Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 473.26 kb
Stron: 2
Id: 1639

Znaczenie emocjonalnej relacji matki z dzieckiem

Anna Saramowicz, Anna Wójcki-Zdyb   Luty 2012

Rodzina jest środowiskiem, w którym dziecko przeżywa swe pierwsze, podstawowe dla rozwoju doświadczenia, mające wpływ na nabywanie oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych w tworzeniu podstaw warunkujących samodzielne funkcjonowanie, jak również wspierających formowanie się tożsamoś... więcej
Pobierz

Zobacz również

rodzinarodzicepedagogizacjaemocjewychowaniepsychologiarozwój dziecka

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Rodzina jest środowiskiem, w którym dziecko przeżywa swe pierwsze, podstawowe dla rozwoju doświadczenia, mające wpływ na nabywanie oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych w tworzeniu podstaw warunkujących samodzielne funkcjonowanie, jak również wspierających formowanie się tożsamości jednostki. Jednak już przed narodzeniem się dziecka zachodzą w rodzinie zmiany, które nadają jej inny wymiar.
Zmiana, jaką jest pojawienie się dziecka, wymusza na członkach rodziny realizację nowych zadań rozwojowych związanych z podziałem obowiązków, pełnieniem ról, a szczególnie ustaleniem relacji z dzieckiem. Ta zmiana oznacza również mniejszą wolność osobistą, rezygnację lub zawieszenie planów zawodowych, zwłaszcza przez matki, oraz inną jakość intymności i bliskości małżonków.


W artykule został opisany wpływ rodziców (a szczególnie relacji dziecka z matką) na rozwój dziecka. Tekst ten może być doskonałą inspiracją do podjęcia tematu z rodzicami w ramach tzw. pedagogizacji.