Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Mali detektywi w akcji czyli poznajemy się lepiej (scenariusz zajęć)

Natalia Łasocha   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Sieć podejrzeń. Zabawa na koncentrację – dzieci siedzą w kole, nauczyciel wyjaśnia, że teraz wszystkie dzieci-detektywi szukają zaginionych kotków. Jedno z nich dostaje kłębek wełny i nawleka sobie kawałek na palec. Następnie zwraca się po imieniu do innego dziecka... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Zapraszamy do kółeczka” – pobierzesz go TU;
  • ilustracje do ćwiczeń i zabaw oraz certyfikat „Małego detektywa” – do pobrania TU.
Scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich, w którym przyjęto następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • włączają się do śpiewu;
  • reagują na ciszę w muzyce;
  • naśladują ruchy prezentowane przez nauczyciela;
  • utrwalają imiona dzieci z grupy;
  • rozwijają sprawności manualne i małą motorykę;
  • poprawnie nazywają kolory;
  • dobierają się w grupy według kolorów;
  • ćwiczą pamięć;
  • uważnie słuchają wypowiedzi rówieśników i poleceń nauczyciela;
  • dobierają takie same wzory i kształty;
  • przestrzegają zasad gry;
  • liczą kropki na kostce;
  • utrwalają schemat budowy ciała drugiej osoby;
  • mówią o swoich upodobaniach.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Sieć podejrzeń. Zabawa na koncentrację – dzieci siedzą w kole, nauczyciel wyjaśnia, że teraz wszystkie dzieci-detektywi szukają zaginionych kotków. Jedno z nich dostaje kłębek wełny i nawleka sobie kawałek na palec. Następnie zwraca się po imieniu do innego dziecka z grupy, którego pyta: Gdzie są kotki?, a ono natychmiast wstaje i odpowiada: Nie wiem, odbiera kłębek i rozwijając go, wraca na swoje miejsce. Nawija kawałek wełny na palec i zwraca się do kolejnego uczestnika zabawy, pytając o zaginione kotki. Zabawa kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną wywołane, a w kole utworzy się ogromna pajęczyna (kłębek przejmuje nauczyciel). W trakcie zabawy nauczyciel spaceruje po sali. Dzieciom, które już zostały wywołane, nakleja na plecach za pomocą taśmy dwustronnej złożone na połowę kartki z symbolem kota w środku (patrz obok – miniatura tej pomocy dydaktycznej).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się