Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zanim Krzyś i Jola wejdą do przedszkola

Regina Dąbrowska  
Maj 2013

Rodzice, na początek zadbajcie, by w miłej formie przekazać dziecku informację, że pójdzie do przedszkola. Może to być rozmowa, spacer pod budynek przedszkola, uroczysty podwieczorek, na którym oznajmicie mu, że wkrótce zostanie przedszkolakiem. Dziecko powinno wówczas usłyszeć, że jest duże, dzieln... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać bezpłatnie.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 431.02 kb
Stron: 3
Id: 3325

Zobacz również

adaptacja
czterolatek
dwulatek
przedszkole
rodzice
trzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
adaptacja
czterolatek
dwulatek
przedszkole
rodzice
trzylatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Maj 2013

Podtytuł: Ściągawka na spotkania i tablicę informacyjną dla rodziców

Na treść artykułu składają się konkretne wskazówki, które pomogą rodzicom właściwie przygotować dziecko do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej.

Towarzyszy mu plakat, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.

Rodzice, na początek zadbajcie, by w miłej formie przekazać dziecku informację, że pójdzie do przedszkola. Może to być rozmowa, spacer pod budynek przedszkola, uroczysty podwieczorek, na którym oznajmicie mu, że wkrótce zostanie przedszkolakiem. Dziecko powinno wówczas usłyszeć, że jest duże, dzielne, potrafi wiele samo zrobić, więc przyszedł czas, by zostało przedszkolakiem. Może otrzymać z tego powodu gratulacje i książeczkę. O czym musicie pamiętać? Jako rodzice przyszłego przedszkolaka powinniście zdawać sobie sprawę z tego, że nie możecie przebyć drogi rozwojowej za dziecko, bo ono samo musi zdobywać i doskonalić kolejne umiejętności. Im mniej będzie różniło się od swoich kolegów, tym szybciej poczuje się wśród nich pewnie. Będzie dumne z tego, że potrafi to samo, co inni. Waszym zadaniem w tym okresie jest „sensowne” wspomaganie dziecka, a nie wyręczanie go. Zatem: * zadbajcie, by ubranie i obuwie nie sprawiały dziecku kłopotu, np. kupcie mu buty na rzepy i suwaki, spodenki na gumkę w pasie, a podkoszulki i majteczki z wyraźnie określonym przodem, np. aplikacją, obrazkiem; w domu uczcie je, jak rozpoznawać przód i tył w częściach garderoby (wszystkie części ubrania powinny się dobrze wkładać, czyli nie mogą być za ciasne, tak by dziecko mogło osiągnąć sukces w obsłudze samego siebie); * uważajcie, by nie wyprzedzać potrzeb dziecka pytaniami, np. „Czy chcesz sikać/jeść/pić?”, „A może nie chcesz już jeść/bawić się?”. Rodzice w takich sytuacjach powinni wykazywać się cierpliwością, poczekać, aż dziecko samo zasygnalizuje potrzebę, i chwalić je za to (…).