Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 605.67 kb
Stron: 3
Id: 3440

Podróż do Bajkolandii – scenariusz zajęć dla dzieci 5-, 6-letnich

Elżbieta Utracka   Magazyn specjalny 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Wizyta w Krainie Kopciuszka. Do następnej krainy dzieci najpierw maszerują, wysoko unosząc kolana, następnie skaczą na obu nogach, potem na lewej i na prawej i znowu maszerują... itd. (powtarzają kilkakrotnie). Kopciuszek zostawił dla dzieci zadanie do rozwiązania... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.
Pomoce dydaktyczne 4

Zobacz również

edukacja czytelniczapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki wyciszającej „Cicho, cicho, ciii” - TU;
  • nagranie "Odgłosy lasu" - TU;
  • karty pracy - zimowe obrazki różniące się szczegółami: TU;
  • ilustracje do opisanych zabaw – TU.
Zawarto w nim następujące cele ogólne:
  • doskonalenie percepcji wzrokowej;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
  • doskonalenie sprawności motorycznej;
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji w przestrzeni;
  • ćwiczenie pamięci słuchowej;
  • ćwiczenie logicznego myślenia;
  • ćwiczenie analizy sylabowej.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Wizyta w Krainie Kopciuszka. Do następnej krainy dzieci najpierw maszerują, wysoko unosząc kolana, następnie skaczą na obu nogach, potem na lewej i na prawej i znowu maszerują... itd. (powtarzają kilkakrotnie). Kopciuszek zostawił dla dzieci zadanie do rozwiązania: należy wybrać z pudełka rzeczy, które pasują do tej bajki (w pudełku znajdują się różne przedmioty lub karty obrazkowe, np. pantofelek, sukienka, dynia, koń, i inne niezwiązane z bajką, np. smycz dla psa, wałek do ciasta itp.). Dzieci kolejno wyciągają przedmioty, podają ich nazwy, dzielą wyrazy na sylaby, jednocześnie klaskając, po czym określają, czy dany przedmiot jest związany z bajką. Następnie tańczą do muzyki, wyobrażając sobie, że są na balu w zamku (może to być „Menuet” lub dowolny taniec, najlepiej do muzyki z okresu baroku, np. J.S. Bach „Koncert Skrzypcowy”).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania