Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 473.93 kb
Stron: 2
Id: 3690

Wielka sprawa – nasze prawa (scenariusz zajęć)

Agnieszka Grusiecka, Agnieszka Jasińska   Listopad 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Znajdź swój zespół. Zabawa ruchowa – w tle gra skoczna muzyka, dzieci swobodnie tańczą. Na przerwę w muzyce przedszkolaki odnajdują członków swojego zespołu i mocno się przytulają. Powtarzamy zabawę kilkakrotnie. Ostatecznie dzieci siadają w małych kołach wśród cz... więcej
Pobierz

Zobacz również

prawa dzieckascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • karty pracy do ćwiczeń i zabaw – do pobrania TU;
  • obrazki symbolizujące poszczególne prawa dziecka (do stworzenia z nich puzzli) – TU;
  • plakat „Prawa dziecka”, który został dołączony do numeru 8-9.142-143.2013. TU możesz go zobaczyć i zamówić;
  • podkład do piosenki „Moje prawa” - TU.
Zawarto w nim następujące cele:
1) ogólne:
  • zapoznanie z wybranymi prawami dziecka;
  • doskonalenie umiejętności współpracy w zespole.
2) szczegółowe – dziecko:
  • układa puzzle przedstawiające prawa dziecka według Janusza Korczaka;
  • podejmuje próbę dopasowania (dopasowuje) odpowiedniego napisu (sześciolatki);
  • podejmuje próbę wykonania (wykonuje) zadania z kart pracy;
  • odejmuje próbę przedstawienia (przedstawia) wybrane prawo dziecka w formie scenki;
  • odnajduje członków zespołu.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Znajdź swój zespół. Zabawa ruchowa – w tle gra skoczna muzyka, dzieci swobodnie tańczą. Na przerwę w muzyce przedszkolaki odnajdują członków swojego zespołu i mocno się przytulają. Powtarzamy zabawę kilkakrotnie. Ostatecznie dzieci siadają w małych kołach wśród członków swojego zespołu. Zadania dla zespołów z wykorzystaniem kart pracy: • znajdźcie co najmniej pięć różnic pomiędzy obrazkami; • dorysujcie do koła własną, dowolną kompozycję (rysuje każdy członek grupy po kolei, dorysowuje kredką to, na co ma ochotę) – w efekcie ma powstać abstrakcyjny, fantazyjny obrazek; • labirynt; • ułóżcie figury geometryczne według podanego wzoru. Za każde wykonane zadanie zespół otrzymuje jeden kawałek puzzla przedstawiającego prawo dziecka. Dzieci układają kawałki puzzli w całość.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania