Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 396.66 kb
Stron: 2
Id: 1450

Zadbajmy o prawidłowy rozwój mowy (część pierwsza)

Alicja Dorozińska   Październik 2011

Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

logopediamowa

Więcej z działu

Rozwój mowy

Więcej z tego numeru

Październik 2011

Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.
Intensywne działania nauczycieli powinny zmierzać do rozwijania u przedszkolaków wszelkich predyspozycji niezbędnych w kolejnych etapach przyswajania umiejętności czytania. Aby dzieci otrzymały solidne podstawy do rozpoczęcia nauki czytania, szczególną opieką należy objąć prawidłowy rozwój ich mowy, począwszy już od najmłodszej grupy wiekowej.


W artykule omówione zostały grup ćwiczeń, które rzetelnie i systematycznie realizowane pomogą stworzyć optymalne warunki do rozwoju kompetencji językowej dziecka. Znalazły się tu ćwiczenia oddechowe, fonacyjne oraz logarytmiczne.