Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 4117.34 kb
Id: 5282

Złotą jesień żegnamy, czas słoty witamy [PNP – dzieci starsze]

Zespół redakcyjny PNP   Październik 2015

Cele ogólne: • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody; • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń; • rozwijanie umiejętności odczytywania informacji zapisanych w formie symbolicznej; • kształtowanie umiejętności samodzielnego dobierania garderoby... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (7.38 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 10

Zobacz również

edukacja przyrodniczapięciolatekpogodascenariusz zajęćzjawiska atmosferyczne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Przewodnik Nauczyciela Przedszkola

Więcej z tego numeru

Październik 2015

Propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na listopad.

Materiał stanowi część Przewodnika Nauczyciela Przedszkola. Pobierając go zapoznaj się także z artykułem „Czym jest Przewodnik Nauczyciela Przedszkola i dlaczego powstał?”, w którym znajdziesz wiele istotnych wskazówek dotyczących korzystania z niego.
Cele ogólne: • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody; • pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń; • rozwijanie umiejętności odczytywania informacji zapisanych w formie symbolicznej; • kształtowanie umiejętności samodzielnego dobierania garderoby adekwatnie do pogody; • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat (łączenie przyczyny ze skutkiem i próby przewidywania, co się może zdarzyć); • wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, w poznawaniu i rozumieniu swojego otoczenia; • tworzenie okazji do aktywnego słuchania muzyki klasycznej, zwracanie uwagi na jej nastrój, tempo i dynamikę; • zachęcanie dzieci do wyrażania stanów emocjonalnych za pomocą barw, określanie barw ciepłych i zimnych – eksperymentowanie z kolorami; • kształtowanie umiejętności dokonywania pomiarów ilości płynów; • stwarzanie warunków do przeprowadzania zabaw badawczych z wodą.