Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 414.53 kb
Stron: 2
Id: 126

„Dobra” zabawka, czyli… jaka?

Maria Broda-Bajak   Grudzień 2010

Zbliża się okres świąt Bożego Narodzenia... Już niebawem, w środku nocy, po cichu i w wielkiej tajemnicy przyjdzie Święty Mikołaj i zostawi zabawki pod poduszkami dzieci... Większość sklepów – jeszcze zanim w niepamięć zdążył odejść czas refleksji nad przemijaniem i wspominania naszych ... więcej
Pobierz

Zobacz również

zabawazabawkadziecko jako konsumentpedagogizacja

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Zbliża się okres świąt Bożego Narodzenia... Już niebawem, w środku nocy, po cichu i w wielkiej tajemnicy przyjdzie Święty Mikołaj i zostawi zabawki pod poduszkami dzieci... Większość sklepów – jeszcze zanim w niepamięć zdążył odejść czas refleksji nad przemijaniem i wspominania naszych zmarłych – zmieniła wystrój na „okołobożonarodzeniowy”. Witryny zaroiły się od choinek, światełek, bombek, propozycji prezentów, a przede wszystkim od... „nowych” pomysłów na sprawienie radości naszym dzieciom. W sklepach z zabawkami – szał, feeria kolorów, cenowy zawrót głowy... Wszystko przy dźwiękach radosnej muzyki, która ma zabieganym klientom poprawiać nastrój i zachęcać do kupowania. By nasze dzieci miały to, co modne, co „na topie”, czym będą mogły pochwalić się przed kolegami i koleżankami z przedszkola. By miały wciąż więcej i więcej, i więcej... Czy jednak to, co modne, co rozreklamowane w mediach, co – w mniemaniu naszych pociech – przez nie „upragnione”, jest dla nich rzeczywiście dobre? Jakie korzyści odnoszą, bawiąc się tymi zabawkami? Czy niektórymi z nich dziecko da radę się rzeczywiście bawić? I czy wszystkie te zabawki to naprawdę zabawki?


Artykuł może stanowić inspirację do podjęcia z rodzicami w ramach pedagogizacji tematu właściwego doboru zabawek dla dzieci. Przeczytamy w nim m.in. o tym, że nie każda zabawka rzeczywiście nią jest, o zabawkach służących dziecku oraz zapoznamy się z klasyfikacją środków zabawy.