Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 440.34 kb
Stron: 2
Id: 3956

Mali złośnicy - sposoby radzenia sobie ze złością (scenariusz zajęć)

Beata Wańtowska   Luty 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Gdy jestem zła, to robię tak… Dzieci stoją w kole – prowadząca wybiera chętną osobę do środka koła. Wybrane dziecko stojąc w kole, wypowiada zdanie „Jestem Iwonka. Gdy jestem zła, to robię tak…”. Następnie pokazuje mimiką, ruchem, gestem, co robi, kiedy jest zła... więcej
Pobierz

Zobacz również

emocjerozwój społecznyscenariusz zajęćzłość i agresja

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Umiejętności społeczne

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Chwyćmy się za ręce” - znajdziesz go TU;
  • portretowe fotografie dzieci (do określania uchwyconych emocji) - TU;
  • sylwety do animacji treści opowiadania - TU.
Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • poprawnie nazywa stany emocjonalne;
  • kształci umiejętność wypowiadania własnych przeżyć i myśli;
  • uczy się wyzbywania negatywnych emocji i zamieniania ich w pozytywne reakcje;
  • dąży do akceptacji innych i tolerancji.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Gdy jestem zła, to robię tak… Dzieci stoją w kole – prowadząca wybiera chętną osobę do środka koła. Wybrane dziecko stojąc w kole, wypowiada zdanie „Jestem Iwonka. Gdy jestem zła, to robię tak…”. Następnie pokazuje mimiką, ruchem, gestem, co robi, kiedy jest zła. Pozostali uczestnicy naśladują koleżankę lub kolegę. Następnie nauczycielka wybiera kolejne dziecko do środka koła. Wybrana osoba przedstawia się i prezentuje swój sposób wyrażania złości. ● Wachlarz emocji. Na dywanie rozłożone są obrazki przedstawiające twarze obrazujące różne stany emocjonalne. Nauczycielka prosi dzieci, by opisały okoliczności, w jakich dane emocje się ujawniają.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania