Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 396.66 kb
Stron: 2
Id: 1450

Zadbajmy o prawidłowy rozwój mowy (część pierwsza)

Alicja Dorozińska   Październik 2011

Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.... więcej
Pobierz

Zobacz również

logopediamowa

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój mowy

Więcej z tego numeru

Październik 2011

Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.
Intensywne działania nauczycieli powinny zmierzać do rozwijania u przedszkolaków wszelkich predyspozycji niezbędnych w kolejnych etapach przyswajania umiejętności czytania. Aby dzieci otrzymały solidne podstawy do rozpoczęcia nauki czytania, szczególną opieką należy objąć prawidłowy rozwój ich mowy, począwszy już od najmłodszej grupy wiekowej.


W artykule omówione zostały grup ćwiczeń, które rzetelnie i systematycznie realizowane pomogą stworzyć optymalne warunki do rozwoju kompetencji językowej dziecka. Znalazły się tu ćwiczenia oddechowe, fonacyjne oraz logarytmiczne.