Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 711.05 kb
Stron: 4
Id: 3388

Mali detektywi w akcji czyli poznajemy się lepiej (scenariusz zajęć)

Natalia Łasocha   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Sieć podejrzeń. Zabawa na koncentrację – dzieci siedzą w kole, nauczyciel wyjaśnia, że teraz wszystkie dzieci-detektywi szukają zaginionych kotków. Jedno z nich dostaje kłębek wełny i nawleka sobie kawałek na palec. Następnie zwraca się po imieniu do innego dziecka... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.
Pomoce dydaktyczne 1

Zobacz również

integracjapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Zapraszamy do kółeczka” – pobierzesz go TU;
  • ilustracje do ćwiczeń i zabaw oraz certyfikat „Małego detektywa” – do pobrania TU.
Scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich, w którym przyjęto następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • włączają się do śpiewu;
  • reagują na ciszę w muzyce;
  • naśladują ruchy prezentowane przez nauczyciela;
  • utrwalają imiona dzieci z grupy;
  • rozwijają sprawności manualne i małą motorykę;
  • poprawnie nazywają kolory;
  • dobierają się w grupy według kolorów;
  • ćwiczą pamięć;
  • uważnie słuchają wypowiedzi rówieśników i poleceń nauczyciela;
  • dobierają takie same wzory i kształty;
  • przestrzegają zasad gry;
  • liczą kropki na kostce;
  • utrwalają schemat budowy ciała drugiej osoby;
  • mówią o swoich upodobaniach.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Sieć podejrzeń. Zabawa na koncentrację – dzieci siedzą w kole, nauczyciel wyjaśnia, że teraz wszystkie dzieci-detektywi szukają zaginionych kotków. Jedno z nich dostaje kłębek wełny i nawleka sobie kawałek na palec. Następnie zwraca się po imieniu do innego dziecka z grupy, którego pyta: Gdzie są kotki?, a ono natychmiast wstaje i odpowiada: Nie wiem, odbiera kłębek i rozwijając go, wraca na swoje miejsce. Nawija kawałek wełny na palec i zwraca się do kolejnego uczestnika zabawy, pytając o zaginione kotki. Zabawa kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną wywołane, a w kole utworzy się ogromna pajęczyna (kłębek przejmuje nauczyciel). W trakcie zabawy nauczyciel spaceruje po sali. Dzieciom, które już zostały wywołane, nakleja na plecach za pomocą taśmy dwustronnej złożone na połowę kartki z symbolem kota w środku (patrz obok – miniatura tej pomocy dydaktycznej).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania