Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

W herbacianym raju – testujemy nasze zmysły (scenariusz zajęć)

Dagmara Czyż (Góralczyk)   Luty 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Test zmysłów. Zabawa sensoryczna – każde dziecko wybiera sobie jeden z dostępnych gatunków herbat do zaparzenia oraz przyrządy, które będą potrzebne do przygotowania naparu: • Widzę... – określanie przez dzieci kolorów uzyskanych po zalaniu herbaty wodą. Można ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie filiżanek - znajdziesz je TU;
  • fotografie przedstawiające różne dodatki do herbaty, z opisem i ich wartości dla zdrowia - TU;
  • szablon filiżanki - TU.
Określono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • formułują wypowiedzi w oparciu o wrażenia zmysłowe;
  • nazywają kolory;
  • używają przymiotników służących określaniu cech przedmiotów;
  • podejmują próby samodzielnego wykonania naparu herbacianego;
  • posługują się nożem oraz wiedzą, do czego służy moździerz;
  • dokonują samodzielnych wyborów;
  • doskonalą motorykę małą;
  • rozwijają twórczą ekspresję werbalną oraz ruchowo-pantomimiczną.
Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Test zmysłów. Zabawa sensoryczna – każde dziecko wybiera sobie jeden z dostępnych gatunków herbat do zaparzenia oraz przyrządy, które będą potrzebne do przygotowania naparu: • Widzę... – określanie przez dzieci kolorów uzyskanych po zalaniu herbaty wodą. Można zaproponować wymyślenie nowych nazw do powstałych kolorów. Może któreś dziecko potrafi już określić, jaki gatunek herbaty ma w szklance. • Czuję... – poznawanie zapachu różnych gatunków herbat. Można zaproponować dzieciom rozpoznanie rodzaju herbaty z zawiązanymi oczami. • Smakuję… – dzieci wlewają herbatę do odpowiedniego dzbanka, zostawiają sobie łyk naparu do spróbowania. Następnie kosztują herbat z pozostałych dzbanków. Próbują rozpoznać gatunek herbaty z zawiązanymi oczami. b) Moja filiżanka. Dzieci otrzymują kartę pracy z narysowaną filiżanką (gotową kartę pracy znajdziesz na www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), ozdabiają ją według uznania. Nauczyciel może zostawić dzieciom wybór w wyborze techniki wykonania pracy, dostarcza tylko potrzebne materiały (np. kredki ołówkowe, pastele olejne i suche, kolorowy papier, klej, nożyczki, plastelina). Inspiracją do wykonania filiżanek mogą być przyniesione przez nauczyciela przedmioty oraz ilustracje.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się