
Sześciolatki w przedszkolu. Jak rozwijać ich umysły i należycie przygotować do szkoły? Autorski program edukacyjny i szkice metodyczne, cz. 11
Praca zbiorowa pod redakcją prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Sześciolatki w przedszkolu. Jak rozwijać ich umysły i należycie przygotować do szkoły? Autorski program edukacyjny i szkice metodyczne, cz. 11 Część 11: dr hab. prof. APS Małgorzata Kupisiewicz Wychowanie ekonomiczn... więcej
Praca zbiorowa pod redakcją prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
Sześciolatki w przedszkolu. Jak rozwijać ich umysły i należycie przygotować do szkoły? Autorski program edukacyjny i szkice metodyczne, cz. 11
Część 11:
dr hab. prof. APS Małgorzata Kupisiewicz
Wychowanie ekonomiczne sześciolatków w domu i w przedszkolu. Poznawanie wartości pieniądza w systemie monetarnym, nabywanie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych, odkrywanie zasad gospodarowania pieniędzmi.
W tej części znajdziesz:
- Czym jest socjalizacja/wychowanie ekonomiczne dzieci;
- Czym należy się kierować, podejmując działania związane z wychowaniem ekonomicznym dzieci;
- Wspomaganie dzieci w rozumieniu wartości nominalnej pieniądza i gradacji jego wartości oraz sprawnym dokonywaniu obliczeń pieniężnych w sytuacji kupnosprzedaż. Nabywanie kompetencji w racjonalnym gospodarowaniu pieniędzmi;
- O konieczności współpracy z rodzicami;
- Rozwijanie świadomości ekonomicznej dzieci.
W przyszłym miesiącu:
Ewa Zielińska
Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
Wdrażanie dzieci do udziału w małych formach teatralnych, także do kulturalnego zachowania się w kinie, w teatrze, na koncertach.
Krótko o tym, jak uczyć dzieci wierszy na pamięć.
Dodatek stanowi integralną część miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (2.197/2018 – materiały na marzec).
Cykliczny dodatek dołączany jest do każdego wydania miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA od wydania nr 9.180/2016 z materiałami na październik.
Publikacja obejmie wszystkie obszary edukacji przedszkolnej sześciolatków wraz z przygotowaniem do nauki szkolnej. Jest to, więc program edukacyjny zawierający cele i treści kształcenia oraz szkice metodyczne z opisem wzorcowych zajęć z sześciolatkami. W szkicach zostały ujęte treści dotyczące wspomagania dzieci w rozwoju umysłowym i rozwijania zadatków uzdolnień, odpowiednio do specyfiki danego obszaru edukacyjnego.