Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 392.61 kb
Stron: 2
Id: 4210

Skąd się bierze prąd?, cz. II (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Anna Gorczak   Maj 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Niebezpieczne miejsca. Nauczyciel zaprasza dzieci na wycieczkę po przedszkolnych korytarzach w poszukiwaniu miejsc oznaczonych symbolem „Uwaga, prąd!”. Zwrócenie uwagi dzieci na fakt, że miejsca te ze względu na szczególne niebezpieczeństwo umieszczone są ta... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 1

Zobacz również

bezpieczeństwometoda projektówpięciolatekscenariusz zajęćtechnikaurządzenia elektryczne

Więcej z działu

Technika i zabawy konstrukcyjne

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna – list do jego treści. Znajdziesz go TU.

Scenariusz został podzielony na dwa spotkania, za których cel Autorka obrała:

  • samodzielne zaprojektowanie symbolu, rozwijanie wyobraźni twórczej, stymulowanie rozwoju graficznego, budowanie dłuższej wypowiedzi, zaprezentowanie swojej pracy na forum grupy, udział dzieci w zabawie tropiącej;
  • rozwijanie umiejętności zadawania pytań, rozwiązywania i zadawania zagadek, stymulowanie procesów kojarzenia, stymulowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Niebezpieczne miejsca. Nauczyciel zaprasza dzieci na wycieczkę po przedszkolnych korytarzach w poszukiwaniu miejsc oznaczonych symbolem „Uwaga, prąd!”. Zwrócenie uwagi dzieci na fakt, że miejsca te ze względu na szczególne niebezpieczeństwo umieszczone są tam, gdzie dzieci nie mają dostępu. ● Prąd to nie zabawka. Nauka piosenki „Prąd to nie zabawka” (sł. Agnieszka Sawicka, muz. Maria Broda-Bajak) – podkład muzyczny wraz z tekstem i zapisem nutowym piosenki możesz pobrać ze strony www.prad.blizejprzedszkola.pl. ● Symbol. Twórcza zabawa plastyczna, polegająca na samodzielnym zaprojektowaniu przez dzieci symbolu, który oznaczałby: „Uwaga! Prąd!”. Będzie to praca na małym formacie, gdyż dodatkowym jej celem jest rozwijanie umiejętności rozplanowania pracy na ograniczonej przestrzeni.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania