bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 825.88 kb
Stron: 3
Id: 1620
Zanim dziecko zacznie czytać - kształcenie rozumienia funkcji słowa drukowanego i rozumienie orientacji przestrzennej
My, dorośli, często postrzegamy czytanie jako prostą czynność. Przecież to umiemy. Nad czym się zastanawiać? Bierzemy książkę do ręki, czytamy naszym dzieciom i myślimy, że one później zrobią to samo. Ale za tą prostą czynnością kryje się dużo więcej niezbędnych kompetencji. Dzieci, aby to zr... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
My, dorośli, często postrzegamy czytanie jako prostą czynność. Przecież to umiemy. Nad czym się zastanawiać? Bierzemy książkę do ręki, czytamy naszym dzieciom i myślimy, że one później zrobią to samo. Ale za tą prostą czynnością kryje się dużo więcej niezbędnych kompetencji. Dzieci, aby to zrozumieć, muszą się nauczyć wielu czynności, które my także musieliśmy opanować w swoim czasie – tak jak one teraz.
Do kształcenia umiejętności rozumienia funkcji słowa drukowanego i orientacji przestrzennej mogą służyć wszystkie książki (najlepiej takie, w których ilustracja na okładce od razu wskazuje kierunek trzymania książki i uniemożliwia ułożenie jej do „góry nogami”). Warunki te spełniają wszystkie książki z naszej serii, gdzie układ okładek i stron wyraźnie wskazuje kierunek trzymania, a zróżnicowana czcionka pozwala na dostrzeganie i wyróżnianie wyrazów, liczenie liter lub porównywanie długości wyrazów „na oko”, czyli umożliwia uczenie wszystkiego, o czym będzie mowa dalej. Ale ważne jest, aby dziecko obcowało z jak największą liczbą książek, dzięki którym pozna bogactwo treści, ilustracji, wykształci poczucie estetyki. Warto więc korzystać z księgozbioru dobranego niezwykle starannie, unikając „disneyowskiej” maniery, zarówno jeśli chodzi o treść, jak i o formę.
W artykule opisano założenia metody 101 kroków w zakresie przygotowywania dziecka do nauki czytania i pisania na drodze wykształcenia orientacji przestrzennej oraz rozumienia następstwa czasu i zależności między częścią a całością. Teorii towarzyszą liczne przykłady ćwiczeń.