Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 359.04 kb
Id: 3959

W herbacianym raju – testujemy nasze zmysły (scenariusz zajęć)

Dagmara Czyż (Góralczyk)   Luty 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Test zmysłów. Zabawa sensoryczna – każde dziecko wybiera sobie jeden z dostępnych gatunków herbat do zaparzenia oraz przyrządy, które będą potrzebne do przygotowania naparu: • Widzę... – określanie przez dzieci kolorów uzyskanych po zalaniu herbaty wodą. Można ... więcej
Pobierz

Zobacz również

czterolatekpięciolatekrozwój poznawczyscenariusz zajęćsześciolatektrzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie filiżanek - znajdziesz je TU;
  • fotografie przedstawiające różne dodatki do herbaty, z opisem i ich wartości dla zdrowia - TU;
  • szablon filiżanki - TU.
Określono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • formułują wypowiedzi w oparciu o wrażenia zmysłowe;
  • nazywają kolory;
  • używają przymiotników służących określaniu cech przedmiotów;
  • podejmują próby samodzielnego wykonania naparu herbacianego;
  • posługują się nożem oraz wiedzą, do czego służy moździerz;
  • dokonują samodzielnych wyborów;
  • doskonalą motorykę małą;
  • rozwijają twórczą ekspresję werbalną oraz ruchowo-pantomimiczną.
Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Test zmysłów. Zabawa sensoryczna – każde dziecko wybiera sobie jeden z dostępnych gatunków herbat do zaparzenia oraz przyrządy, które będą potrzebne do przygotowania naparu: • Widzę... – określanie przez dzieci kolorów uzyskanych po zalaniu herbaty wodą. Można zaproponować wymyślenie nowych nazw do powstałych kolorów. Może któreś dziecko potrafi już określić, jaki gatunek herbaty ma w szklance. • Czuję... – poznawanie zapachu różnych gatunków herbat. Można zaproponować dzieciom rozpoznanie rodzaju herbaty z zawiązanymi oczami. • Smakuję… – dzieci wlewają herbatę do odpowiedniego dzbanka, zostawiają sobie łyk naparu do spróbowania. Następnie kosztują herbat z pozostałych dzbanków. Próbują rozpoznać gatunek herbaty z zawiązanymi oczami. b) Moja filiżanka. Dzieci otrzymują kartę pracy z narysowaną filiżanką (gotową kartę pracy znajdziesz na www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), ozdabiają ją według uznania. Nauczyciel może zostawić dzieciom wybór w wyborze techniki wykonania pracy, dostarcza tylko potrzebne materiały (np. kredki ołówkowe, pastele olejne i suche, kolorowy papier, klej, nożyczki, plastelina). Inspiracją do wykonania filiżanek mogą być przyniesione przez nauczyciela przedmioty oraz ilustracje.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania