Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 711.05 kb
Stron: 4
Id: 3388

Mali detektywi w akcji czyli poznajemy się lepiej (scenariusz zajęć)

Natalia Łasocha   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Sieć podejrzeń. Zabawa na koncentrację – dzieci siedzą w kole, nauczyciel wyjaśnia, że teraz wszystkie dzieci-detektywi szukają zaginionych kotków. Jedno z nich dostaje kłębek wełny i nawleka sobie kawałek na palec. Następnie zwraca się po imieniu do innego dziecka... więcej
Pobierz

Zobacz również

integracjapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Zapraszamy do kółeczka” – pobierzesz go TU;
  • ilustracje do ćwiczeń i zabaw oraz certyfikat „Małego detektywa” – do pobrania TU.
Scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich, w którym przyjęto następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • włączają się do śpiewu;
  • reagują na ciszę w muzyce;
  • naśladują ruchy prezentowane przez nauczyciela;
  • utrwalają imiona dzieci z grupy;
  • rozwijają sprawności manualne i małą motorykę;
  • poprawnie nazywają kolory;
  • dobierają się w grupy według kolorów;
  • ćwiczą pamięć;
  • uważnie słuchają wypowiedzi rówieśników i poleceń nauczyciela;
  • dobierają takie same wzory i kształty;
  • przestrzegają zasad gry;
  • liczą kropki na kostce;
  • utrwalają schemat budowy ciała drugiej osoby;
  • mówią o swoich upodobaniach.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Sieć podejrzeń. Zabawa na koncentrację – dzieci siedzą w kole, nauczyciel wyjaśnia, że teraz wszystkie dzieci-detektywi szukają zaginionych kotków. Jedno z nich dostaje kłębek wełny i nawleka sobie kawałek na palec. Następnie zwraca się po imieniu do innego dziecka z grupy, którego pyta: Gdzie są kotki?, a ono natychmiast wstaje i odpowiada: Nie wiem, odbiera kłębek i rozwijając go, wraca na swoje miejsce. Nawija kawałek wełny na palec i zwraca się do kolejnego uczestnika zabawy, pytając o zaginione kotki. Zabawa kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną wywołane, a w kole utworzy się ogromna pajęczyna (kłębek przejmuje nauczyciel). W trakcie zabawy nauczyciel spaceruje po sali. Dzieciom, które już zostały wywołane, nakleja na plecach za pomocą taśmy dwustronnej złożone na połowę kartki z symbolem kota w środku (patrz obok – miniatura tej pomocy dydaktycznej).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania