Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 825.88 kb
Stron: 3
Id: 1620
Zanim dziecko zacznie czytać - kształcenie rozumienia funkcji słowa drukowanego i rozumienie orientacji przestrzennej
My, dorośli, często postrzegamy czytanie jako prostą czynność. Przecież to umiemy. Nad czym się zastanawiać? Bierzemy książkę do ręki, czytamy naszym dzieciom i myślimy, że one później zrobią to samo. Ale za tą prostą czynnością kryje się dużo więcej niezbędnych kompetencji. Dzieci, aby to zr... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
My, dorośli, często postrzegamy czytanie jako prostą czynność. Przecież to umiemy. Nad czym się zastanawiać? Bierzemy książkę do ręki, czytamy naszym dzieciom i myślimy, że one później zrobią to samo. Ale za tą prostą czynnością kryje się dużo więcej niezbędnych kompetencji. Dzieci, aby to zrozumieć, muszą się nauczyć wielu czynności, które my także musieliśmy opanować w swoim czasie – tak jak one teraz.
Do kształcenia umiejętności rozumienia funkcji słowa drukowanego i orientacji przestrzennej mogą służyć wszystkie książki (najlepiej takie, w których ilustracja na okładce od razu wskazuje kierunek trzymania książki i uniemożliwia ułożenie jej do „góry nogami”). Warunki te spełniają wszystkie książki z naszej serii, gdzie układ okładek i stron wyraźnie wskazuje kierunek trzymania, a zróżnicowana czcionka pozwala na dostrzeganie i wyróżnianie wyrazów, liczenie liter lub porównywanie długości wyrazów „na oko”, czyli umożliwia uczenie wszystkiego, o czym będzie mowa dalej. Ale ważne jest, aby dziecko obcowało z jak największą liczbą książek, dzięki którym pozna bogactwo treści, ilustracji, wykształci poczucie estetyki. Warto więc korzystać z księgozbioru dobranego niezwykle starannie, unikając „disneyowskiej” maniery, zarówno jeśli chodzi o treść, jak i o formę.
W artykule opisano założenia metody 101 kroków w zakresie przygotowywania dziecka do nauki czytania i pisania na drodze wykształcenia orientacji przestrzennej oraz rozumienia następstwa czasu i zależności między częścią a całością. Teorii towarzyszą liczne przykłady ćwiczeń.