Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 819.58 kb
Stron: 3
Id: 130

Prymarne sylaby otwarte - początki czytania lewopółkulowego (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Grudzień 2010

Jak wynika z badań, dzieci łatwiej się uczą na zadaniach z sylabami niż z fonemami. Dzięki rozpoznawaniu zapisanych sylab dziecko może odczytywać nowe wyrazy według mechanizmów lewopółkulowych, niezależnych od globalnego rozpoznawania zapisanych słów, które jest jedynie w... więcej
Pobierz

Zobacz również

nauka czytaniasymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniacykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Jak wynika z badań, dzieci łatwiej się uczą na zadaniach z sylabami niż z fonemami. Dzięki rozpoznawaniu zapisanych sylab dziecko może odczytywać nowe wyrazy według mechanizmów lewopółkulowych, niezależnych od globalnego rozpoznawania zapisanych słów, które jest jedynie wstępnym etapem, ćwiczącym pamięć wzrokową i koncentrację.


Poprzez lekturę artykułu dowiemy się, jak wygląda mechanizm percepcji mowy oparty na słuchowym i artykulacyjnym wyodrębnianiu sylaby, a także zapoznamy się z przebiegiem etapu przygotowawczego w czytaniu lewopółkulowym (powtarzanie, rozpoznawanie i odczytywanie sylab otwartych).