Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 383.87 kb
Stron: 2
Id: 3906

Pod dywanem mieszkają, Filcuszki się nazywają (scenariusz zajęć)

Elżbieta Poradzisz   Styczeń 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Ile Filcuszków siedzi pod dywanem? Zabawa dydaktyczna – nauczyciel kładzie na dywanie fragment materiału, układa pod nim motki wełny czesankowej (wcześniej tłumaczy dzieciom, że z takiej wełny wykonuje się filc), a następnie zachęca do próby przeliczenia Filcu... więcej
Pobierz

Zobacz również

czterolatekplastykascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • szablon listu od Filcuszków – znajdziesz go TU;
  • podkład do piosenki „Kończymy już zabawę” – TU.
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • słuchają uważnie wiersza recytowanego przez nauczycielkę;
  • liczą obiekty, rozróżniają błędne liczenie od poprawnego;
  • słuchają opowiadania;
  • wykonują czynności według poleceń nauczyciela;
  • podają własne improwizacje ruchowe;
  • poznają nową technikę plastyczną;
  • wykonują własną kompozycję i nadają jej tytuł.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Ile Filcuszków siedzi pod dywanem? Zabawa dydaktyczna – nauczyciel kładzie na dywanie fragment materiału, układa pod nim motki wełny czesankowej (wcześniej tłumaczy dzieciom, że z takiej wełny wykonuje się filc), a następnie zachęca do próby przeliczenia Filcuszków, dotykając kolejnych motków przez materiał. Potem kolejno wyjmuje motki spod materiału i pyta, ile Filcuszków zostało pod dywanem (przy okazji tej zabawy dzieci mogą również dotknąć motków pod materiałem i spróbować opisać, jakie w dotyku są Filcuszki).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania