Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Prośby Dziecka - część III

Anna Szczypczyk  
Styczeń 2016

Lęki dzieci to efekt uboczny ich odkryć poznawczych. Małe dzieci zaczynają odczuwać lęk przed obcymi około siódmego miesiąca życia, gdy zaczynają rozróżniać osoby znajome od obcych. Lęk kilkulatka przed zwierzętami, ciemnością czy potworami to efekt jego rozwijającej się wyobraźni. Pod koniec wieku ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 1
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 321.51 kb
Id: 5547

Zobacz również

lęki dziecięce
nagroda i kara
psychologia
rozwój dziecka
rozwój poznawczy

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
lęki dziecięce
nagroda i kara
psychologia
rozwój dziecka
rozwój poznawczy


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Styczeń 2016

Lęki dzieci to efekt uboczny ich odkryć poznawczych. Małe dzieci zaczynają odczuwać lęk przed obcymi około siódmego miesiąca życia, gdy zaczynają rozróżniać osoby znajome od obcych. Lęk kilkulatka przed zwierzętami, ciemnością czy potworami to efekt jego rozwijającej się wyobraźni. Pod koniec wieku przedszkolnego pojawiają się lęki dotyczące utraty, śmierci, co wiąże się z rozwojem myślenia i odkrywaniem zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie. Lęk jest więc naturalną konsekwencją dokonywanych odkryć i poszerzającej się perspektywy dziecka. Żaden lęk nie jest bezpodstawny, czasem tylko jego podstawa nie jest zawarta bezpośrednio w przedmiocie obawy. Zadaniem dorosłego jest dostrzec przyczynę dziecięcego strachu i dostarczyć odpowiedniego wsparcia. (…) Dzieci uczą się i popełniają błędy. To prawo ucznia, który dopiero zdobywa wiedzę o świecie zarówno tym fizycznym, jak i społecznym. Wiele jednak zależy też od nauczyciela, od tego jak zareaguje na błędy. Czy konsekwencje będą źródłem wiedzy i nowych kompetencji, czy jedynie okazją do poczucia porażki oraz wstydu. Dzieci popełniają błędy w odniesieniu do przedmiotów i ludzi. (…)

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania