Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 399.82 kb
Stron: 3
Id: 3206

Okno na świat (edukacja przez sztukę)

Małgorzata Maćkowiak, Ewa Stadtmüller    Marzec 2013

W XIX wieku współistniały i rozwijały się niemal jednocześnie różne kierunki w literaturze i sztuce – symbolizm, impresjonizm, ekspresjonizm. Symbolizm bezpośrednio wynikał z romantycznego sposobu myślenia i kładł szczególny nacisk na rolę wyobraźni, opierając się XIX-wiecznemu pędowi do techniki. Z... więcej
Pobierz

Zobacz również

cykl Spotkania ze sztukąplastyka

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Różne formy plastyczne

Więcej z tego numeru

Marzec 2013

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – pobierzesz je z TEJ oraz z TEJ strony.

W tym praktyczny artykule znajdziesz:

  • pomysły na zabawy plastyczne („Skrzydlate konie”, „Labirynt”, „Kolorowe smoki”, „W świecie mitów greckich”, „Pieczątki”);
  • opowiadanie autorstwa Ewy Stadtmüller wraz z towarzyszącymi mu zadaniami edukacyjnymi wynikającymi z jego treści.
     
W XIX wieku współistniały i rozwijały się niemal jednocześnie różne kierunki w literaturze i sztuce – symbolizm, impresjonizm, ekspresjonizm. Symbolizm bezpośrednio wynikał z romantycznego sposobu myślenia i kładł szczególny nacisk na rolę wyobraźni, opierając się XIX-wiecznemu pędowi do techniki. Zakładając, że jedynie symbol może opisać świat, artyści odwoływali się do religii i mitów. By wprowadzić dzieci w symbolizm, przeczytajmy (opowiedzmy) im wybrany mit grecki. Pokazanie dzieciom tego bajkowego i odmiennego od rzeczywistego świata pobudzi ich wyobraźnię. Potem spróbujmy pomalować skrzydlate konie, fauny i pobawmy się, rysując labirynty i skomplikowane drogi dla smoków.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania