Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Mali złośnicy - sposoby radzenia sobie ze złością (scenariusz zajęć)

Beata Wańtowska   Luty 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Gdy jestem zła, to robię tak… Dzieci stoją w kole – prowadząca wybiera chętną osobę do środka koła. Wybrane dziecko stojąc w kole, wypowiada zdanie „Jestem Iwonka. Gdy jestem zła, to robię tak…”. Następnie pokazuje mimiką, ruchem, gestem, co robi, kiedy jest zła... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Chwyćmy się za ręce” - znajdziesz go TU;
  • portretowe fotografie dzieci (do określania uchwyconych emocji) - TU;
  • sylwety do animacji treści opowiadania - TU.
Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • poprawnie nazywa stany emocjonalne;
  • kształci umiejętność wypowiadania własnych przeżyć i myśli;
  • uczy się wyzbywania negatywnych emocji i zamieniania ich w pozytywne reakcje;
  • dąży do akceptacji innych i tolerancji.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Gdy jestem zła, to robię tak… Dzieci stoją w kole – prowadząca wybiera chętną osobę do środka koła. Wybrane dziecko stojąc w kole, wypowiada zdanie „Jestem Iwonka. Gdy jestem zła, to robię tak…”. Następnie pokazuje mimiką, ruchem, gestem, co robi, kiedy jest zła. Pozostali uczestnicy naśladują koleżankę lub kolegę. Następnie nauczycielka wybiera kolejne dziecko do środka koła. Wybrana osoba przedstawia się i prezentuje swój sposób wyrażania złości. ● Wachlarz emocji. Na dywanie rozłożone są obrazki przedstawiające twarze obrazujące różne stany emocjonalne. Nauczycielka prosi dzieci, by opisały okoliczności, w jakich dane emocje się ujawniają.

Więcej z działu

Umiejętności społeczne

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź