Zadbajmy o prawidłowy rozwój mowy (część pierwsza)
Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Jednym z celów stawianych nauczycielom wychowania przedszkolnego przez podstawę programową jest kształtowanie u dzieci „tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej”. Obszarem takim jest między innymi kształtowanie gotowości do podjęcia nauki czytania.
Intensywne działania nauczycieli powinny zmierzać do rozwijania u przedszkolaków wszelkich predyspozycji niezbędnych w kolejnych etapach przyswajania umiejętności czytania. Aby dzieci otrzymały solidne podstawy do rozpoczęcia nauki czytania, szczególną opieką należy objąć prawidłowy rozwój ich mowy, począwszy już od najmłodszej grupy wiekowej.
W artykule omówione zostały grup ćwiczeń, które rzetelnie i systematycznie realizowane pomogą stworzyć optymalne warunki do rozwoju kompetencji językowej dziecka. Znalazły się tu ćwiczenia oddechowe, fonacyjne oraz logarytmiczne.