Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Origami w przedszkolu


Wpis dodał(a) Jolka Storzyńska rok temu, wyświetleń 222


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Każdy człowiek jest wyjątkowy, może rozwijać nie tylko zdolności specjalne, ale także słabsze strony dzięki wykorzystywaniu mocnych stron – z teorii Howarda Gardnera, amerykańskiego psychologa.

         Tegorocznym hasłem w planie pracy Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie było rozwijanie inteligencji wielorakich dzieci poprzez realizacje planu daltońskiego. Według założenia Gardnera, inteligencja jest dynamiczna i wielopłaszczyznowa. Grupa Promyczków skupiła się na rozwijaniu inteligencji wizualno – przestrzennej, uwzględniając tworzenie form przestrzennych z dziećmi wykazującymi zainteresowanie techniką orgiami. Sztuka japońska orgiami rozwija sprawność manualną dzieci i rozbudza twórcze myślenie. Dziecko podczas składania papieru w kształcie kwadratu, pobudza układ nerwowy, integrując w ten sposób obie półkule mózgowe. Ingerencja mózgu sprawia, że dziecko jest twórcze, skoncentrowane na swojej pracy. Sztuka składania formy przestrzennej  wpływa na rozwijanie zdolności manualnych dziecka, doskonaląc analizę i syntezę wzrokowo – ruchową, a także kształcąc  pojęcia matematyczne. Dziecko podczas zabawy papierem, relaksuje się i cieszy z wykonanej pracy, tworząc cały wachlarz edukacyjnych doświadczeń. Utrwala nazewnictwo dotyczące wielkości, szerokości i długości, a także położenia w przestrzeni.  Uruchamia zmysł wzroku, słuchu i dotyku. Pracuje w indywidualnym tempie pracy,  utrzymując ład i porządek. Przestrzega ustalonych i przyjętych zasad i reguł, ucząc się współpracy w grupie.

         Twórcza zabawa techniką orgiami kształtuje osobowość małego dziecka: ćwiczy cierpliwość i precyzję,  stymuluje rozwój psychofizyczny, emocjonalny i społeczny oraz doskonali wewnętrzną dyscyplinę. Nauczyciel przyjął rolę doradcy a jednocześnie pomocnika podczas trudniejszych faz składania papieru. Zadbał również o wszechstronny rozwój dziecka, uwzględniając jego indywidualne predyspozycje i możliwości, które znalazły odzwierciedlenie podczas samodzielnego dokonywania wyboru zadania daltońskiego.

 

Opracowała: Jolanta Storzyńska

Komentarze
Wyślij wiadomość do Jolka Storzyńska