Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 520.32 kb
Stron: 2
Id: 145

Podcinać czy nie? (o wędzidełku podjęzykowym)

Monika Nawrocka-Matera   Grudzień 2010

Temat wędzidełka podjęzykowego poruszany był już na łamach BLIŻEJ PRZEDSZKOLA wielokrotnie, ale ze względu na to, że wciąż budzi wiele wątpliwości, zatrzymamy się przy nim na dłużej. Zwrócimy uwagę na to, czym jest wędzidełko podjęzykowe, w jaki sposób jest zbudowane, jak ocenić, czy j... więcej
Pobierz

Zobacz również

logopedia

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Temat wędzidełka podjęzykowego poruszany był już na łamach BLIŻEJ PRZEDSZKOLA wielokrotnie, ale ze względu na to, że wciąż budzi wiele wątpliwości, zatrzymamy się przy nim na dłużej. Zwrócimy uwagę na to, czym jest wędzidełko podjęzykowe, w jaki sposób jest zbudowane, jak ocenić, czy jego długość jest prawidłowa, jak skrócone wędzidełko wpływa na rozwój mowy dziecka i kiedy nieodzowny jest zabieg podcinania wędzidełka. Przedstawimy także propozycje ćwiczeń rozciągających wędzidełko, przydatnych zarówno rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym, jak i nauczycielom wychowania przedszkolnego.
[ze wstępu Joanny Juszczak-Guca]


Z artykułu dowiemy się, jak zbudowane jest wędzidełko podjęzykowe, jak sprawdzić jego długość, kiedy niezbędne jest jego podcięcie i gdzie wykonuje się taki zabieg oraz kiedy wykonywać ćwiczenia rozciągające wędzidełko oraz specjalny masaż. Artykułowi towarzyszą propozycje konkretnych ćwiczeń.