Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

ZADANIA PLANU DALTOŃSKIEGO W GRUPIE PROMYCZKÓW


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska
ponad 7 lat temu, wyświetleń 1784


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Zadania daltońskie są w taki sposób przez nauczycielki w grupie Promyczków z Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie przygotowywane, aby dzieci z chęcią i zainteresowaniem zrealizowały je podczas dowolnej zabawy. Na szpatułkach podarowanych przez rodziców dziecko przyczepiało klamerkę w takim samym kolorze jak kolor naklejonego paska na szpatułce. Ćwiczyło w ten sposób koncentrację, skupienie uwagi oraz kształciło motorykę małą. Podczas układania białych kubeczków oznakowanych czarnymi kropkami w zakresie od 1-6, dziecko układało je według schematu pokazanego na liczbach. Ćwiczenie obejmowało kształcenie logicznego myślenia z uwzględnieniem wizualizacji cyfry, z odpowiednią ilością kropek na kubeczku.

Kolejne zadanie obejmowało przenoszenie pęsetą akrylowych małych pomponików do wykonanej tacy z nakrętkami i umieszczanie ich według kodu kolorów w szeregu lub w rzędzie. Przy tym zadaniu kolejny raz była zaangażowana u dziecka motoryka mała rozwijająca i przygotowująca dłonie do prawidłowego chwytu kredki, pędzla czy długopisu, ćwicząc przy tym precyzyjność i dokładność wykonanego zadania.

Ciekawą zabawą były wcześniej przygotowane dwie plansze edukacyjne. Na jednej z nich były rysunki przedmiotów ułożone w szeregu z pustym polem jako narzędziem startu. Na drugiej były w szeregu narysowane strzałki w różnych kierunkach, które dziecko odczytywało, przemieszczając się pionkiem po planszy z przedmiotami. Następnie dziecko określało słownie położenie przedmiotu względem pokazanej placem strzałki: do góry, na dół, w prawo, w lewo. Kształciło w ten sposób położenie kierunków i orientacji przestrzennej.

Ostatnie zadanie dotyczyło dopasowania „kręgosłupa” bałwanka z odpowiednią liczbą guzików do głowy z kapeluszem, na którym był zapis graficzny liczby. 

Promyczki w myśl idei Helen Parkhurst uczyły się odpowiedzialności przy wykonanym samodzielnie zadaniu, jednocześnie czuły się odpowiedzialnie za realizację zaplanowanego przez siebie dnia w przedszkolu. Czerpały radość z odkrywania i doświadczenia.

Opracowała: Jolanta Storzyńska


Zobacz wszystkie wpisy
od Jolka Storzyńska



Wyślij wiadomość
do Jolka Storzyńska

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska