Wielkanocny koszyczek (Baśniowa Kapela)

Adam Szafraniec  
Marzec 2014

Nauczyciel: Oto koszyczek. W Wielką Sobotę niemal wszystkie dzieci zaniosą podobne koszyki z pokarmami do kościoła, do święcenia. Koszyczek tradycyjnie przyozdabiamy gałązkami bukszpanu. Jest to roślina, która każdej Wielkanocy jest zielona, nawet jeśli z uwagi na niesprzyjającą pogodę nie rozwiną s... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 537.71 kb
Stron: 3
Id: 4040

Zobacz również

edukacja regionalna
muzyka
scenariusz zajęć
Wielkanoc
wiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja regionalna
muzyka
scenariusz zajęć
Wielkanoc
wiosna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • wielkanocne kolorowanki (m.in. święconka, baranek wielkanocny) – znajdziesz je TU;
  • fotografie prezentujące elementy tradycyjnej święconki TU;
  • piosenka „Kurczątka” w wersji wokalnej – TU.
Dni wolne od pracy, od nauki, zamknięte przedszkola. Dlaczego? Bo święta – Święta Wielkanocne. Święta Bożego Narodzenia to wielkie przeżycie dla dzieci, czas obfi tujący w piękną i zrozumiałą symbolikę. Święta Wielkanocne są równie piękne, lecz dla dzieci niełatwe do zrozumienia. Zajęcia w przedszkolach mają pomóc najmłodszym zrozumieć ten uroczysty czas.

W scenariuszu określono następujące cele:
  • uświadamianie dzieciom istoty oraz piękna wielkanocnej tradycji;
  • uświadamianie dzieciom ważności podtrzymywania tradycji i jej miejsca w naszej kulturze;
  • wyzwalanie w dzieciach dobra poprzez kształtowanie wrażliwości i szacunku dla pokarmów;
  • uwrażliwianie na biedę i problem głodu na świecie;
  • przybliżenie znaczenia Świąt Wielkanocnych.
Nauczyciel: Oto koszyczek. W Wielką Sobotę niemal wszystkie dzieci zaniosą podobne koszyki z pokarmami do kościoła, do święcenia. Koszyczek tradycyjnie przyozdabiamy gałązkami bukszpanu. Jest to roślina, która każdej Wielkanocy jest zielona, nawet jeśli z uwagi na niesprzyjającą pogodę nie rozwiną się bazie. Zimozielony bukszpan symbolizuje trwałość życia i nieśmiertelność. A bazie – jeśli zdążą się pojawić – w kontekście Wielkanocy są symbolem nowego życia. Do koszyczka powinno się włożyć baranka wielkanocnego, jaja (mogą być wydmuszki oraz – koniecznie – jaja ugotowane, którymi będziemy się dzielić w czasie śniadania wielkanocnego po złożeniu sobie życzeń), chleb, starte buraki (ćwikła), kiełbasę, szynkę, sól i tarty chrzan. Każda z tych potraw i przypraw ma jakieś znaczenie. Wymienimy najważniejsze z nich: • Baranek wielkanocny, który może być zrobiony z ciasta, z cukru lub z czekolady, symbolizuje Pana Jezusa. Baranka w dawnych wiekach składało się w ofierze. Pan Jezus, ponieważ umarł za nas na krzyżu, został w Piśmie Świętym nazwany Barankiem Ofiarnym. • Jajo to symbol życia i Zmartwychwstania, bowiem pisklę samo, w odpowiednim czasie, rozbija skorupkę i wydostaje się na zewnątrz – jak Jezus z grobu po swoim Zmartwychwstaniu. • Ćwikła, ze względu na kolor, jest symbolem męki Pana Jezusa.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania