Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Jak dbać o Ziemię (scenariusz zajęć o tematyce ekologicznej)

Karolina Gawlik (Śniadkowska)  
Marzec 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Kwiaty – propozycja pracy plastycznej dla dzieci starszych. Praca indywidualna mająca za zadanie uzmysłowić dzieciom konieczność dbania o przyrodę i znaczenie roślin dla życia na Ziemi. Każde z dzieci otrzymuje trzy kubeczki plastikowe, które rozcina wzdłuż bok... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 1
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 968.24 kb
Stron: 3
Id: 3202

Zobacz również

ekologia
gry
scenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
ekologia
gry
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Marzec 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • zdjęcia (pary obrazków) o tematyce ekologicznej, które zostały dołączone w formie plakatu do numeru 3.138 marzec 2013 – TU możesz je zobaczyć;
  • plansza do gry ekologicznej, która została dołączona do numeru 3.138 marzec 2013 – do podglądnięcia TU;
  • ilustracje do zaproponowanych zabaw – TU.
A na Dzień Ziemi przydadzą się także dekoracyjne plakaty - zobacz je TU i TU!

W scenariuszu założono realizację następujących celów operacyjnych:
  • zna działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego;
  • rozwiązuje rebus;
  • słucha wiersza;
  • współdziała z kolegami i koleżankami;
  • odpowiada na pytania;
  • posługuje się nożyczkami;
  • ilustruje ruchem czynności przedstawione na ilustracjach;
  • wspólnie z rówieśnikami wykleja sylwety;
  • gra w grę planszową;
  • potrafi przestrzegać reguł.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Kwiaty – propozycja pracy plastycznej dla dzieci starszych. Praca indywidualna mająca za zadanie uzmysłowić dzieciom konieczność dbania o przyrodę i znaczenie roślin dla życia na Ziemi. Każde z dzieci otrzymuje trzy kubeczki plastikowe, które rozcina wzdłuż boku tak, by powstało „słoneczko”. Następnie układa je płasko jeden na drugim i łączy (klej/zszywacz). Z kolorowej makulatury wycina listki i przykleja je do słomki, a także mnie kartkę, tworząc kulę i umieszcza ją w środku kwiatu (przykleja na dnie górnego kubeczka). Na koniec z plasteliny tworzy dwie kulki i przykleja je z obu końców słomki – większą jako podstawę umożliwiającą „stanie” kwiatu oraz mniejszą, pozwalającą na połączenie słomki i kubeczków (zamiast słomek można użyć patyczków do szaszłyków).

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania