Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 400.95 kb
Stron: 2
Id: 3929

Zimo, pobaw się z nami! [scenariusz zajęć według edukacji przez ruch]

Anna Skulich   Styczeń 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Kulig. Wypowiedź nauczyciela: Zapraszam was teraz na długą przejażdżkę kuligiem, którym dojedziemy do Zakopanego – stolicy polskich Tatr. Przed rozpoczęciem zabawy warto pokazać dzieciom zdjęcia Tatr i Zakopanego (zdjęcia zostały dołączone do miesięcznika ... więcej
Pobierz

Zobacz również

metody aktywneplastykascenariusz zajęćsześciolatekzima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Scenariusz zajęć dla dzieci 6-letnich według edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej.

Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktycznefotografie Zakopanego i Tatr. Znajdziesz je TU.

Uwzględniono w nim następujące cele ogólne:
  • rozwijanie sprawności rąk oraz współpracy ręki i oka;
  • kształcenie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie aktywności twórczej;
  • kształtowanie postaw warunkujących bezpieczeństwo w trakcie zabaw ruchowych na śniegu.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Kulig. Wypowiedź nauczyciela: Zapraszam was teraz na długą przejażdżkę kuligiem, którym dojedziemy do Zakopanego – stolicy polskich Tatr. Przed rozpoczęciem zabawy warto pokazać dzieciom zdjęcia Tatr i Zakopanego (zdjęcia zostały dołączone do miesięcznika w prenumeracie PLUS, można je także pobrać ze strony internetowej www.dopobrania. blizejprzedszkola.pl). Dzieci parami rozstawiają się w różnych miejscach sali, tworząc „bramki” (trzymają się za ręce uniesione do góry). Nauczyciel, który będzie pełnił rolę „konika”, biegnie między stojącymi dziećmi. Pod którą „bramką” przebiegnie, ta para dołącza do nauczyciela, tworząc kulig. Kulig „jedzie” tak długo, aż pozbiera wszystkie dzieci. Stojące dzieci mogą kląskać językiem. b) Ćwiczenia w składaniu i konstruowaniu choinek. Nauczyciel mówi: Teraz skonstruujemy choinkę. Nauczyciel rozdaje dzieciom po trzy zielone kwadraty tej samej wielkości oraz jedno brązowe koło. Dzieci składają kwadraty na pół po przekątnej i przyklejają na kartkę jeden pod drugim. Zaginają koło z lewej i prawej strony i doklejają według wzoru (każde dziecko może zrobić po dwie choinki). Dzieci mogą również dorysować białą pastelą warstwę śniegu na gałęziach choinki (fot. 7). Nauczyciel opowiada: Turyści chodząc po górach, mijają nie jedno drzewo, na którym namalowany jest szlak wytyczający kierunek chodzenia. Czy zimą można chodzić po górach? Pogadanka na temat konieczności przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo własne i innych podczas chodzenia po górach i zabaw ruchowych na śniegu.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania