Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 774.02 kb
Stron: 3
Id: 3383

Na wakacjach – zajęcia skierowane na określanie miejsca i kierunków w przestrzeni (edukacja matematyczna)

Edyta Kaczanowska   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Statek i łódki na falach. Wyobraźmy sobie, że wakacje spędzamy nad morzem. Za chwilę wsiądziemy na wycieczkowy „statek”. Usiądźcie w rzędzie, jedno za drugim. Gdy będzie grała muzyka, będziecie się lekko kołysać na boki, jak statek na falach. Ja będę kapitanem stat... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Pomoce dydaktyczne 1

Zobacz również

cykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?matematykaprzygotowanie do szkołyscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczneilustracje do wykorzystania podczas zabaw i ćwiczeń. Znajdziesz je TU.

Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć, w którym uwzględniono następujące umiejętności dzieci:
  • określanie i wskazywanie prawej i lewej strony;
  • określanie i wskazywanie kierunków i miejsca w przestrzeni (w górę, w dół, w przód, w tył, w bok, w prawo, w lewo, wysoko – nisko, wyżej – niżej, najwyżej – najniżej);
  • określanie i wskazywanie kierunków i miejsca na kartce papieru (góra, dół, prawy brzeg, lewy brzeg, środek, górne rogi – prawy i lewy, dolne rogi – prawy i lewy);
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych wakacyjnych miejsc i atrybutów;
  • naśladowanie wybranych aktywności związanych z pobytem na wakacjach;
  • posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
  • współdziałanie i współpraca.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Statek i łódki na falach. Wyobraźmy sobie, że wakacje spędzamy nad morzem. Za chwilę wsiądziemy na wycieczkowy „statek”. Usiądźcie w rzędzie, jedno za drugim. Gdy będzie grała muzyka, będziecie się lekko kołysać na boki, jak statek na falach. Ja będę kapitanem statku. Podczas pauzy w muzyce powiem: „na prawą burtę” lub „na lewą burtę”. Wtedy cały „statek” musi się przechylić w odpowiednią stronę – prawą lub lewą. Podczas jednej pauzy w muzyce nauczycielka wypowiada co najmniej sześć poleceń. Dla zmylenia takie same hasła mogą pojawiać się bezpośrednio po sobie, np.: „na prawą burtę”, „na prawą burtę”, „na lewą burtę”, „na prawą burtę”, „na lewą burtę”, „na lewą burtę”. „Kapitan” podnosi kciuk w górę, gdy wszystkie dzieci dobrze wykonają zadanie. Teraz przesiądziecie się do rybackich łódek. Gdy będzie grała muzyka, każdy samodzielnie będzie się poruszał po całej sali i naśladował wiosłowanie. Podczas pauzy w muzyce stańcie w wolnym miejscu przodem do mnie. Gdy powiem: „na prawą burtę”, każdy zrobi skłon w bok w prawą stronę. Gdy powiem: „na lewą burtę”, zróbcie skłon w bok w lewą stronę.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania