Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 507.09 kb
Stron: 2
Id: 826

Indywidualizacja procesu kształcenia i co dalej?

Anna Sowińska   Marzec 2011

We wrześniu 2010 do przedszkoli z wielkim rozmachem weszła idea indywidualizacji procesu kształcenia. Wiąże się z nią konieczność wykonywania dodatkowych czynności przez nauczycieli i placówki – do szkół oficjalnie proces indywidualizacji ma trafić w roku 2011. O indywidualizacj... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

dziecko zdolneindywidualizacjaobserwacja i diagnozaspecjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Marzec 2011

We wrześniu 2010 do przedszkoli z wielkim rozmachem weszła idea indywidualizacji procesu kształcenia. Wiąże się z nią konieczność wykonywania dodatkowych czynności przez nauczycieli i placówki – do szkół oficjalnie proces indywidualizacji ma trafić w roku 2011.
O indywidualizacji procesu kształcenia mówi się już od jakiegoś czasu i wiadomo, że związana jest ona z dostosowaniem metod, form, dobraniem narzędzi diagnozy i umiejętnością analizy otrzymanych wyników przez stosującego ją nauczyciela. Indywidualizacja to bardzo popularne i jednocześnie magiczne słowo. Każdy z rodziców – zarówno wychowanków przedszkola, jak i szkoły – chce, by jego dziecko było traktowane wyjątkowo.
Zupełnie inaczej wygląda realizacja procesu indywidualizacji przez standardowego nauczyciela, który ma dane rozporządzenie wykonywać. Dość duża grupa dzieci, brak doświadczenia oraz mała umiejętność dokonywania poprawnej diagnozy często stanowią utrudnienia we wdrożeniu w życie nawet najbardziej słusznych celów.


W artykule poruszono m.in. zagadnienie indywidualizacji w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych, w tym pracy z dzieckiem zdolnym.