Jak dbać o Ziemię (scenariusz zajęć o tematyce ekologicznej)
Karolina Gawlik (Śniadkowska)
Marzec 2013
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Kwiaty – propozycja pracy plastycznej dla dzieci starszych. Praca indywidualna mająca za zadanie uzmysłowić dzieciom konieczność dbania o przyrodę i znaczenie roślin dla życia na Ziemi. Każde z dzieci otrzymuje trzy kubeczki plastikowe, które rozcina wzdłuż bok... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 1
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Kwiaty – propozycja pracy plastycznej dla dzieci starszych. Praca indywidualna mająca za zadanie uzmysłowić dzieciom konieczność dbania o przyrodę i znaczenie roślin dla życia na Ziemi. Każde z dzieci otrzymuje trzy kubeczki plastikowe, które rozcina wzdłuż bok... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
- zdjęcia (pary obrazków) o tematyce ekologicznej, które zostały dołączone w formie plakatu do numeru 3.138 marzec 2013 – TU możesz je zobaczyć;
- plansza do gry ekologicznej, która została dołączona do numeru 3.138 marzec 2013 – do podglądnięcia TU;
- ilustracje do zaproponowanych zabaw – TU.
A na Dzień Ziemi przydadzą się także dekoracyjne plakaty - zobacz je TU i TU!
W scenariuszu założono realizację następujących celów operacyjnych:
- zna działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego;
- rozwiązuje rebus;
- słucha wiersza;
- współdziała z kolegami i koleżankami;
- odpowiada na pytania;
- posługuje się nożyczkami;
- ilustruje ruchem czynności przedstawione na ilustracjach;
- wspólnie z rówieśnikami wykleja sylwety;
- gra w grę planszową;
- potrafi przestrzegać reguł.
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz