Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 554.1 kb
Stron: 2
Id: 3862

Dziwne zwierzę (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Elżbieta Poradzisz   Styczeń 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: a) Ćwiczenie oddechowe – nauczyciel rozsypuje wycięte z papieru liście na brzegach dywanu. Dzieci mają za zadanie, poruszając się na „czterech nogach” jak żyrafy, przedmuchać listki na środek sali. Uczestnicy dobierają się w pary, każda para otrzymuje jeden li... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczapięciolatekscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje przedstawiające zwierzęta afrykańskie – znajdziesz je TU;
  • szablony i karty pracy do zabawy plastycznej – TU;
  • plakat tematyczny „Bajkowa Afryka”, który został dołączony do bieżącego numeru miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!

Scenariusz zajęć, w którym uwzględniono następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • słuchają uważnie recytowanego wiersza, odpowiadają na pytania dotyczące jego treści;
  • poznają wygląd i zwyczaje żyrafy;
  • dostrzegają zmiany tempa i dynamiki utworu;
  • wykonują ćwiczenia oddechowe;
  • biorą udział w zabawie parateatralnej;
  • liczą obiekty, rozróżniają błędne liczenie od poprawnego.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: a) Ćwiczenie oddechowe – nauczyciel rozsypuje wycięte z papieru liście na brzegach dywanu. Dzieci mają za zadanie, poruszając się na „czterech nogach” jak żyrafy, przedmuchać listki na środek sali. Uczestnicy dobierają się w pary, każda para otrzymuje jeden liść. Dmuchając, dzieci próbują przenieść listek na stronę partnera. Następnie każde dziecko otrzymuje jeden listek i staje naprzeciwko ściany. Przedszkolaki próbują „przylepić” listek do ściany za pomocą oddechu – nauczyciel liczy, przez ile sekund udało się utrzymać listek przy ścianie. b) Zabawa matematyczna – nauczyciel umieszcza na tablicy sylwety dwóch żyraf. Każdej żyrafie nakleja po tyle samo brązowych plamek. Dzieci liczą głośno, ile plamek mają żyrafy. Następnie nauczyciel odejmuje lub dodaje kolejne plamki, pytając dzieci, która żyrafa ma więcej, a która mniej plamek. Po kilku takich zagadkach dzieci na ochotnika próbują zadawać podobne zagadki grupie.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania