Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 4117.34 kb
Id: 5282

Złotą jesień żegnamy, czas słoty witamy [PNP – dzieci starsze]

Zespół redakcyjny PNP   Październik 2015

Cele ogólne: • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody; • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń; • rozwijanie umiejętności odczytywania informacji zapisanych w formie symbolicznej; • kształtowanie umiejętności samodzielnego dobierania garderoby... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczapięciolatekpogodascenariusz zajęćzjawiska atmosferyczne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Przewodnik Nauczyciela Przedszkola

Więcej z tego numeru

Październik 2015

Propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na listopad.

Materiał stanowi część Przewodnika Nauczyciela Przedszkola. Pobierając go zapoznaj się także z artykułem „Czym jest Przewodnik Nauczyciela Przedszkola i dlaczego powstał?”, w którym znajdziesz wiele istotnych wskazówek dotyczących korzystania z niego.
Cele ogólne: • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody; • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń; • rozwijanie umiejętności odczytywania informacji zapisanych w formie symbolicznej; • kształtowanie umiejętności samodzielnego dobierania garderoby adekwatnie do pogody; • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat (łączenie przyczyny ze skutkiem i próby przewidywania, co się może zdarzyć); • wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, w poznawaniu i rozumieniu swojego otoczenia; • tworzenie okazji do aktywnego słuchania muzyki klasycznej, zwracanie uwagi na jej nastrój, tempo i dynamikę; • zachęcanie dzieci do wyrażania stanów emocjonalnych za pomocą barw, określanie barw ciepłych i zimnych – eksperymentowanie z kolorami; • kształtowanie umiejętności dokonywania pomiarów ilości płynów; • stwarzanie warunków do przeprowadzania zabaw badawczych z wodą.