
Zadbajmy o prawidłowy rozwój mowy (część pierwsza)

Alicja Dorozińska
zobacz wszystkie artykuły
Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.... więcej
Zobacz również
logopediamowa
Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.
Intensywne działania nauczycieli powinny zmierzać do rozwijania u przedszkolaków wszelkich predyspozycji niezbędnych w kolejnych etapach przyswajania umiejętności czytania. Aby dzieci otrzymały solidne podstawy do rozpoczęcia nauki czytania, szczególną opieką należy objąć prawidłowy rozwój ich mowy, począwszy już od najmłodszej grupy wiekowej.
W artykule omówione zostały grup ćwiczeń, które rzetelnie i systematycznie realizowane pomogą stworzyć optymalne warunki do rozwoju kompetencji językowej dziecka. Znalazły się tu ćwiczenia oddechowe, fonacyjne oraz logarytmiczne.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.