Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 321.51 kb
Stron: 2
Id: 5547
Wielkość: 321.51 kb
Stron: 2
Id: 5547
Prośby Dziecka - część III
Anna Szczypczyk
Styczeń 2016
Lęki dzieci to efekt uboczny ich odkryć poznawczych. Małe dzieci zaczynają odczuwać lęk przed obcymi około siódmego miesiąca życia, gdy zaczynają rozróżniać osoby znajome od obcych. Lęk kilkulatka przed zwierzętami, ciemnością czy potworami to efekt jego rozwijającej się wyobraźni. Pod koniec wieku ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Lęki dzieci to efekt uboczny ich odkryć poznawczych. Małe dzieci zaczynają odczuwać lęk przed obcymi około siódmego miesiąca życia, gdy zaczynają rozróżniać osoby znajome od obcych. Lęk kilkulatka przed zwierzętami, ciemnością czy potworami to efekt jego rozwijającej się wyobraźni. Pod koniec wieku ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Lęki dzieci to efekt uboczny ich odkryć poznawczych. Małe dzieci zaczynają odczuwać lęk przed obcymi około siódmego miesiąca życia, gdy zaczynają rozróżniać osoby znajome od obcych. Lęk kilkulatka przed zwierzętami, ciemnością czy potworami to efekt jego rozwijającej się wyobraźni. Pod koniec wieku przedszkolnego pojawiają się lęki dotyczące utraty, śmierci, co wiąże się z rozwojem myślenia i odkrywaniem zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie. Lęk jest więc naturalną konsekwencją dokonywanych odkryć i poszerzającej się perspektywy dziecka. Żaden lęk nie jest bezpodstawny, czasem tylko jego podstawa nie jest zawarta bezpośrednio w przedmiocie obawy. Zadaniem dorosłego jest dostrzec przyczynę dziecięcego strachu i dostarczyć odpowiedniego wsparcia. (…) Dzieci uczą się i popełniają błędy. To prawo ucznia, który dopiero zdobywa wiedzę o świecie zarówno tym fizycznym, jak i społecznym. Wiele jednak zależy też od nauczyciela, od tego jak zareaguje na błędy. Czy konsekwencje będą źródłem wiedzy i nowych kompetencji, czy jedynie okazją do poczucia porażki oraz wstydu. Dzieci popełniają błędy w odniesieniu do przedmiotów i ludzi. (…)
