie logicznego myślenia z uwzględnieniem wizualizacji cyfry, z odpowiednią ilością kropek na kubeczku.

Kolejne zadanie obejmowało przenoszenie pęsetą akrylowych małych pomponików do wykonanej tacy z nakrętkami i umieszczanie ich według kodu kolorów w szeregu lub w rzędzie. Przy tym zadaniu kolejny raz była zaangażowana u dziecka motoryka mała rozwijająca i przygotowująca dłonie do prawidłowego chwytu kredki, pędzla czy długopisu, ćwicząc przy tym precyzyjność i dokładność wykonanego zadania.

Ciekawą zabawą były wcześniej przygotowane dwie plansze edukacyjne. Na jednej z nich były rysunki przedmiotów ułożone w szeregu z pustym polem jako narzędziem startu. Na drugiej były w szeregu narysowane strzałki w różnych kierunkach, które dziecko odczytywało, przemieszczając się pionkiem po planszy z przedmiotami. Następnie dziecko określało słownie położenie przedmiotu względem pokazanej placem strzałki: do góry, na dół, w prawo, w lewo. Kształciło w ten sposób położenie kierunków i orientacji przestrzennej.

Ostatnie zadanie dotyczyło dopasowania „kręgosłupa” bałwanka z odpowiednią liczbą guzików do głowy z kapeluszem, na którym był zapis graficzny liczby. 

Promyczki w myśl idei Helen Parkhurst uczyły się odpowiedzialności przy wykonanym samodzielnie zadaniu, jednocześnie czuły się odpowiedzialnie za realizację zaplanowanego przez siebie dnia w przedszkolu. Czerpały radość z odkrywania i doświadczenia.

Opracowała: Jolanta Storzyńska


Zobacz wszystkie wpisy
od Jolka Storzyńska



Wyślij wiadomość
do Jolka Storzyńska

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź