Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 473.26 kb
Stron: 2
Id: 1639

Znaczenie emocjonalnej relacji matki z dzieckiem

Anna Saramowicz, Anna Wójcki-Zdyb   Luty 2012

Rodzina jest środowiskiem, w którym dziecko przeżywa swe pierwsze, podstawowe dla rozwoju doświadczenia, mające wpływ na nabywanie oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych w tworzeniu podstaw warunkujących samodzielne funkcjonowanie, jak również wspierających formowanie się tożsamoś... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz również

rodzinarodzicepedagogizacjaemocjewychowaniepsychologiarozwój dziecka

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Rodzina jest środowiskiem, w którym dziecko przeżywa swe pierwsze, podstawowe dla rozwoju doświadczenia, mające wpływ na nabywanie oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych w tworzeniu podstaw warunkujących samodzielne funkcjonowanie, jak również wspierających formowanie się tożsamości jednostki. Jednak już przed narodzeniem się dziecka zachodzą w rodzinie zmiany, które nadają jej inny wymiar.
Zmiana, jaką jest pojawienie się dziecka, wymusza na członkach rodziny realizację nowych zadań rozwojowych związanych z podziałem obowiązków, pełnieniem ról, a szczególnie ustaleniem relacji z dzieckiem. Ta zmiana oznacza również mniejszą wolność osobistą, rezygnację lub zawieszenie planów zawodowych, zwłaszcza przez matki, oraz inną jakość intymności i bliskości małżonków.


W artykule został opisany wpływ rodziców (a szczególnie relacji dziecka z matką) na rozwój dziecka. Tekst ten może być doskonałą inspiracją do podjęcia tematu z rodzicami w ramach tzw. pedagogizacji.