Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Programowanie z przedszkolakami


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska
ponad 7 lat temu, wyświetleń 1267


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Grupa Promyczków z Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubiniewzięła udział w wydarzeniu zorganizowanym przez ogólnopolski program edukacyjny Uczymy Dzieci Programować.

Na początku przypomniały sobie informacje o wcześniej odbytej wycieczce w celu poznania zabytków miasta: kościół p.w. Św. Andrzeja Boboli i Św. Marcina, ruiny zamku, Muzeum Ziemi Szubińskiej oraz utrwaliły sobie herb i flagę Szubina. Podczas wspólnej zabawy ruchowej wsiadły do pociągu, aby dojechać do mapy Polski i odszukać miasteczko Szubin. Na konturze miasta Szubina dzieci przykleiły najważniejsze obiekty i rozpoczęły programowanie dla trasy ozobota. Największym sukcesem dzieci była zaliczona podróż ozobota do herbu Szubina. Ozobot,  mały komputerek, wykonywał zaplanowane kolejne kroki w określonej kolejności: prosto, turbo, powoli, w prawo, w lewo....Kolejnego dnia utworzyły mapę innych ważnych i równie ciekawych miast: Poznania, Torunia, Warszawy, Krakowa. Odgadywały i rysowały w zespołachnajważniejsze zabytki, postaci miast: koziołki poznańskie, Mikołaja Kopernika i toruńskie pierniki, Zamek Królewski w stolicy i Sukiennice oraz Kościół Mariacki. Grupa przedstawiająca miasto Kraków, nazwała najdłuższą rzekę Polski, Wisłę. Wspominając stolicę Polski, Warszawę, przypomniały o 100- leciu Odzyskania Niepodległości i odśpiewały Hymn Polski, przyjmując zasadniczą postawę. Programowanie i kodowanie sprawiło dzieciom najwięcej radości. Droga ozobota przez miejscowości była zaprogramowana na zwiedzanie zabytków i zaprzyjaźnienie się z Mikołajem Kopernikiem a także z Sędziwojem Pałuką - ważną postacią dla naszego miasta i regionu.

Dzieci w ciągu pięciu dni podjęły empirycznie zadania, programując i kodując. Nauczyły się operować  nazewnictwem: kodowanie, programowanie, kalibracja. W ostatnim dniu wydarzenia, zabawę zamieniły w efektywną naukę, poznając miasta i zabytki w naszym kraju, a także kształciły kompetencje matematyczne, językowe i społeczne.  Praca zespołowa i poszukiwanie różnych rozwiązań były niesamowitym przeżyciem dla dzieci z naszego przedszkola. Promyczki rysowały trasę zawierającą kody, czyli sekwencję kolorowych kwadracików.  Zespół programujący miasto wojewódzkie Bydgoszcz samodzielnie narysował ciekawe miejsca do zwiedzania oraz przypomniał o występie Pałuczaczków na Wyspie Młyńskiej (grupa Promyczki reprezentuje nasz region jako dziecięcy zespół ludowy). Kolejny zespół wspólnie zakodował trasę robota na  kolorowym napisie CodeWeek, próbując zakończyć tańcem drogę ozobota.  W Gdańsku zespół oprócz wklejonych fotografii ważnych zabytków narysował plażę i opalających się na niej plażowiczów stwarzając im słoneczny, ciepły klimat. Inny zespół zaprogramował trasę ozobota w mieście Wrocław. Wszystkie dzieci wzbogaciły wiedzę o wybranych miastach Polski, jednak w szczególności skupiły się na zaplanowaniu najbliższych sercu terenów: Szubina i Bydgoszczy. Cykliczne zajęcia spowodowały wielkie zaangażowanie wśród dzieci, a gdy zadania zostały ukończone, to każde z dzieci,w myśl pedagogiki Planu Daltońskiego otrzymało naklejkę Codo Week na tablicy: "Już potrafię". Wydarzenie z programu Uczymy Dzieci Programować dało dzieciom wiele radości, a koniec poszczególnego zajęcia kończył się słowem: "tak szybko czas uciekał? i już obiad?". Uwieńczeniem pracy zespołowej przedszkolaków było przyklejenie poszczególnych miast z zaplanowaną trasą dla ozobota na konturze Polski wykonanym przez dzieci.

            Promyczki w sposób naukowoinspirujący, ale z dominacją zabawy weszły w świat nowej technologii, kształcąc wyobraźnię i kreatywność, logiczne algorytmiczne myślenie i pamięć. Planując i realizując zadania, działania, kształtowały w sobie potrzebę eksperymentowania, stawiania pytań i wnioskowania. Rozwijały spostrzegawczość, kojarzenie, umiejętność pracy zespołowej i projektowej. Świat wszechobecnej technologii zastosowały w sposób prosty dla dziecka, ale z uwzględnieniem zagadnień patriotycznych, integrując te dziedziny.

Opracowała: Jolanta Storzyńska


Zobacz wszystkie wpisy
od Jolka Storzyńska



Wyślij wiadomość
do Jolka Storzyńska

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Komentarze

Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska