Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 595.26 kb
Stron: 3
Id: 4039

Razem śmielej i weselej - wiosenne zabawy plastyczne

Izabela Dobosz, Anna Dróżdż, Sabina Grajber, Magdalena Jelonek   Marzec 2014

Przykładowe propozycje: a) Tęcza. • Pomoce: duży arkusz białego papieru, farby plakatowe, grube pędzle do golenia, małe gąbki. • Wykonanie: Nauczyciel dzieli dzieci w pary (jedno dziecko z grupy ogólnodostępnej, drugie ze spektrum autyzmu). Następnie prezentuje dzieciom obrazek z tęczą – zwraca uwa... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja międzykulturowaplastykawiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Różne formy plastyczne

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie wiosennych kwiatów – znajdziesz je TU;
  • tematyczne, kwiatowe kolorowankiTU;
  • kolorowanki z dziećmi różnych narodowościTU;
  • plakat tematyczny „Dzieci świata”, który został dołączony do bieżącego numeru – TU możesz go zobaczyć.
Określono w nim następujące cele zajęć:
  • rozwijanie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • wdrażanie do udzielania pomocy kolegom, koleżankom;
  • doskonalenie umiejętności dzielenia się czynnościami podczas wspólnie wykonywanej pracy;
  • rozwijanie zainteresowań;
  • rozwijanie poczucia empatii.
Przykładowe propozycje: a) Tęcza. • Pomoce: duży arkusz białego papieru, farby plakatowe, grube pędzle do golenia, małe gąbki. • Wykonanie: Nauczyciel dzieli dzieci w pary (jedno dziecko z grupy ogólnodostępnej, drugie ze spektrum autyzmu). Następnie prezentuje dzieciom obrazek z tęczą – zwraca uwagę na jej kolory. Każda para otrzymuje arkusz białego papieru z konturem tęczy. Dzieci w zespołach wybierają farby plakatowe w odpowiednim kolorze i przy pomocy grubych pędzli i małych gąbek wypełniają kontur tęczy, tworzą tło i łąkę (fot. 4, 5). b) Kwiaty na powitanie wiosny. • Pomoce: bukiet żywych kwiatów, duży arkusz szarego papieru, różnokolorowa plastelina, wykałaczki. • Wykonanie: Grupa razem z nauczycielem ogląda bukiet żywych kwiatów. Dzieci mogą odrywać płatki, wąchać je, oglądać, wodzić palcami po żyłkach liści itp. Przedszkolaki siadają przy stoliku, prowadzący rozdaje plastelinę w różnych kolorach. Każde dziecko wybiera dowolny kolor, a następnie formuje kulki. Potem na dużym arkuszu papieru dzieci przylepiają kulki, lekko rozgniatając je palcem. Bukiet uzupełniają kulkami z zielonej plasteliny w ten sam sposób. Na końcu wykałaczką „rysują” linie – takie, jakie zaobserwowały na prawdziwych kwiatach (fot. 6).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania