Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Kolorowe puzzle (edukacja globalna)

Gabriela Lipska-Badoti   Maj 2014

Wybrana propozycja ze scenariusza: Puzzle. Przygotuj koszyk lub torbę, wydrukuj w dwóch kopiach w kolorze wybrane zdjęcie i potnij je na tyle kawałków, ile jest dzieci w grupie. Wyjaśnij dzieciom zadanie – mają ułożyć puzzle. Rozdaj im stworzone przez ciebie puzzle – każde dziecko losuje z koszyka ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
W scenariuszu określono następujące cele ogólne:
  • ćwiczenie współpracy z innymi dziećmi;
  • obserwowanie zasad, jakie rządzą zachowaniem innych;
  • stwarzanie nowych sytuacji problemowych, wyzwalających u dzieci potrzebę samodzielnego rozwiązywania;
  • ćwiczenie umiejętności psychologicznego kojarzenia słów;
  • rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie podstawowych uczuć i emocji.
Wybrana propozycja ze scenariusza: Puzzle. Przygotuj koszyk lub torbę, wydrukuj w dwóch kopiach w kolorze wybrane zdjęcie i potnij je na tyle kawałków, ile jest dzieci w grupie. Wyjaśnij dzieciom zadanie – mają ułożyć puzzle. Rozdaj im stworzone przez ciebie puzzle – każde dziecko losuje z koszyka lub torby po jednym kawałku. Daj dzieciom czas na ułożenie obrazków. Włącz muzykę. W tym zadaniu nie ma limitu czasu. Nie podpowiadaj, jak należy wykonać zadanie. Dzieci powinny same dojść do sposobu układania puzzli oraz do tego, że na sali są dwa identyczne obrazki. Obserwuj dzieci – w razie potrzeby zanotuj sobie, jak się zachowywały w czasie wykonywania zadania, by móc się odwołać do konkretnych sytuacji, gdy będziesz je omawiać.

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź