W herbacianym raju – testujemy nasze zmysły (scenariusz zajęć)

Dagmara Czyż (Góralczyk)  
Luty 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Test zmysłów. Zabawa sensoryczna – każde dziecko wybiera sobie jeden z dostępnych gatunków herbat do zaparzenia oraz przyrządy, które będą potrzebne do przygotowania naparu: • Widzę... – określanie przez dzieci kolorów uzyskanych po zalaniu herbaty wodą. Można ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 2
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 359.04 kb
Id: 3959

Zobacz również

czterolatek
pięciolatek
rozwój poznawczy
scenariusz zajęć
sześciolatek
trzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
czterolatek
pięciolatek
rozwój poznawczy
scenariusz zajęć
sześciolatek
trzylatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie filiżanek - znajdziesz je TU;
  • fotografie przedstawiające różne dodatki do herbaty, z opisem i ich wartości dla zdrowia - TU;
  • szablon filiżanki - TU.
Określono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • formułują wypowiedzi w oparciu o wrażenia zmysłowe;
  • nazywają kolory;
  • używają przymiotników służących określaniu cech przedmiotów;
  • podejmują próby samodzielnego wykonania naparu herbacianego;
  • posługują się nożem oraz wiedzą, do czego służy moździerz;
  • dokonują samodzielnych wyborów;
  • doskonalą motorykę małą;
  • rozwijają twórczą ekspresję werbalną oraz ruchowo-pantomimiczną.
Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Test zmysłów. Zabawa sensoryczna – każde dziecko wybiera sobie jeden z dostępnych gatunków herbat do zaparzenia oraz przyrządy, które będą potrzebne do przygotowania naparu: • Widzę... – określanie przez dzieci kolorów uzyskanych po zalaniu herbaty wodą. Można zaproponować wymyślenie nowych nazw do powstałych kolorów. Może któreś dziecko potrafi już określić, jaki gatunek herbaty ma w szklance. • Czuję... – poznawanie zapachu różnych gatunków herbat. Można zaproponować dzieciom rozpoznanie rodzaju herbaty z zawiązanymi oczami. • Smakuję… – dzieci wlewają herbatę do odpowiedniego dzbanka, zostawiają sobie łyk naparu do spróbowania. Następnie kosztują herbat z pozostałych dzbanków. Próbują rozpoznać gatunek herbaty z zawiązanymi oczami. b) Moja filiżanka. Dzieci otrzymują kartę pracy z narysowaną filiżanką (gotową kartę pracy znajdziesz na www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl), ozdabiają ją według uznania. Nauczyciel może zostawić dzieciom wybór w wyborze techniki wykonania pracy, dostarcza tylko potrzebne materiały (np. kredki ołówkowe, pastele olejne i suche, kolorowy papier, klej, nożyczki, plastelina). Inspiracją do wykonania filiżanek mogą być przyniesione przez nauczyciela przedmioty oraz ilustracje.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania