Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 819.58 kb
Stron: 3
Id: 130

Prymarne sylaby otwarte - początki czytania lewopółkulowego (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Grudzień 2010

Jak wynika z badań, dzieci łatwiej się uczą na zadaniach z sylabami niż z fonemami. Dzięki rozpoznawaniu zapisanych sylab dziecko może odczytywać nowe wyrazy według mechanizmów lewopółkulowych, niezależnych od globalnego rozpoznawania zapisanych słów, które jest jedynie w... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

nauka czytaniasymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniacykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Jak wynika z badań, dzieci łatwiej się uczą na zadaniach z sylabami niż z fonemami. Dzięki rozpoznawaniu zapisanych sylab dziecko może odczytywać nowe wyrazy według mechanizmów lewopółkulowych, niezależnych od globalnego rozpoznawania zapisanych słów, które jest jedynie wstępnym etapem, ćwiczącym pamięć wzrokową i koncentrację.


Poprzez lekturę artykułu dowiemy się, jak wygląda mechanizm percepcji mowy oparty na słuchowym i artykulacyjnym wyodrębnianiu sylaby, a także zapoznamy się z przebiegiem etapu przygotowawczego w czytaniu lewopółkulowym (powtarzanie, rozpoznawanie i odczytywanie sylab otwartych).