Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zajęcia właściwe – ćwiczenia ruchowo-słuchowe (Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz)

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Styczeń 2011

Koordynowanie czynności ruchowo-słuchowo-wzrokowych oraz harmonizowanie wszystkich funkcji psychomotorycznych leży w założeniach Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Najistotniejszy etap zajęć prowadzonych tą metodą stanowią zajęcia właściwe. Składają się one z trzech rodzajów ćwiczeń (ru... więcej
Pobierz

Zobacz również

Metoda Dobrego Startunauka czytanianauka pisaniacykl Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Styczeń 2011

Koordynowanie czynności ruchowo-słuchowo-wzrokowych oraz harmonizowanie wszystkich funkcji psychomotorycznych leży w założeniach Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Najistotniejszy etap zajęć prowadzonych tą metodą stanowią zajęcia właściwe. Składają się one z trzech rodzajów ćwiczeń (ruchowe, ruchowo-słuchowe, ruchowo-słuchowo-wzrokowe), które angażują coraz większą liczbę analizatorów koordynujących i harmonizujących funkcje psychomotoryczne. Ćwiczenia ruchowo-słuchowe kształcą pamięć i percepcję słuchową oraz koordynację ruchowo-słuchową.


W artykule została przedstawione przykłady ćwiczeń ruchowo-słuchowych oraz zasady ich wykonywania.