Prymarne sylaby otwarte - początki czytania lewopółkulowego (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek   
Grudzień 2010

Jak wynika z badań, dzieci łatwiej się uczą na zadaniach z sylabami niż z fonemami. Dzięki rozpoznawaniu zapisanych sylab dziecko może odczytywać nowe wyrazy według mechanizmów lewopółkulowych, niezależnych od globalnego rozpoznawania zapisanych słów, które jest jedynie w... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 819.58 kb
Stron: 3
Id: 130

Zobacz również

nauka czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
nauka czytania


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Jak wynika z badań, dzieci łatwiej się uczą na zadaniach z sylabami niż z fonemami. Dzięki rozpoznawaniu zapisanych sylab dziecko może odczytywać nowe wyrazy według mechanizmów lewopółkulowych, niezależnych od globalnego rozpoznawania zapisanych słów, które jest jedynie wstępnym etapem, ćwiczącym pamięć wzrokową i koncentrację.


Poprzez lekturę artykułu dowiemy się, jak wygląda mechanizm percepcji mowy oparty na słuchowym i artykulacyjnym wyodrębnianiu sylaby, a także zapoznamy się z przebiegiem etapu przygotowawczego w czytaniu lewopółkulowym (powtarzanie, rozpoznawanie i odczytywanie sylab otwartych).