Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 317.25 kb
Stron: 4
Id: 3965

Ptasie radio (zajęcia dla 5-, 6-latków)

Monika Majewska   Luty 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: Sroka złodziejka. Zabawa muzyczno-ruchowa do utworu Gioacchino Rossiniego – La Gazza Ladra (Ouverture). Dzieci zamieniają się w ptaszki – zakładają swoje skrzydła i stają w rozsypce na dywanie. Nauczyciel rozdaje dzieciom instrumenty (np. grzechotki, klawesy, ... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja czytelniczaedukacja przyrodniczapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • piękne, barwne fotografie wszystkich ptaków z wiersza J. Tuwima „Ptasie radio” - znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „Trzy kurki” - TU.
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • w skupieniu słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści;
  • rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki;
  • wykonuje proste ćwiczenia logopedyczne;
  • gra na instrumentach w rytmie utworu muzycznego;
  • naśladuje odgłosy ptaków;
  • sprawnie przelicza w zakresie od 1 do 10;
  • rozwiązuje proste działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10;
  • ustala równoliczność zbiorów; określa, gdzie jest mniej, a gdzie więcej elementów;
  • rozumie treść zadania i podaje rozwiązanie wspomagając się liczmanami;
  • wykonuje pracę techniczną z niewielką pomocą nauczyciela;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: Sroka złodziejka. Zabawa muzyczno-ruchowa do utworu Gioacchino Rossiniego – La Gazza Ladra (Ouverture). Dzieci zamieniają się w ptaszki – zakładają swoje skrzydła i stają w rozsypce na dywanie. Nauczyciel rozdaje dzieciom instrumenty (np. grzechotki, klawesy, dzwonki, kastaniety). Dzieci poruszają się w rytmie muzyki po sali. Nauczyciel co jakiś czas podnosi do góry inny instrument. Dzieci, które mają ten sam instrument, zatrzymują się w miejscu i wygrywają rytm utworu, a pozostałe poruszają się jak ptaszki pomiędzy stojącymi dziećmi (biegają na paluszkach i dla bezpieczeństwa nie machają rękami – skrzydła mają na plecach, więc nie ma takiej potrzeby). Dla urozmaicenia nauczyciel może podnieść do góry dwa instrumenty. ● Ptaszki do gniazd. Zabawa matematyczna – nauczyciel rozkłada na dywanie „gniazda” (małe obręcze i koła hula-hop). Dzieci poruszają się po sali w rytmie wesołej muzyki, na przerwę w muzyce „ptaszki wracają do gniazd”. W trakcie trwania muzyki nauczyciel układa przed gniazdami kartki z cyframi od 1 do 10 oraz kartki z prostymi działaniami na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 (np. 2 + 3; 6 - 1). Do dużego gniazda może wejść tylko tyle dzieci, ile wskazuje cyfra lub wynik działania, a w małym gnieździe może być tylko jeden ptak. W trakcie przerwy w muzyce dzieci wspólnie z nauczycielem sprawdzają, czy w gniazdach jest właściwa liczba ptaszków. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania