Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 2504.3 kb
Id: 5553

W którym sklepie znajdziesz bułki, a gdzie książki zdejmiesz z półki? [PNP – dzieci młodsze]

Zespół redakcyjny PNP   Styczeń 2016

Cele ogólne: • wzbogacenie wiadomości i słownika dzieci w zakresie rodzajów sklepów i produktów w nich dostępnych; • stwarzanie możliwości porównywania ciężaru przedmiotów poprzez manipulowanie i ważenie na wadze szalkowej – stosowanie określeń: ciężki, cięższy, lekki, lżejszy, waży tyle samo; ... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja matematycznamuzykascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Przewodnik Nauczyciela Przedszkola

Więcej z tego numeru

Styczeń 2016

 

 

Propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci młodszych na luty.Materiał stanowi część Przewodnika Nauczyciela Przedszkola. Pobierając go zapoznaj się także z artykułem „Czym jest Przewodnik Nauczyciela Przedszkola i dlaczego powstał?”, w którym znajdziesz wiele istotnych wskazówek dotyczących korzystania z niego.

 

 

 


Cele ogólne: • wzbogacenie wiadomości i słownika dzieci w zakresie rodzajów sklepów i produktów w nich dostępnych; • stwarzanie możliwości porównywania ciężaru przedmiotów poprzez manipulowanie i ważenie na wadze szalkowej – stosowanie określeń: ciężki, cięższy, lekki, lżejszy, waży tyle samo; • stwarzanie okazji do używania zwrotów grzecznościowych i prowadzenia rozmowy w formie dialogu podczas inicjowanej przez nauczyciela zabawy w sklep oraz w sytuacjach codziennych; • doskonalenie wrażliwości zmysłowej (wzrok, słuch, dotyk, węch, smak); • poznanie wybranych możliwości radzenia sobie w sytuacjach zagrażających własnemu bezpieczeństwu (zgubienie się w sklepie); • stwarzanie okazji do sensownego grupowania, segregowania różnych obiektów i słownego uzasadniania, dlaczego do siebie pasują lub nie; • doskonalenie umiejętności maszerowania przy muzyce oraz interpretowania ruchem i gestem utworów instrumentalnych.