Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 605.67 kb
Stron: 3
Id: 3440

Podróż do Bajkolandii – scenariusz zajęć dla dzieci 5-, 6-letnich

Elżbieta Utracka   Magazyn specjalny 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Wizyta w Krainie Kopciuszka. Do następnej krainy dzieci najpierw maszerują, wysoko unosząc kolana, następnie skaczą na obu nogach, potem na lewej i na prawej i znowu maszerują... itd. (powtarzają kilkakrotnie). Kopciuszek zostawił dla dzieci zadanie do rozwiązania... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja czytelniczapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki wyciszającej „Cicho, cicho, ciii” - TU;
  • nagranie "Odgłosy lasu" - TU;
  • karty pracy - zimowe obrazki różniące się szczegółami: TU;
  • ilustracje do opisanych zabaw – TU.
Zawarto w nim następujące cele ogólne:
  • doskonalenie percepcji wzrokowej;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
  • doskonalenie sprawności motorycznej;
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji w przestrzeni;
  • ćwiczenie pamięci słuchowej;
  • ćwiczenie logicznego myślenia;
  • ćwiczenie analizy sylabowej.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Wizyta w Krainie Kopciuszka. Do następnej krainy dzieci najpierw maszerują, wysoko unosząc kolana, następnie skaczą na obu nogach, potem na lewej i na prawej i znowu maszerują... itd. (powtarzają kilkakrotnie). Kopciuszek zostawił dla dzieci zadanie do rozwiązania: należy wybrać z pudełka rzeczy, które pasują do tej bajki (w pudełku znajdują się różne przedmioty lub karty obrazkowe, np. pantofelek, sukienka, dynia, koń, i inne niezwiązane z bajką, np. smycz dla psa, wałek do ciasta itp.). Dzieci kolejno wyciągają przedmioty, podają ich nazwy, dzielą wyrazy na sylaby, jednocześnie klaskając, po czym określają, czy dany przedmiot jest związany z bajką. Następnie tańczą do muzyki, wyobrażając sobie, że są na balu w zamku (może to być „Menuet” lub dowolny taniec, najlepiej do muzyki z okresu baroku, np. J.S. Bach „Koncert Skrzypcowy”).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania