Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Ozobot, zabawka do programowania i kodowanie na dywanie


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska
ponad 7 lat temu, wyświetleń 1548


Wpis został sprawdzony przez moderatora

„Człowiekowi godzi się starać tylko o taką wiedzę,

 która jest na miarę jego zdolności”.

                Arystoteles

 

Ozobot - zabawka do programowania

i kodowanie na dywanie

mogą być bardzo ciekawym doświadczeniem…

 

Mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania zaprzyjaźnił się z dziećmi z grupy Promyczków. Zabrał dzieci w niesamowitą przygodę rysowania indywidualnie i grupowo. Za pomocą kolorowych kodów na kartce papieru, dzieci z niespotykaną łatwością programowały zadania, które wykonywał robot. Podczas programowania tworzyły flamastrem lub kredkami trasy o dowolnych kształtach z uwzględnieniem nabywającej znajomości orientacji przestrzennej, określania kierunków, grupowania i przeliczania elementów, porównywania długości odcinków, różnicowania figur geometrycznych – podczas zabawy z ozobotem poznały bliżej zagadnienia z zakresu edukacji matematycznej.

Grupa Promyczków wiedziała, że jeśli zaplanowana trasa ozobota będzie wykonana niestarannie, wówczas robocik się zgubi, zatrzyma lub pojedzie w inna stronę. Przedszkolaki udzielały sobie wskazówek, jak najlepiej rysować, jakich użyć mazaków, jakich kredek. Dzieci przyjmowały konkretny cel płynnej jazdy po narysowanych przez siebie liniach.

Zabawa ozobotem wpływa na wielostronny i harmonijny rozwój małego dziecka. Nowoczesny robot edukacyjny pozwala bezpiecznie i odpowiedzialnie wprowadzać najmłodszych w świat programowania i nowych technologii oraz kreatywnie spostrzegać i realizować ważne określone zasady podczas zabawy.

            Kodowanie jest ciekawym, a jednocześnie dobrym nawykiem cyfrowym. Wprowadzając podstawowe elementy kodowania, dzieci uczą się logicznego myślenia i umiejętności dobrej współpracy i efektywnego rozwiązywania zadań grupowych.

            Promyczki, bawiąc się w kodowanie,  odszukiwały i odczytywały symbole na macie podstawowego układu współrzędnych, najpierw symbole graficzne: kolor dachu dostosowałydo koloru ściany domku i razem kolorystycznie łączyły poszczególne kratki z gotowymi domkami, a w kolejnym zadaniu na osi oznaczonej literami ABC lub ABCD do podanej osi oznaczonej cyframi od 1-3 lub 4, dopasowywały kolor kartoniku w kształcie prostokąta lub kwadratu. Dzieciom towarzyszyło uczucie radości i satysfakcji z wykonanego zadania, widząc przy tym błyskawiczny efekt swojej pracy. Kodowanie pozwoliło wnikliwie przeanalizować problem, podjąć decyzję, a następnie zweryfikować trafność i spróbować na nowo tego samego zadania.

Bardzo cenne okazało się to, że dzieci podczas zabawy opanowują dobre nawyki cyfrowe oraz upowszechniają wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii, a przy tym rozwijają umiejętności matematyczne i komunikacyjne.

 

 

Opracowała: Jolanta Storzyńska


Zobacz wszystkie wpisy
od Jolka Storzyńska



Wyślij wiadomość
do Jolka Storzyńska

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska