Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Programowanie z przedszkolakami


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska
ponad 6 lat temu, wyświetleń 1102


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Grupa Promyczków z Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubiniewzięła udział w wydarzeniu zorganizowanym przez ogólnopolski program edukacyjny Uczymy Dzieci Programować.

Na początku przypomniały sobie informacje o wcześniej odbytej wycieczce w celu poznania zabytków miasta: kościół p.w. Św. Andrzeja Boboli i Św. Marcina, ruiny zamku, Muzeum Ziemi Szubińskiej oraz utrwaliły sobie herb i flagę Szubina. Podczas wspólnej zabawy ruchowej wsiadły do pociągu, aby dojechać do mapy Polski i odszukać miasteczko Szubin. Na konturze miasta Szubina dzieci przykleiły najważniejsze obiekty i rozpoczęły programowanie dla trasy ozobota. Największym sukcesem dzieci była zaliczona podróż ozobota do herbu Szubina. Ozobot,  mały komputerek, wykonywał zaplanowane kolejne kroki w określonej kolejności: prosto, turbo, powoli, w prawo, w lewo....Kolejnego dnia utworzyły mapę innych ważnych i równie ciekawych miast: Poznania, Torunia, Warszawy, Krakowa. Odgadywały i rysowały w zespołachnajważniejsze zabytki, postaci miast: koziołki poznańskie, Mikołaja Kopernika i toruńskie pierniki, Zamek Królewski w stolicy i Sukiennice oraz Kościół Mariacki. Grupa przedstawiająca miasto Kraków, nazwała najdłuższą rzekę Polski, Wisłę. Wspominając stolicę Polski, Warszawę, przypomniały o 100- leciu Odzyskania Niepodległości i odśpiewały Hymn Polski, przyjmując zasadniczą postawę. Programowanie i kodowanie sprawiło dzieciom najwięcej radości. Droga ozobota przez miejscowości była zaprogramowana na zwiedzanie zabytków i zaprzyjaźnienie się z Mikołajem Kopernikiem a także z Sędziwojem Pałuką - ważną postacią dla naszego miasta i regionu.

Dzieci w ciągu pięciu dni podjęły empirycznie zadania, programując i kodując. Nauczyły się operować  nazewnictwem: kodowanie, programowanie, kalibracja. W ostatnim dniu wydarzenia, zabawę zamieniły w efektywną naukę, poznając miasta i zabytki w naszym kraju, a także kształciły kompetencje matematyczne, językowe i społeczne.  Praca zespołowa i poszukiwanie różnych rozwiązań były niesamowitym przeżyciem dla dzieci z naszego przedszkola. Promyczki rysowały trasę zawierającą kody, czyli sekwencję kolorowych kwadracików.  Zespół programujący miasto wojewódzkie Bydgoszcz samodzielnie narysował ciekawe miejsca do zwiedzania oraz przypomniał o występie Pałuczaczków na Wyspie Młyńskiej (grupa Promyczki reprezentuje nasz region jako dziecięcy zespół ludowy). Kolejny zespół wspólnie zakodował trasę robota na  kolorowym napisie CodeWeek, próbując zakończyć tańcem drogę ozobota.  W Gdańsku zespół oprócz wklejonych fotografii ważnych zabytków narysował plażę i opalających się na niej plażowiczów stwarzając im słoneczny, ciepły klimat. Inny zespół zaprogramował trasę ozobota w mieście Wrocław. Wszystkie dzieci wzbogaciły wiedzę o wybranych miastach Polski, jednak w szczególności skupiły się na zaplanowaniu najbliższych sercu terenów: Szubina i Bydgoszczy. Cykliczne zajęcia spowodowały wielkie zaangażowanie wśród dzieci, a gdy zadania zostały ukończone, to każde z dzieci,w myśl pedagogiki Planu Daltońskiego otrzymało naklejkę Codo Week na tablicy: "Już potrafię". Wydarzenie z programu Uczymy Dzieci Programować dało dzieciom wiele radości, a koniec poszczególnego zajęcia kończył się słowem: "tak szybko czas uciekał? i już obiad?". Uwieńczeniem pracy zespołowej przedszkolaków było przyklejenie poszczególnych miast z zaplanowaną trasą dla ozobota na konturze Polski wykonanym przez dzieci.

            Promyczki w sposób naukowoinspirujący, ale z dominacją zabawy weszły w świat nowej technologii, kształcąc wyobraźnię i kreatywność, logiczne algorytmiczne myślenie i pamięć. Planując i realizując zadania, działania, kształtowały w sobie potrzebę eksperymentowania, stawiania pytań i wnioskowania. Rozwijały spostrzegawczość, kojarzenie, umiejętność pracy zespołowej i projektowej. Świat wszechobecnej technologii zastosowały w sposób prosty dla dziecka, ale z uwzględnieniem zagadnień patriotycznych, integrując te dziedziny.

Opracowała: Jolanta Storzyńska


Zobacz wszystkie wpisy
od Jolka Storzyńska



Wyślij wiadomość
do Jolka Storzyńska

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź