Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Indywidualizacja procesu kształcenia i co dalej?

Anna Sowińska   Marzec 2011

We wrześniu 2010 do przedszkoli z wielkim rozmachem weszła idea indywidualizacji procesu kształcenia. Wiąże się z nią konieczność wykonywania dodatkowych czynności przez nauczycieli i placówki – do szkół oficjalnie proces indywidualizacji ma trafić w roku 2011. O indywidualizacj... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

We wrześniu 2010 do przedszkoli z wielkim rozmachem weszła idea indywidualizacji procesu kształcenia. Wiąże się z nią konieczność wykonywania dodatkowych czynności przez nauczycieli i placówki – do szkół oficjalnie proces indywidualizacji ma trafić w roku 2011.
O indywidualizacji procesu kształcenia mówi się już od jakiegoś czasu i wiadomo, że związana jest ona z dostosowaniem metod, form, dobraniem narzędzi diagnozy i umiejętnością analizy otrzymanych wyników przez stosującego ją nauczyciela. Indywidualizacja to bardzo popularne i jednocześnie magiczne słowo. Każdy z rodziców – zarówno wychowanków przedszkola, jak i szkoły – chce, by jego dziecko było traktowane wyjątkowo.
Zupełnie inaczej wygląda realizacja procesu indywidualizacji przez standardowego nauczyciela, który ma dane rozporządzenie wykonywać. Dość duża grupa dzieci, brak doświadczenia oraz mała umiejętność dokonywania poprawnej diagnozy często stanowią utrudnienia we wdrożeniu w życie nawet najbardziej słusznych celów.


W artykule poruszono m.in. zagadnienie indywidualizacji w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych, w tym pracy z dzieckiem zdolnym.
 

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Marzec 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź